Witam grono tęgich głów.
Mam do Was parę pytań związanych ze żużyciem paliwa modelu W201 2.0D.
Jakie należy przyjąć średnie spalanie w założeniu pół miasto, pół trasa???.
Jaka jest pojemność zbiornika paliwa?, od pozostałości ilu litrów w baku zapala się kontrolka rezerwy i na ile km powinna wystarczyć? (słyszałem, że niezbyt wiele można na rezerwie przejechać).
Poza tym mam pytanie jak użytkować ten silnik pod kątem optymalnego spalania i nie "zamulania" jednostki napędowej? Czy lepiej biegi zmieniać szybko na granicy "zamulenia" byle by się tylko toczył i bardzo powoli dodawać gazu czy też przeciągnąc go trochę na obrotach i wrzucać biegi np o 15-20km/h później niż w pierwszym wariancie. Nadmieniam, że skrzynkę mam 4-biegową

. Na tablicy prędkościomierza są naznaczone prędkości max. na poszczególnych biegach ale dla mnie są to wartości abstrakcyjne np 3 bieg Vmax=120 km/h!. Mam duże trudności w przyzwyczajeniu się do optymalnej jazdy po przesiadce z BMW E30 2.4d. Silnik tam był niesamowicie elastyczny (6 cyl.), a wysokich obrotów wręcz nienawidził. Skrzynia była też całkiem inaczej zestopniowana (stosunkowo krótkie przełożenia). Piąty bieg "zapinało" się od 60 km/h i sprzęt się normalnie rozpędzał i wkręcał na obroty. W W201 4 bieg wrzucam przy 80 km/h i moim zdaniem to jeszcze nie to. Porządnie "ciągnie" tak od prędkości 105-110 km/h wzwyż. Brakuje tej piątki!. I tu nasuwa się dodatkowe pytanie. Czy wrzucenie piątki skrzyni diametralnie (na korzyść
![[usmiech]](./images/smilies/usmiech.gif)
) zmieni właności jezdne mojego Miecia?.
Wydaje mi się, że coś za dużo pali, choć to pierwszy bak który właśnie kończę "wyjeżdżać". Słyszałem , że do baku wchodzi mu 55 ltr. ale proszęo weryfikację tych danych. Na razie przejechałem 560 km i wskazówka paliwomierza już jest prawiem na rezerwie choć jeszcze kontrolka się nie pali. Ile wy wykręcacie na full baku do momentu zapalenia się rezerwy?. Należy dodać, że dopiero się uczę nim jeździć. Na pewno przy drugim zbiorniku paliwa rezultaty będą lepsze, choć jeżdżę spokojnie i nie ropędzam go gwałtownie na poszczególnych biegach. Po prostu chciałbym skorzystać z waszego doświadczenia jaki styl jazdy zastosować aby mniej palił (patrz wyżej).
Dla ułatwienia oceny podaję średnie prędkości przy których przerzucam bieg na niższy (nie pod górkę!)
II bieg - od 20 km/h
III - od 40-50 km/h
IV-od 70-80 km/h
R - przy jeździe do tyłu
Pozdrawiam