MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 9:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lut 06, 2009 1:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Ile tego naładować? zawalić całą piastę? Czy tylko rolki posmarować?
Jak to powinno być zrobione fachowo?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 3:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Przesmarować łożyska na bieżni, wetknąć smaru w miejsce między łożyskiem tylnym i przednim, nasmarować bieżnie łożyska przedniego i napchać troche smaru w kapselek.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 4:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
MercSwir pisze:
Przesmarować łożyska na bieżni, wetknąć smaru w miejsce między łożyskiem tylnym i przednim, nasmarować bieżnie łożyska przedniego i napchać troche smaru w kapselek.



Troszke wiecej czy troszke mniej???

_________________
124 und 126p und tu oł tu


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 4:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
odrobinę więcej [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 5:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Ale wy jesteście niepoważni czasami. Troche! A nie cały kapsel po czubek. Boże..

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 5:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Nie za dużo do kapsla bo nie wejdzie .


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 5:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
No właśnie...

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 5:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Panowie nie opowiadajcie bajek
Tu jest to fachowo opisane.

http://www.capri.pl/page/1677

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 5:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Dociąganie łożysk? Coś mi tutaj śmierdzi..

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 6:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
w takim razie ten cały smar, który wcisnąłem w piastę będzie tam się kulał aż do następnej wymiany zupełnie niepotrzebnie. Jego jedyną funkcją będzie starzenie się :-) Smar niedrogi tragedia się nie stała.

Zupełnie inaczej oceniam za to fakt, że włożyłem simering na czop, potem łożysko i dopiero na to nałożyłem piastę. Przez co zablokowałem sobie drogę do porządnego założenia simeringu na piastę. Coś tam pokombinowałem, ale może nie być dobrze. No nic, łożysko nie jest drogie, to zrobię to porządnie przy następnej wymianie (jak zacznie, a niebawem pewnie zacznie huczeć).
Drugą stronę zrobię według opisu, który wydaje się rozsądny.

Podoba mi się także sposób dociągnięcia łożysk, to w końcu nie łożyska kulowe więc można zadziała na nie z większą siłą aby porządnie ułożyć wszystkie elementy na swoich miejscach, potem popuścić i wyregulować luz. To akurat mogę jutro poprawić na tym łożysku, co już zrobiłem.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 9:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Zupełnie inaczej oceniam za to fakt, że włożyłem simering na czop, potem łożysko i dopiero na to nałożyłem piastę.


O ja no to niezły krzak :D


holyfido pisze:
w takim razie ten cały smar, który wcisnąłem w piastę będzie tam się kulał aż do następnej wymiany zupełnie niepotrzebnie. Jego jedyną funkcją będzie starzenie się


Bzdura. Kto smaruje ten jedzie.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl