MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 9:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: chlodnica oleju
Post: pn paź 27, 2008 10:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
Witam!!!
No ogladam swoj nabytek i wykrywam kolejne niespodzianki-mianowicie mam nie podlaczona chlodnice oleju w mojej w115 240d.Jestem w stadium zalatwiania tych wezy laczacych ja z filtrem oleju i tu pojawia sie problem.Mianowicie czy moge jezdzic bez tej chlodnicy aktywnej i czy moze ktos poradzic jak te weze podlaczyc(moze jakies foto?)tzn ktory waz wychodzacy od filtra gdzie przychodzi(gora dol chlodnicy).Z gory dziekuje i pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 6:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Możesz latać bez tej chłodnicy bo to tylko opcja na ciepłe kraje :) .Ja miałem kilka dieselków w W115 i są z wyjściem na chłodnice i bez niej.Węże od chłodnicy są tak ukształtowane że nie bardzo można je zapiąć źle.Chyba nawet mam te węże i chłodnice bo zostały po przekładce na benzyne M123,ale nie jestem pewny na 100%.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 9:36 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
bmw pisze:
Możesz latać bez tej chłodnicy bo to tylko opcja na ciepłe kraje :) .Ja miałem kilka dieselków w W115 i są z wyjściem na chłodnice i bez niej.Węże od chłodnicy są tak ukształtowane że nie bardzo można je zapiąć źle.Chyba nawet mam te węże i chłodnice bo zostały po przekładce na benzyne M123,ale nie jestem pewny na 100%.


Czy latać można to nie wiem w każdym razie jeździć się nie powinno bo skoro inżynierowie wsadzili ją do wszystkich silników powyżej 200D to o czymś to świadczy a skąd Ty takie informacje wziąłeś, że tylko na ciepłe kraje pozostanie w kwestii domysłów.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 9:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
Panowie musze zlozyc samokrytyke.Dzisiaj sprawdzilem numery silnika i zaczynaja sie od 615 913 czyli 2.0D jak mniemam.W zwiazku z tym co namisal kolega filippo nasuwa sie pytanie:to moze chlodnica jest nieoryginalna,wzieta z wiekszej pojemnosci?
Jeszcze jedno:a ile powinna wynosic temperatura pracy silnika dobrze nagrzanego(po przejechaniu np 100km).Moj wskaznik pokazuje ok 60 stC oczywiscie bez podlaczonej nieszczesnej chlodnicy oleju-mysle ze mnie oszukuje.
bmw jesli mialbys takie weze na 100% to daj znac.
Dziekuje za pomoc


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 11:35 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
RychuTaryfiarz pisze:
Panowie musze zlozyc samokrytyke.Dzisiaj sprawdzilem numery silnika i zaczynaja sie od 615 913 czyli 2.0D jak mniemam.W zwiazku z tym co namisal kolega filippo nasuwa sie pytanie:to moze chlodnica jest nieoryginalna,wzieta z wiekszej pojemnosci?
Jeszcze jedno:a ile powinna wynosic temperatura pracy silnika dobrze nagrzanego(po przejechaniu np 100km).Moj wskaznik pokazuje ok 60 stC oczywiscie bez podlaczonej nieszczesnej chlodnicy oleju-mysle ze mnie oszukuje.
bmw jesli mialbys takie weze na 100% to daj znac.
Dziekuje za pomoc


Istnieje takie prawdopodobieństwo w takim wypadku.
Termostat normalnie otwiera się przy 81 st.C i taka jest w sumie normalna temp. silnika. Więc najprawdopodobniej nie masz termostatu wcale albo zatrzymał się na "otwarciu" lub uszkodzony jest czujnik. Jeśli odpalasz auto i po około 10 minutach nie osiąga należytej temp lub zostawisz auto na jakiś czas na postoju z włączanym silnikiem i temperatura nie wzrośnie powyżej tych 60st to termostat na pewno do wymiany.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 12:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
Ja bym stawial na czujnik.Uzasadnienie:Odpalam zimny silnik i zostawiam go wlaczonego.obudowa termostatu robi sie coraz cieplejsza.Po jakims czasie czuje jak waz ktory wchodzi do chlodnicy robi sie cieply,gora chlodnicy zreszta tez,czyli termostat otwiera sie.Jakby z kolei byl caly czas otwrty silnik (tak po mojem,zaznaczam ze mechanikiem nie jestem:)nagrzewalby sie bardzo wolno,a tak nie jest.
Co Wy na to?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 2:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Gdzieś przeczytałem kiedyś że chłodnica oleju była głównie montowana na tzw.cieplejszy klimat (informacja niejest pewna na 100%).Dziś sprawdzę czy węże są w garażu.Z temperaturą silnika sprawdziłbym termostat i czujnik temperatury (mi tak właśnie padł że 60 było max.)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 2:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
Ale padl Tobie czujnik czy termostat?
Termostat wiem jak sprawdzic a jak sprawdzic czujnik?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 2:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Padł czujnik temperatury.Byłem w garażu węże są oba całe niecieknące ale jeden ma na odcinku 3 cm uszkodzoną gumę (starość nie radość) i widać oplot bawełniany.Węże są jak się nie mylę trójwarstwowe,jeździłem z nimi w moim dieselku jak jeszcze był pod maską i nic nie ciekły.Jak chcesz to możemy się dogadać bo mi i tak zalegają w garażu.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 3:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
DAj znac ile chcesz za ta przyjemnosc :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 9:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
żywca bym się napił taki sześciopak mi się marzy :) Daj adres na priv to Ci wyśle,zapłacisz za przesyłkę i tyle,niech sobie jeszcze pojeżdżą te przewody w 115 :)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 9:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
O zesz Ty!!!!
Myslalem ze ostatnim czlowiekiem z ideałami byl tow.Lenin.Milo sie przekonac ze sa jeszcze tacy ludzie.Wielkie dzieki!!!! :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 1:58 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam,
Nie, żebym się chciał wtrącać, ale na wszelki wypadek, jesli by to była chłodnica oleju ze skrzyni biegów, to montowanie uszkodzonego przewodu olejowego to prosta droga do rozwalenia skrzyni biegów. W silniku to też nie jest najlepszy pomysł, ale tam jest przynajmniej pomiar ciśnienia i/lub lampka kontrolna poziomu oleju.
W przypadku pęknięcia przewodu od skrzyni (nigdy nie wiadomo, kiedy to się stanie) pierwszym symptomem tego, że zginął olej, jest pewno jęk zacierającej się skrzyni.
Pozdrawia ostrożny Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 6:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
DZieki leopoldzie za uwage.weze od kolegi bmw trzymam wlasnie w rece i jeden ma przetarta gume ale nie cieknie.Montuje je bo narazie nie mam innych,jakby bylo cos nie tak to przeciez na miarce czy tez wizualnie pod samochodem zobacze chyba ubytek oleju:)
A propos gdzie mozna dostac nowe weze do chlodnicy plynu i oleju i jaki jest ich przyblizony koszt?Musza byc one typowo do w115 czy moge kupic jakis waz z metra w sklepie np z artykulami rolniczymi
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 02, 2008 9:18 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
filippo pisze:
bo skoro inżynierowie wsadzili ją do wszystkich silników powyżej 200D to o czymś to świadczy a skąd Ty takie informacje wziąłeś, że tylko na ciepłe kraje pozostanie w kwestii domysłów.


W moim 280C nie ma chłodnicy oleju (fabrycznie).

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl