MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob gru 30, 2006 10:34 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Kilka lat temu moj ojciec mial Range Rovera, w dowodzie widnial jako "Land Rover Disovery Range" a z tylu dowodu w adnotacjach bylo "Wlasciwa marka samochoddu - Range Rover" [zlosnik]

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 30, 2006 12:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
FreQ pisze:
Wydaje mi sie ze na tabliczkach na przodzie wozu jest to tez napisane.

Obrazek
jest, jest ale dla błękitnych najważniejszy jest papiór [zlosnik] [szalone] :o
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 15, 2009 10:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
wybaczcie, ze bawie sie w necro-posting, ale wlasnie jestem na etapie rejestracji W124 200TE sciagnietego z BRD i dokladnie ta sprawa w Briefie strasznie mnie zdziwila - u mnie widnieje Daimlerchrysler (D). Mam nadzieje, ze z tego wzgledu nie pojawia sie zadne problemy przy rejestracji/kontroli... :roll:

dodam, ze pojazd jest z grudnia '91

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 15, 2009 11:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
To ja też dorzucę historyjkę, tylko nie mercedesową: kupiłem kiedyś Audi 80 z silnikiem 1600diesel, a w DR było napisane: 1300 diesel. Jako uczciwy obywatel na przeglądzie poprosiłem o zaświadczenie o pojemności silnika i przy okazji przerejestrowania na siebie złożyłem podanie o zmiane danych na zgodne z faktycznymi. Okazało się, że trzeba jeszcze pisać do naczelnika WK i ogólnie jest pod górkę z papierami. jak już dostałem pozytywną odpowiedź i po odczekaniu ustawowego miesiąca pani w okienku wypisała w DR pojemność: 1300 i nie dała się przekonać, żeby wpisać co innego. Ale juz nie miałem siły dalej walczyć z upartym aparatem urzędniczym.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 12:13 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Odnośnie dowodów rej. to też miałem niezłe śmiechy przy rejestracji Lacka.
W dowodzie dmc 3360kg .. w danych technicznych ok 2600kg. To w papierach wylądowało tak jak dają dane techniczne i u konserwatora i przegląd poj. zabytkowego przeszedł na książkowych danych. Poszedłem do WK i kazali mi przeprawiać z powrotem na mase własną ponad 2600 i dmc 3360kg. Może i dobrze, nikt się nie przyczepi po zamontowaniu sprzętu, że fura cięższa o jakieś 700kg.
Inna sprawa byłą taka, że kupiłem go jako cadillac deville 4.5 (nie było takiego silnika w tym modelu ale tak był model wpisany w dowodzie)... miał być to 4.1 DFI a po zakupie okazało się że jest to 5.7 na Q-jecie.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 2:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Nikogo nie bronie, ale spójrzmy obiektywnie, z innej strony.
Zarówno "sierżant" na drodze jak i parownicy WK to tylko ludzie i nie zawsze motoryzacja to ich konik. Nie koniecznie muszą znać niuanse nazewnictwa, oznaczeń i budowy wszystkich modeli i marek jeżdżących po kraju. Owszem, zdarzają im się pomyłki i gafy, nie tylko w tej kwestii. To temat rzeka.
Nam, podczas kontroli drogowej/bycia petentem WK wydaje się, że powinno być inaczej, wymagamy przecież profesjonalizmu, itp. Ale kto z nas jest Alfą i Omega w tym co robi i z czego żyje? Ile razy słyszeliśmy o partaczach diagnostach, elektrykach, murarzach, glazurnikach... a na piłkarzach kończąc. Też powinni być nieomylni. Uczciwie przyznajmy, że się nie da.... Na każdego można ponarzekać. Czytając wcześniejsze posty można stwierdzić, ze na ogół takim czy innym sposobem, ktoś zauważał swoja pomyłkę i kończyło się na pogadance. Ktoś kogoś wziął za głupka i poza tym nic nikomu się nie stało... A nawet jeśli, to pomyślmy, czy ktoś przez nas kiedyś nie rwał włosów z głowy i czy nie ma takiej osoby, która powie,w najlepszym wypadku, na nas "nieprofesjonalista"...

P.S . 1. Mi jak rejestrowali QP już z polskich tablic nagle w danych z 2,3l i 136KM zrobiło się 2,0l i 55KM. A paliwo to ON... Z rozpędu? Pewnie wcześniej rejestrowani tylko najsłabsze Diesle ;) Bez problemu udało mi się to sprostować. Przy takim ich przerobie dziennym, w tak błahych sprawach, jestem w stanie na to przymknąć oko...

P.S. 2. Trochę to sprzeczne z krytyczną tematyką, jaką ten temat przybrał i pewnie dostane za to po uszach, ale tak uważam.

Pozdrawiam, Piotrek

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 7:48 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
A ja co dowód rej. to inaczej, ale wsio się kręci wokół Mercedes. W W126 mam samo Mercedes, a w W124 i W201 jest Mercedes-Benz. Sprawdziłem jeszcze ksero starego dowodu od R129 i tam było samo Mercedes. Szkoda, że nie mam już żadnych info, co miał ojciec w dowodzie od beczki. Znaczy, że we Wrocku nie jest tak strasznie ;) <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
NIEBIESKI pisze:
Zarówno "sierżant" na drodze

Bez przeginki, skoro jest w drogówce, to jego codzienny chleb. Ode mnie kiedyś wymagał taki typ, żebym mu powiedział, gdzie mój MB poza ścianą grodziową ma jeszcze VIN, bo on chce sobie sprawdzić. Ja mu, że nie wiem, jak chce sprawdzić to niech sobie ustali. Czekałem 40 min., aż facet podchodzi i znów mi dupę truje. W końcu puściły mi nerwy i mu mówię, że nieprzygotowany do służby przychodzi, jak się bawi w kontrole, o których nie ma pojęcia. To się facio wkurzył i wezwał poldolota z analizatorem spalin. Cała kontrola trwała grubo ponad godzinę. Ale na szczęście facio był niekumaty i zdążyłem w międzyczasie podłączyć sobie wtyczkę od sondy, więc pomiary wyszły ok. Co najlepsze, były to czasy mojej jazdy W201, więc nie żadna znów wypaśna fura kująca w oczy.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 10:43 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
O tyle o ile miła pani w okienku w WK ... może nie mieć ogromnego pojęcia o motoryzacji, jej nowosciach itp (bo tyle co ma znać przepisy i wklepuje co trzeba) .. to jednak pan z drogówki .. no żarty zartami ale powinien się wstydzić ;)
Ja się ostatnio też zawiodłem na diagnostach. Podjeżdżam na przegląd poj. zabytkowego gdzie nic ich nie powinno obchodzić, to że nie spełnia aktualnych polskich norm.. a ten pluje mi w morde, że kierunki się świecą, że nie ma jakiejś tabliczki, że niema przeciwmgielnych... i to jest fachowiec? :/ A później nie puścili mnie jeszcze z 2 razy bo dokumentacja im nie pasowała, chodź była naprawde dobra - wymagali dokumentu ktorego nie mieli prawa wymagać.. aj tam. Moim zdaniem jak już czymś się człowiek zajmuje to powinien robić to profesjonalnie. Średniakiem każdy być może.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 2:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Nie twierdzę, że każdy musi być alfą i omegą w każdej dziedzinie, ale ludzie w WK sprawiają często wrażenie, że człowiek jest dla urzędu, a nie urząd dla człowieka.
Rejestrowałem w życiu jeden pojazd- beczkę. Kobieta ciągnęła mnie do urzędu, bo nie było jakiejś tam masy w starym dowodzie- ściągnąłem dane z internetu, wcisnąłem kobiecie jakiś kit i mi to przyjęła. Ale z początku chciała, żebym jechał na stację diagnostyczną. Co za paranoja! W Szczecinie są dziesiątki zarejestrowanych beczek, a baba wolała wypisać pismo wzywające mnie niż sprawdzić jak to jest w komputerze w innych beczkach. Przez tak szalenie ważną informację straciłem 2 godziny, wydanie dowodu przeciągnęło się w czasie o kilkanaście dni, a wystarczyło minimum dobrej woli urzędniczki.

Kolejny przykład: kolega chciał zarejestrować stary motorower: kobieta w okienku kazała mu przeprowadzić szczegółowe badanie techniczne pojazdu mające ustalić jaką masę dopuszczalną może mieć przyczepka ciągnięta przez motorower o mocy ok 2KM! Oczywiście cały koszt rejestracji wyniósł 3 razy wartość pojazdu. A na co to komu!?

Jak widzę na discovery, jak w USA wystarczy złożyć choppera i można na nim przejechać cały kraj bez wizyty w WK to przykro się robi, że Polacy Polakom zgotowali ten lost [wscieklosc]. Trzeba rewolucji, żeby ten kraj znormalniał [zlosnikz]

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Ostatnio zmieniony wt lut 17, 2009 12:16 pm przez Piątal, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 9:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
Hehe,

Ja też mam małe ziazio w dowodzie od /8 u mnie widnieje:
MARKA: Mercedes
MODEL: Benz 115D

Ma ktoś takiego???:)

Znajomy miał 207D i postanowil założyć silnik 3 litrowy benzynowy z w124. jako że nie trzeba tego zgłaszać do WK a założył sobie LPG. Ma teraz w dowodzie RODZAJ PALIWA: ON a w "uwagach": ZAŁOŻONA INSTALACJA LPG.

Diesel na LPG?- jak widać w Polsce da się:)

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 9:22 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
sobolini pisze:
Diesel na LPG?- jak widać w Polsce da się:)

... Są instalacje LPG do diesli ;)
Ale i tak jaja jak berety...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 6:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
BrunoGiamatti pisze:
... Są instalacje LPG do diesli ;)
Ale i tak jaja jak berety...


No co ty? Po kiego grzyba?? To już chyba desperaci zakładają.

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 8:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
sobolini pisze:
BrunoGiamatti pisze:
... Są instalacje LPG do diesli ;)
Ale i tak jaja jak berety...


No co ty? Po kiego grzyba?? To już chyba desperaci zakładają.


Pewnie u nas nikt nie zakłada, ale to działa, bo czemu miałoby nie działać?
Niejeden MB na tej liście ma okazję co jakiś czas na ułamek sekundy stać się takim dieslem na LPG :) Czytałem kiedyś mądre wywody, że większość "strzałów" gazu wcale nie wynika z jakiś nieszczelności czy zabłąkanych iskier, tylko po prostu kombinacja gaz+powietrze+temperatura+ciśnienie osiągają takie parametry, że robią yebut czysto "same z siebie". W dolocie powstaje klasyczny zapłon samoczynny.
Im nowocześniejszy silnik, tym lepsze parametry, a większa wybredność na paliwo. Choć widziałem (a nawet tłumaczyłem) kiedyś film o czołgach M1 i tam gość zajmujący się napędzającymi je turbinami gazowymi twierdził, że pójdzie toto na wszystkim, co się da zapalić i rozpylić - mogą być nawet Chanel nr 5 :)


Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 10:37 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 30, 2009 9:39 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Sopot/Gdynia
Ale numer
Mam przed sobą dwa dowody rejestracyjne:
1.
D.1 MERCEDES-BENZ
D.2 ---
D.3 300

2.
D.1 DAIMLER-BENZ
D.2 ---
D.3 126C 420 SEC

Auta były rejestrowane w odstępie jednego roku a tata nie zwrócił na to uwagi.
Macie jakieś propozycje czy to naprawiać??
A jeżeli tak to jak to zrobić tzn w którym kierunku pójść ??
Pozdrawiam

_________________
żona :-* 80'
W126 300 SE 86'
W126 420 SEC 88'

ex: W123 200D, W110 200D, W115 200D, W115 220D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl