MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 11, 2008 11:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 08, 2007 10:18 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Jaworzno
Witam [zlosnikz] Mój brat przymierza sie do kupna autka... Jest zainteresowany oplem astra II, w gre wchodzi tylko diesel. Mam w związku z tym pytanie który jest najlepszy (najmniej awaryjny) czytałem ze polecają silniki 1,7 DTi a czy 2,0 DTi jest tak samo mało awaryjny? Chodzi o to zeby autko miało jakąś moc i żeby nie było zawodne... Może ktoś z forumowiczów miał kiedyś styczność z astrą, bardzo prosze o wszelkie opinie na temat silnikow diesla bo było ich kilka, może ktoś sie orientuje ile one spalają i jak z trwałością ogólną tych silników? Z góry dzieki za odp [zlosnikz]

_________________
MB W124 200D 1987r
SKODA FABIA 1,2HTP 2004r
fso POLONEZ 1,6GLi 1995r NO GAZ NO STRESS:)
CITROEN XM 2,1TD
SKODA OCTAVIA 1,9TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 12, 2008 2:08 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
1,5 miesiaca temu pomagalem w zakupie 1.7 dti z 2000 dla mojej kobiety. niewiele powiem Ci jeszcze na temat tego auta. wiem tyle ze jak wracalem nim a za mna moja dziewczyna to przy jezdzie 80 - 90 spalil ok 4L/100km. po drugie rakieta to to nie jest. trzeba przejechac ladnych pare km zeby sie rozgrzal. jesli chodzi o czesci to raczej wszystko dostepne bez problemow a na allegro w bdb cenach.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 12, 2008 9:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 08, 2007 10:18 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Jaworzno
Właśnie dlatego pytałem też o silnik 2.0 DTi bo ma te 101KM... Ten ma przynajmniej jakąś moc ale nie wiem jak z awaryjnością...

_________________
MB W124 200D 1987r

SKODA FABIA 1,2HTP 2004r

fso POLONEZ 1,6GLi 1995r NO GAZ NO STRESS:)

CITROEN XM 2,1TD

SKODA OCTAVIA 1,9TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 12, 2008 10:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
najlepszy wybor to niekupowac opla z dieslem :lol: tylko VW z 1,9TDI z podobnych aut.Ople wszytskie z dieslem maja wynalazkowe pompy wtryskowe czy to oplowskie czy to isuzu to sa wynalzki jakich mało- jak niechces zmiec kłopotow kup VW i spij spokojnie.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 12, 2008 12:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 08, 2007 10:18 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Jaworzno
Dlatego pytam bo czytałem ze silniki dti są bardzo udane... Jeśli chodzi VW to wiem że to dobre auta ale: Jeśli VW to golf IV kombi albo passat ale za kwote którą chce wydać czyli max 15 tys ciężko trafić coś fajnego... W passatach z kolei to zawieszenie wielowahaczowe jest drogie w serwisowaniu a na naszych cudownych drogach często sie wybija... Naprawde już długo myślimy co wybrać... Ma to byś autko dość duże (auta klasy B raczej odpadają) ekonomiczne tanie w utrzymaniu no i wmiare młode... W japończykach też serwis podobno dość drogi a myśleliśmy o astrze bo są tanie, no i te silniki dti polecają... Ale dzieki wielkie, czekam na więcej opinii, porad, na pewno sie przydadzą przy kupnie auta... W gre też wchodziła octavia bo to naprawde super samochody ale tez za tą kwote diesla ciężko trafić a jeśli jest to przebieg wysoki...

_________________
MB W124 200D 1987r

SKODA FABIA 1,2HTP 2004r

fso POLONEZ 1,6GLi 1995r NO GAZ NO STRESS:)

CITROEN XM 2,1TD

SKODA OCTAVIA 1,9TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 12, 2008 1:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Silniki DTI, przynajmniej w tych 2,2DTI czesto leca przeplywomierze, co 120-150 tys. km kolo dwumasowe pada...

...tyle ze 2,0 i 2,2 DTI to silniki nowsze niz 1,7DTI...moj brat ma Corse 1,7 tyle ze bez T...strasznie mulowate to to nie jest, ekonomiczne jak cholera...generalnie to jeszcze dosc proste konstrukcje (w porownaniu do CommonRaili), wiec w razie co koszty chyba jeszcze nie totalnie wielkie...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 2:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Wpisz w google astra diesel pompa lub cos podobnego. Poczytaj, a zobaczysz, że nie warto. Wszystkie diesle w Astrze II są na pompie VP44(czy jakoś tak) i padają jak muchy przy przebiebu ok. 130-170 tys. km z powodu jakiejś wady konstrukcyjnej. Porządna regeneracja, która przy okazji likwiduje ta wadę to koszt ok. 3500-3800zł i pompa już się nie powinna zepsuć. W Polsce podobno jedyny dobry zakład, który robi to naprawdę porządnie jest w Krotoszynie.

W tych samochodach jest jeden dobry i niezawodny silnik 1,6 8V benzyna, który wprost rewelacyjnie chodzi na gazie, bo to monowtrysk.

Kiedyś zgębiałem temat astry i już wiem, że diesel OPLA to tylko na pompie na linkę, albo CR, ale one mają też swoje bolączki.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 7:56 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
1,7 to bardzo dobry, japoński silnik od Isuzu. W banku w którym pracowałem do niedawna, astry były kupowane hurtowo. Ja już miałem III benzynową, ale starsi stażem jeździli II głównie 1,7. Katowali te auta, bo zazwyczaj były pulowe - 1 auto na kilka osób. Jeździły po 4-5 lat. Przebiegi po 300-400tysięcy. Z silnikami 1,7 nie było problemów. 2,0 nie mieliśmy. Benzyny padały jak muchy.

VW za 15tyś nie kupisz, chyba, że Golfa III tdi 90KM. Wtedy jeszcze jakiś grosik zostanie w kieszeni.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 9:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 12:02 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Gdańsk
Kolego, 2.0dTi to zajebiaszczy motor, miałem Vectre B z tym silnikiem, kupiłem jak miała 130tyś, sprzedałem koledze po roku z przebiegiem 200 tyś i kompletnie nic się nie działo. Kumpel już nią kolejnych 20 tysiaków zrobił i dalej nic. Olej od wymiany do wymiany, problemów z wspomnianą przepływką też nie miałem. Spalanie miasto 7l/100 km z non-stop włączoną klimą. Dynamika całkiem niezła, bez porównania do słabego 1.7dTi.
Pozdrawiam.

_________________
W124 230E '87 smoke silver metallic
W210T 320CDI '99 brilliant silver metallic -ex
W211T 220CDI '05 titanite red metallic -ex
W123 230E '83 manganbraun
W210T 290TD '96 brilliant silver metallic - ex
W211 270CDI '03 - ex
W124 200D '93 bornite metallic


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 9:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 08, 2007 10:18 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Jaworzno
Dzieki bardzo za wszystkie opinie [zlosnikz] Jak zawsze ile ludzi tyle opinii [zlosnik] Dlatego nie biore pod uwage VW bo raczej golf III nie wchodzi w gre... Może podsunęlibyście pomysł co kupić do 15tys koniecznie w dieslu? Naprawde poważnie myślałem o tej astrze ale też diesel bo jestem zboczony na punkcie silników diesla [zlosnik] Ehh już sam nie wiem co robić, jak patrze na ogłoszenia to ceny astr nie są takie złe a i tak najprawdopodbniej to sie sam wybiore po auto za Odre... Naprawde każda nawet najmniejsza opinia i pomysł są dla mnie cenne... Nie bede ukrywać że nie chciałbym kupić auta za 15tys i nie spać po nocach... Jeszcze raz wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi [zlosnikz]

_________________
MB W124 200D 1987r

SKODA FABIA 1,2HTP 2004r

fso POLONEZ 1,6GLi 1995r NO GAZ NO STRESS:)

CITROEN XM 2,1TD

SKODA OCTAVIA 1,9TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 9:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Conieco mogę powiedzieć o Astrze II na przykładzie 1.7DTi

Mój "szwager" miał takie auto jakieś 2 lata temu. Silnik bardzo oszczędny. Wersja 1.7DTi ma silniki od Isuzu, a elektrykę od jakiegoś fiata, czy czegoś tam (nie wiem na ile prawdziwe)...

Niestety. W przypadku modelu mojego "szwagiera" na ekonomii zalety się kończyły... Na dzień dobry padło coś w głowicy (naprawa 4000zł). Potem były jeszcze jakieś inne problemy, których naprawa też była kosztowna. W końcu sprzedał auto po niespełna 1,5 roku. Do momentu sprzedaży zmagał się jeszcze z cieknącą pompą wtryskową :-? Jak autem stało się w korku, to do kabiny przedostawał się zapach ropy... Beznadzieja.

Do 15tys... To może w202 [zlosnik]

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 10:12 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Busku pisze:
Może podsunęlibyście pomysł co kupić do 15tys koniecznie w dieslu? [zlosnikz]


124 250D 20V?

Tylko pytanie - czemu diesel, a nie jakaś mała benzyna typu 1,8 itp.? Dzisiaj ropa kosztuje tyle samo co E95. Benzynki tańsze w zakupie i zazwyczaj mają mniejsze przebiegi. Za 15 to już można n.p. E46 318, A4 1.8, C180 itp. Diesel się nie zwróci.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 10:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 08, 2007 10:18 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Jaworzno
Nie wiem ale jakoś nie jestem przekonany do w202... Wracając do astry to czy te pompy padają we wszystkich dieslach czy głównie w 1,7 dti? Puki co to jak czytam opinie na innych forach to własnie piszą o pompach w 1,7... Kolega ostatnio kupił golfa IV 1,9tdi 110KM, gdyby takie golfy chodziły po 15 to bym nawet tematu nie zakładał [zlosnik] Już sam nie wiem co robić...

_________________
MB W124 200D 1987r

SKODA FABIA 1,2HTP 2004r

fso POLONEZ 1,6GLi 1995r NO GAZ NO STRESS:)

CITROEN XM 2,1TD

SKODA OCTAVIA 1,9TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 10:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
Busku pisze:
golfa IV 1,9tdi 110KM

kupiłem żonie passata z tym silnikiem i myślałem że jest popsuty (poprzednio miała ibizę 2.0GTI) więc pojechałem na hamownię i się okazało że ma 109KM(jak na serię to idealny wynik), więc nie wpadajmy w zachwyt nad tym silnikiem ale można go naprawić [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] po małych poprawkach ma w tej chwili 136KM i 287Nm momentu i już jakoś się odpycha, aha jeszcze nie kopci i jeszcze można mu dodać ok. 10% ale z założenia ma to być TANIOWÓZ więc nie ryzykowałem utraty koła dwumasowego.

a jak chcesz Vectre kombi 2.2DTi po naprawie pompy ( więc już ci się nie zjebie) rocznik '00, po opłatach to daj cynka.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 10:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Miesiąc temu kupiłem golfa IV '99 TDI 110KM wersja "highline", czyli klima, elektryczność, felgi 16" itd. Kosztował 15800zł, poprzedniego, rok starszego i bez klimy, też 110KM sprzedałem za 15500zl, więc można spokojnie znaleźć golfa w tych pieniądzach.

Sokol, jeśli golf 110KM słabo jeździ, to do Astry 1,7 trzeba dołożyć żagiel. [zlosnik]

_________________
W201
W124
W168


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl