MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 1:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 03, 2008 10:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Żeby było wesoło ... 10m od domu zachrobotało i tyle.. koło wlazło pod błotnik i koniec .. lowrider jak nic... potem już tylko laweta i do miejsca naprawy. Jak na razie do wymiany na pewno sworznie i na pewno błotnik przedni co dalej wyjdzie po zdjęciu koła i podniesieniu auta...
A jutro rano miałem jechać do warsztatu w celu zdiagnozowania co dodatkowo przy okazji wymiany sworznia zmienić :/
Szczęście w nieszczęściu wczoraj złapałem gumę i po zmianie tegoż koła stwierdziliśmy że pojedziemy solniczką żonki do Szczecina... można sobie pogdybać jak by się to skończyło a skończyło by się na pewno smutno.
Trzeby kilka zdrowasiek wyśpiewać leżąc krzyżem :)

No i przestroga ... jak coś zacznie trzeszczeć nie ma co czekać ani dnia bo potem mogą być tego takie efekty :) Kilka tygodni wcześniej przy okazji wymiany drążka i amortyzatorów skrętu i napinacza auto było na trzepaku i niestety żadnego luzu nie dało się wyczuć ...

Pozdrawiam :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 10:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
kruszyn pisze:
auto było na trzepaku i niestety żadnego luzu nie dało się wyczuć ...


A na tym forum bylo juz pisane kilkanaście razy, ze przy trzepaki nie sa w stanie wykryc luzów w tego typu zawieszeniach. Zmień mechanika.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 11:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Dokładnie- na szarpaku auto swoim cięzzarem dociska Sworzen i dupa blada.Poza tym jak jest sworzen na zatarciu to sie kreci jeszcze cięzej a nie ma luzow [szalone] [szalone] [szalone]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 11:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Miałem kiedyś podobnie [zlosnik]
Obrazek

Cały wątek o tej przygodzie

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 11:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Kruszyn a ze ostatnio deszcze padaja to pewnie nie bylo slychac zadnego piszczenia itp dzwiekow przy kreceniu kierownica prawda? ;) [zlosnik]

Jak na autach sie nie znam to jesli znow bede posiadal MB to sworznie to bedzie chyba jedyna rzecz ktora bede umial rozpoznawac ze juz sie konczy - Kruszyn teraz pewnie tez [zlosnik]

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 12:05 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Wujek, nie peniaj, w przyszłym roku ma jeździć po kraju coś jak mammobus i prześwietlać za darmo te sworznie, bo naród nie chce się badać, a co dopiero wymieniać coś, co nie wydaje z siebie dźwięków.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 12:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 21, 2004 12:13 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Wroclaw/Luban
To jak to sprawdzić na 100% ?
U mnie trzeszczało i piszczało po deszczu wydawało mi się, że włąśnie na sworzniu.
Na przeglądzie i trzepakach wszystko OK - tylko czy na pewno ?
Sam próbowałem z kanału wkładać łyżkę między wachacz a zwrotnicę i podwarzać ale nie wiem z jaką siłą trzeba się przymierzyć do tego i czy lepiej na zdjętym kole i wiszącym wachaczu, czy na stojącym na kole aucie.

_________________
1. MB 220 D 1969 czerwony dawca silnika
2. MB 200 D 1976 złoty dawca drobnicy
3 MB 220 D 1975 Meso lub Czarny Szatan stjuningowany na I serię


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 8:58 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
ale ja świetnie zdawałem sobie sprawę z tego że to sworzeń.. w niedzielę nie pojechaliśmy z żonką do ZS mecedesem właśnie z powodu trzeszczenia przy skręcaniu. Wcześniej było cicho niestety dlatego nic nie robiłem tym bardziej że jeszcze sprawdzałem to niedawno dla świętego spokoju... no i święty spokój ma ode mnie auto teraz:P A jak pisałem dzisiaj rano byłem już umówiony z mechanikiem na wymianę wszystkich 4 tak dla spokojniejszej psychiki... Niestety pech i tyle a z drugiej strony wielkie szczęście że przy prędkości zjeżdżania z krawężnika a nie w czasie jazdy. Po prostu zakres robót trochę się powiększy i koszty wzrosną poza tym wszystko prawie jak zaplanowane :P Bo błotnik i tak miałem robić ... teraz trzeba będzie go będzie wymienić :)

MrBrutus pisze:
To jak to sprawdzić na 100% ?

Sam próbowałem z kanału wkładać łyżkę między wachacz a zwrotnicę i podwarzać ale nie wiem z jaką siłą trzeba się przymierzyć do tego i czy lepiej na zdjętym kole i wiszącym wachaczu, czy na stojącym na kole aucie.


mi to sprawdzali i na trzepaku i łyżką i nawet na zdjętym kole niestety ciężko to zdiagnozować bo ciasno tam jak jasna cholera. <br>Dodano po 14 minutach.:<br>
filippo pisze:
Miałem kiedyś podobnie [zlosnik]
Obrazek

Cały wątek o tej przygodzie


u mnie aż tak brutalnie nie było tego widać ... za to mam teraz błotnik prawie jak od 500E/E500 :P

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 10:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
kruszyn pisze:
byłem już umówiony z mechanikiem na wymianę wszystkich 4


2 w wahaczach a te 2 pozostałe to w drzwiach pewnie ;)

Cytuj:
To jak to sprawdzić na 100% ?


Na kanale lub na podnośniku ( trzeba podeprzeć wahacz aby amortyzator nie był całkowicie rozciągniety) i normalnie kawałek metalu w postaci łoma miedzy wahacz a zwrotnice i sie patrzy czy nie ma luzu.

kruszyn pisze:
łyżką i nawet na zdjętym kole


Większe znaczenie od tego czy kolo jest zdjete czy nie ma miejsce podlożenia lewarka. Lewarek powinien byc podłożony pod wachacz tak aby zniwelowac siłe docisku sprężyny i rozluznić sworzeń.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 10:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
wstyd się przyznać ale cały czas przekonany byłem że są 4 po 2 na stronę - góra, dół:P a tu zonk :P no nic te 2 pozostałe zamontowałem przy lusterkach :P
:) tak czy tak auto dzisiaj wyjechało z warsztatu wymienili mi przy okazji jakieś tam luźniejsze gumy i jestem baardzo zadowolony bo teraz jest dużo ciszej jeżeli chodzi o odgłosy z zawieszenia :)
Teraz muszę poszukać blacharz :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
Post: śr lis 05, 2008 11:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
kruszyn pisze:
Żeby było wesoło ... 10m od domu zachrobotało i tyle.. koło wlazło pod błotnik i koniec .. lowrider jak nic... potem już tylko laweta i do miejsca naprawy


E tam mogłeś dojechać...

http://pl.youtube.com/watch?v=HpF6yT1a2Os [zlosnik]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 06, 2008 8:44 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
huehue no w sumie ponoć mercedes nawet zepsuty jedzie :P (jak widać)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 06, 2008 9:28 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
kruszyn pisze:
wstyd się przyznać ale cały czas przekonany byłem że są 4 po 2 na stronę


tak miales w 126

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 06, 2008 9:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
roadrunner pisze:
kruszyn pisze:
wstyd się przyznać ale cały czas przekonany byłem że są 4 po 2 na stronę


tak miales w 126


no właśnie tak się zastanawiałem czy to wspomnienie z kijka czy z fiata 125p :P

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 11, 2008 2:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
no i niby auto już sobie jeździ ale po deszczyku przy kręceniu kierownicą coś mi dalej popiskuje teraz z prawej strony..... jako że sworzeń wymieniony co to może być ?? (drążek środkowy nowy, końcówki też ok) ...

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl