MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 11:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 22, 2003 2:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
Witam
Przejrzalem sobie forum i strone Mackuza i wychodzi mi na to, ze najszybszym mostem w 123 byl 3,46 - ten od 300D, czy mam racje, czy byl szybszy most?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2003 2:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
rekordu szybkosci i tak nie pobijesz [zlosnik]
skoro tak wyczytales to pewnie tak jest
ale zdaje sie, ze mosty z W116 tez pasuja i moze sa szybsze(sprawdzilbym , ale mi strona nie chodzi)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2003 5:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
Niesmiala prosba...
to jakie maja przelozenia mosty w116, bo nie znalazlem nigdzie....


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2003 5:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Według mojej książki, w W116 były montowane następujące mosty (lista może być niepełna!!!):

2.65
3.06
3.07
3.46
3.69
3.92

Pozdrawiam!

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2003 5:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
280 3,69 lub 3,92 w zależności od skrzyni
350 3,46
450 3,07
450 6.9 2,65
300 sd 3,07

Okazało się, że się spóźniłem

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2003 5:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
dzieki wielkie


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2003 6:08 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
szable pisze:
dzieki wielkie


uwazaj na przekladki mostu:
http://autokacik.pl/showthreaded.php?Ca ... =5&o=&vc=1

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2003 6:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
No to wychodzi mi na to, ze do 300D, zamiast wrzucac skrzynie 5,
to lepiej jest dac dyfer 3.07 i skrzynie 4.
Bo skrzynia 5 jest ponoc slabsza od 4.
Jak to ktos ladnie tu powiedzial, skrzynia czworka na biegu bezposrednim tak jakby nie pracuje,
a piatka pracuje caly czas.
Oczywiscie jest to pomysl dla tych, ktorzy nie depcza zbytnio swoich wymeczonych diesli.
Takie auto mialoby dluuuuuugie biegi....
Przyznaje sie, ze to sa rozwazania teoretyczne, bo jeszcze 3seta nie jezdzilem, dopiero mi sie sklada,
to bede weryfikowal moje pomysly.
Moze sie okazac ze taka wyremontowana 300D ledwo ciagnie na 3,46.

No ale teraz bedzie to uklad 300D/skrzynia 5/dyfer 3.69, ktory teoretycznie
pozwoli autku jechac 175 (przy zalozeniu, ze na skrzyni 4/3.46 jedzie 155).
Ta sama predkosc uzyskaloby, znow teoretycznie, autko na ukaldzie wlasnie 4/3.07.

Ma ktos doswiadczenia? moze glupio kombinuje?

A kombinuje nie dla tego, ze chce sie scigac, tylko chcialbym aby obroty przy 120km/h byly takie przyjemnie niewysokie.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2003 6:50 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Doswiadczenia z mostem 3,46 i 200D sa pod linkiem wyzej:) 5 bieg w skrzyni 5 biegowej ma przelozenie ponizej 1, natomiast na 4 ma przelozenie bezsporednie, czyli tak samo jak 4 w 4 biegowej:)

dokladne przelozenia dla skrzyn z w123 diesla:

I. 3,82; II. 2,20; III. 1,40; IV. 1,0; V. 0,81; R. 3,71
I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66

Max predkosc auto bedzie uzyskiwano w obu przypadkach na 4 biegu, 5 sluzy do ekonomicznej jazdy, czyli nizsze obroty np przy 120 (a nie 150 [zlosnik], bo to bedzie dla niej max).

Jak zmienisz przelozenie mostu na most o nizszej warosci przelozenia, to stracisz na przyspieszeniach, choc autko powinno byc szybsze, czyli tez nizsze obroty przy 120, o ile silnik bedzie mial odpowiednia moc i moment, aby sobie poradzic z tymi przelozeniami. Reasumujac to to mniej spalisz w trasie, oddasz w miescie na jego rozpedzanie:)

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl