MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 9:35 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 12:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Nilovitz pisze:
ja mysle, ze silniki nowszej generacji mercedesa od modelu 201,124 maja inna komore spalania i inaczej reaguja, majac nawet mniejsza ilosc ognia w baterii w porownaniu do starszych diesli mercedesa - wiem z doswiadczenia "organoleptycznego"
te starej generacji mercedesy jednak musza miec naladowana baterie i nowe swiece zarowe (o duzej skutecznosci grzania) oraz w miare dobre cisnienie (choc te odgrywa mniejsze znaczenie)

i to wszystko z tajemnic o dieslach w mrozie



Dobrze zaobserwowałeś, ale główna różnica w swobodzie kręcenia tkwi w rozrusznikach. Nowsze mają przekładnie, a starsze nie. Tak mi tłumaczył mechanik jak regenerowałem rozrusznik w beczce.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 12:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zegarek pisze:
Nowsze są na przekładni, a starsze nie.

a o jaką przekładnie chodzi? Stare rozruszniki też są podłaczane przez przekładnie (kilka zębów na wałku i duży wieniec na kole zamachowym)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 12:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Dziś w garażu termometr pokładowy Czarnej Wdowy pokazał -14. Dla spokoju 2 razy podgrzałem świece (błąd?) i zagadał malinowo - jak zwykle. Ale jutro i tak do roboty lecę skuterkiem. Chrzanię to. Zmierzyłem czas. W poniedziałek trasa zajęła mi 19 min 30 sek. (skuter 125ccm - istny potwór), dziś autem 51 min 35 sek. Mam w nosie, wolę skuter nawet przy -15.
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 1:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
Moj W124 odpalil przy -21 przy pierwszym podejsciu od jednego grzania swiec i od pierwszego kopa(:

do beczki zrobilem podejscie przy -16 odpalila za pierwszym razem, dodam ze beczka wyglada jak kosc lodu, niestety od ok 3 tygodni stoi pod chmurka i odkad ja wyprowadzilem z garazu nie byla odpalana,
w garazu na kanale stoi rozgrzebany Peugeot 405, niestety musiala mu ustapic miejsca

smiac mi sie chcialo, bo gdy rano odpalilem 124 akurat przyszedl do mnie sasiad od ktorego kupilem tego merca, mial marna mine bo jego golf III nie wystartowal(:

poki co mam wieksze problemy z zamarzajacymi zamkami niz z odpalaniem, bo z tym drugim problemow nie mam zadnych(:

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 1:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
Janfocus pisze:
zegarek pisze:
Nowsze są na przekładni, a starsze nie.

a o jaką przekładnie chodzi? Stare rozruszniki też są podłaczane przez przekładnie (kilka zębów na wałku i duży wieniec na kole zamachowym)


moze koledze chodzi o przelozenie zwojow (transformatorowe?) w rozruszniku, im mniej "przewiniety" zwojami rozrusznik, tym szbciej kreci, ale i szybciej zuzywa sie i wiecej pradu pobiera (?)

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 1:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Moja beczka stoi pod chmurką i po około 20 godzinach w temp. - 13 C miałem poważne obawy o jej start. W końcu zagadała, chyba za 3cim podejściem, ale równą pracą bym tego nie nazwał... coś jak gdyby demon chciał uwolnić się spod maski wierzgając na wszystkie strony [zlosnik]
Akumulator półroczny, silnik gorzej :P
Beczka lat 26.
Dziwne, ale także zauważyłem, że coś dziwnego dzieje się przy skręcaniu w lewo: jakieś piski, jakieś telepanie kierownicy. Wie ktoś może, co mu dolega?
Pozdrawiam
Piątal

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 1:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
Piątal pisze:
...dzieje się przy skręcaniu w lewo: jakieś piski, jakieś telepanie kierownicy...


to sprawdz paski przy silniku, sprawdz tez ilosc plynu we wspomaganiu

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 1:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Janfocus pisze:
zegarek pisze:
Nowsze są na przekładni, a starsze nie.

a o jaką przekładnie chodzi? Stare rozruszniki też są podłaczane przez przekładnie (kilka zębów na wałku i duży wieniec na kole zamachowym)


Planetarną, wewnątrz rozrusznika.
Z resztą widać po samych gabarytach rozrusznika w123 i w124.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 2:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
zegarek pisze:
Janfocus pisze:
zegarek pisze:
Nowsze są na przekładni, a starsze nie.

a o jaką przekładnie chodzi? Stare rozruszniki też są podłaczane przez przekładnie (kilka zębów na wałku i duży wieniec na kole zamachowym)


Planetarną, wewnątrz rozrusznika.
Z resztą widać po samych gabarytach rozrusznika w123 i w124.


przez to musi byc mocniejszy rozrusznik, przez to jest wieksze zuzycie pradu z akumulatora, a co zatem idzie, wedle mojego doswiadczenia nie moze byc to prawda, poniewaz te silniki merca odpalaja przy slabszej baterii - wniosek: inna konstrukcja komory spalania, ktora takze charakteryzuje sie wieksza moca tych silnikow w porownaniu do poprzednich wersji, wieksza sprawnoscia, etc.

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 2:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Cytuj:
przez to musi byc mocniejszy rozrusznik, przez to jest wieksze zuzycie pradu z akumulatora

Raczej na odwrót - przekładnie planetarną stosuje się w parze ze słabszym rozrusznikiem i pobór prądu jest mniejszy.


Ostatnio zmieniony wt sty 06, 2009 2:24 pm przez zegarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 2:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Piątal pisze:
Moja beczka

a to różnie bywa i sam nie wiem bardzo od czego zależy.
Jak miałem beczunie to specjalnie w nocy wyskoczyłem na dwór. Zanotowałem -18 czy -20 stopni (już nie pamietam), beczka kompresja słabo-średnia (20,21,20,24), rozrusznik ledwo kręcił (regenerowałem go później), aku 4 lata i już raczej słaby a ta na cyknięcie paliła...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 3:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 8:26 pm
Posty: 653
Lokalizacja: WLKP
-20 TDI zapalilo bez zajakniecia swoja droga niech juz przyjdzie lato 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 7:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:51 am
Posty: 117
Lokalizacja: Lubartów
W 210 z 1996r silnik 2.2 DIESEL dzisiaj przy -20 zapalił po jednym grzaniu świec, bez gazu i może po jednym obracie rozrusznika. A trzeba dodać że jestem w trakcie walki z powietrzem w ON. Miło mnie zaskoczył bo i akumulator ma conajmniej 3 lata ( nie wymieniałem od kupna auta). Teraz jak już wiem, że nie mam problemólw z zapaleniem auta w niskiej temperaturze mogłoby sie już ocieplić :) Pozdrawiam

_________________
W210 220 DIESEL
W163 500 WDC1631751A327554


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 8:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
gieniek pisze:
w garazu na kanale stoi rozgrzebany Peugeot 405, niestety musiala mu ustapic miejsca

To widzę że podobny zestaw jak u mnie. Tyle że w garażu stoi W126 (nie ruszany od 11 listopada), 405 przed garażem, a przed 405 stoi beczka ;)

Beczka wczoraj zapaliła w miarę lekko, dzisiaj rano było już zdecydowanie gorzej. Myślę że gdyby nie załapał po pierwszym obrocie to już nie byłoby drugiego podejścia, boję się co będzie rano. Poprzedni właściciel wlał tam gęsty olej 15w50 i pewnie to ma niemały wpływ na odpalanie.

Dzisiaj też po dłuższym postoju była próba ruszenia 405tki. Po dwóch grzaniach odpalił bez zająknięcia. Silnik pracował w miarę równo, praktycznie tak samo jak wtedy gdy było ciepło.

Powiem nawet że praca francuza - mówię tu o całym aucie - była lepsza niż beczki. Nic nie skrzypiało, silnik pracował równo, szybko osiągnął 80 stopni i ładnie trzymał temperaturę.

Cieszmy się że nasze auta przetrwały to chwilowe ochłodzenie i że od jutra ma być cieplej...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 8:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
Strasznie niska temp. na poziomie -22st.C. ma się utrzymywać jeszcze 2-3 dni. To tytułem wstępu.
Moje 124 250D z rocznym akumulatorem i świecami wymienianymi w październiku pali jak tylko się spojrzę na kluczyk w stacyjce ;)
Za to koledze Caddy '08 1,9D i Sweter III 1,9TD nie odpaliły w ciągu godziny :lol:
Ja chcę lata ;)

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl