MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 18, 2025 5:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 19, 2003 11:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam serdecznie

Zapytuję jak w temacie o fast demontaż stacyjki (najlepiej o samą wkładkę z kluczykiem). Powodem zapytania jest wielki problem z odpałem. Trzeba rzeźbić kluczykiem (nota bene jeden kluczyk już od tego „rzeźbienia” uległ dezintegracji) od 10s do 30min (zależy od „rzeźbiarza” i jego życiowego szczęścia). Reasumując biorąc pod uwagę całą frajdę poruszania się tym pojazdem sam proces jego uruchomienia doprowadza użytkownika do odruchów wymiotnych, poza tym bardzo bolą paluszki. Autko kupiłem dosłownie parę dni temu (see topic: „Jezu jak się cieszę”) i jeszcze nie poznałem jego wszystkich mankamentów (naprawdę ma ich mało). Ta stacyjka od początku nie była przedmiotem moich snów. Jak wyłączałem silnik to motorynka po wyjęciu kluczyka pracowała jeszcze kilka sekund zanim zgasła!. Pomyślałem sobie, że walnięty jest zawór podciśnieniowy w stacyjce albo siłownik odcinający dopływ paliwa.
Pewnego pięknego poranka słysząc jakieś skrzypiące detale w drzwiach postanowiłem spryskać je smarem w sprayu coby więcej przykrych odgłosów z siebie nie wydawały. Podczas zabiegu lubrykacji pomyślałem o stacyjce i o tym gaszeniu silnika. Od momentu „nawilżenia” skuteczność działania ww. elementu spadła o 500%. Nie wiem czy połamały się sprężynki, czy „wiuchnęły” kulki. Rozmawiałem ze znoczami od dorabiania kluczy (najpierw myśląc, że oryginalny klucz jest dość solidnie zużyty dorobiłem dodatkowy kluczyk (o dziwo facecik posiadał oryginalne egzemplarze Mercedesa z dziurką inside – nic nie pomogło!)) i dowiedziałem się, że ww. znocze bez większego bólu wykonują kompleksową regenerację stacyjki. Jedynym warunkiem jest .............. jej dostarczenie.
Wykręciłem dolne osłony pod deską rozdzielczą i nic! (nawet jej nie widać). Potem zdemontowałem środkową konsolę (od nawiewu i sterowania ogrzewaniem) i też nic bo stacyjka z prawej strony (od strony konsolki) jest zasłonięta jakąś cudowną ścianką.
Zapytuję więc ponownie: JAK ZDEMONTOWAĆ BEZ PRUCIA DESKI ROZDZIELCZEJ STACYJKĘ??????????????
Przyglądając się jej bliżej zauważyłem 2 wycięcia w metalowym kółku w które wkłada się kluczyk. Pod tym kółkiem jest pierścień też z dwoma nacięciami, których położenie pokrywa się z nacięciami w kółku. Tak sobie myślę, że nikt tego bez celu nie wykonał tylko jak z tego patentu skorzystać. Próby przekręcenia w lewo tych nacięć rozgiętą pęsetą nic nie dały!. Błagam o patent na szybki demontaż samej wkładki na kluczyk (lub jakikolwiek demontaż). Jak ją dowiozę do kawalera od dorabiania kluczy to ją zregeneruję w 1 godz. za koszt 50-60zł (nie jest to majątek).
Od prób uruchomienia mam popuchnięte paluchy (największy ból jest jak się niechcący wcześniej zablokuje koło kierownicy – frajda wzrasta o 100% [usmiech] ). Nie chcę cytować słów mojej Szanownej małżonki pod adresem uruchomienia ww. pojazdu. Generalnie jak chce gdzieś jechać a ja jestem w domu to żona zaszczyt odpału Miecia oddaje godniejszemu – mnie! [usmiech] a jak jeździ to stara się nie wyłączać silnika. Niejednokrotnie w takich sytuacjach trzeba się oddalić od pojazdu a wtedy o kradzież nietrudno (tylko wsiąść i odjechać!).

Proszę pomóżcie za co z góry bardzo uprzejmie dziękuję!.

Pozdrawiam

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 20, 2003 8:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
przeszukałeś starsze posty.. wiem ,że juz ktoś o to pytał..
chyba na forum.tuning.pl
poszukam

mam
Wystarczylo przekrecic kluczyk na pozycje radio i wlozyc jakis gwozdzik do tej dziurki na obwodzie i delikatnie pociognoc. Wklad powinien sam wyjechac, no hyba ze macie jeszcze taka czarna oslonka to wtedy trzeba wyjac cala stacyjka.

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 20, 2003 8:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki za pomoc. Co do tej czarnej obwódki to chyba jest (nie mam autka przy sobie więc nie mogę sprawdzić).

Jeśli mnie będzie czekał demontaż całej stacyjki to jak to zrobić. Które osłony odkręcić (czy też może całą desę rozdzielczą). Napiszcie proszę jak się zabraćz głową do wariantu nr 2 - wymontowanie całej stacyjki.

THX

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 20, 2003 3:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 20, 2003 3:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Rybnik
Pewnego pięknego poranka słysząc jakieś skrzypiące detale w drzwiach postanowiłem spryskać je smarem w sprayu coby więcej przykrych odgłosów z siebie nie wydawały. Podczas zabiegu lubrykacji pomyślałem o stacyjce i o tym gaszeniu silnika. Od momentu „nawilżenia” skuteczność działania ww. elementu spadła o 500%.

Miałem to samo w pierwszej beczce - stacyjka troche sie zacinała, więc psiknąłem ją WD-40. Nie dużo brakowało, abym musiał nauczyc się palić Merca "na druty".
Zanim robebeszysz pół autka, kup w motoryzacyjnym specjalny sprey do stacyjek - nazywa się to KONTAKT SPREY, czy jakoś tak. W moim pomogło, a potem z powodzeniem stosowałem to w motocyklu, któremu brakowało zaślepki zabezpieczającej stacyjkę przed wilgocią...

Pozdrawiam

_________________
inż. Mamoń
VOLVO 945GL 91' - Klocek
Ex - 2 x W123 240D
www.auto-koneser.gratka.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2003 2:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Szanowny inż.Mamoń!!!

Na ręce Pana inżyniera składam serdeczne podziękowania za uratowanie mnie od pewnych strat materialnych i znacznego nadszarpnięcia układu nerwowego, którego to zużycie na pieniądze nie da się przeliczyć.

Po zastosowaniu się do wskazówek Pana inżyniera stacyjka ożyła natychmiast!!!! (fakt, że użyłem b.porządnego produktu - Kontakt Spray firmy Molydal). Wystarczyło tylko raz psiknąć i już. Jest coś w tym, że człowiek się uczy całe życie a i tak głupi umrze.

Jeszcze raz Ci dziękuję

PA!

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl