MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 10:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 9:17 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
W samochodach typu S-klass A8 BMW 7 tylko i wylacznie automat : D

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 11:59 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Opel rekord, Bmw 750iL, MB w124 300E. To że nie mam prawa jazdy, nie znaczy ze nie jeżdże :) A z ręczną skrzynią? wszystkim co w moim podpisie.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 12:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
manual :)

jak uskuteczniam drift (niestety tylko na mokrym, bo za malo mocy i szkoda mi wozu na suchym) to nie wyobrazam sobie tego robic z automatem, bo mi kupa wyjdzie :)
gory, lod i odciazona dupa auta i automat tez gorszy (nawet jak ma tryb "winter")
poza tym fajnie pomachac sobie reka od czasu do czasu i zrobic redukcje przy 4k obr.

na automacie zrobilem moze 1k km i to jednak nie to co tygryski lubia najbardziej

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 1:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
a tak naprawde wszyscy biora manuala po to aby dalo sie ich holowac na sznurku :lol:

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 4:05 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
MercSwir pisze:
To że nie mam prawa jazdy, nie znaczy ze nie jeżdże :)


Mam szczerą nadzieję, że nie po drogach publicznych...
Pozdrawia wystraszony Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 4:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
aftomaty są mega fajne i wygodne, ale fakt że (te starsze) nie pozwalają na tak dokładną kontrolę nad momentem przyspieszenia (opuźninie w kickdown), ani też zerwaniem czy osiągnięciem przyczepności podczas driftu czy wychodzenia z poslizgu... To co jest słabe w automacie (moim), to to że redukuje max o 2 biegi w dół, a więc przy 50km/h gdy leci już na 4tym przy kickdownie mógłby zredukować do 1 a zredukuje do 2, na którym pozostaje się turlać do 137km/h [zlosnik]
poza tym przy nie sterowaniu ręcznym automatu mocno ograniczone jest kontrola kół pędnych gazem (bo redukcja to juz okreslona ilość gazu), no i nie da się posmigać na jedynce do woli...

a tak poza tym to bomba [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 4:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
gory

Przejechałem tatry w ostatnie wakacje i byłem bardzo zadowolony z automatu. Wajcha latała z trybu 2 na 3 i obyło się prawie bez hamowania przy zjazdach.

nie jestem przekonany, że w manualu miałbym większą kontrolę,
zwłaszcza przy wysprzęglaniu kiedy moment nie jest przenoszony na koła . To dość niebezpieczne gdy moment na kołach spada do zera i znów leci w górę.
W automacie nawet przy zmianie biegu moment jest przenoszony (nie wiem jak w DSG, bo to nie jest ASB o klasycznej budowie).

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 5:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, więc pisanie o automacie, jako o wspaniałym rozwiązaniu wszystkich problemów tego świata jest bez sensu.

Moja beczka ze swoimi (teoretycznymi) 88KM i 19s. do setki i tak nie nadaje się do sportowej jazdy, szaleństw, palenia gumy itd. więc jak najbardziej pasowałby do niej automat.

Jeśli chodzi o sportową brykę, to nie wyobrażam sobie, takiego wozu w automacie- subaru impreza w automacie wyglądałaby co najmniej równie dziwnie jak w123 2.0D z pełnym ospojlerowaniem :)

Podsumowując:

-miejski samochód do jazdy w korkach lub wielkie bydle do spokojnej jazdy typu w126- automat.

-sportowe auto do szaleństw- manual.

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 6:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
MercSwir pisze:
Oczywiście nie skreślam automatwó. Wręcz przeciwnie lubie automatyczną skrzynie, ale nikt mi nie powie że jest lepsza od ręcznej szkrzyni.


Ja Ci powiem że jest sporo lepsza, nie wyobrażam sobie jeździć 500SL z ręczną skrzynią, z chęcią bym zamienił ręczną w 230TE na automat, równiez w A8 sobie nie wyobrażam nadwyrężania ręki przy zmianach biegów. Mam też zastrzeżenia do komfortu skrzyń ręcznych w Mercedesach.
Suma sumarum - NIE kupię już Merca z ręczną skrzynią. [cool] <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
Kubitus pisze:
A zeby nie bylo kompletnie nie na temat. Mam okazje co jakiś czas pojezdzić VW z DSG....no i z tego ze zmienia biegi szybciej niz ty zmienisz w manualu,jak to żadna frajda. Automat fajna sprawa,ale manual fajniejszy [zlosnik]


Akurat nie ma co chwalić automatu w słabych autach, nawet jak to jest DSG, do samego działania nie mam zastrzeżeń, ale połączenie tego z silnikami TDI z małymi mocami rzędu 100-150KM to nieporozumienie, więcej wycia niż jazdy. [szalone] <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
lysy2 pisze:
poza tym fajnie pomachac sobie reka od czasu do czasu i zrobic redukcje przy 4k obr.


A kto Ci zabronił? Mogę Ci coś zdradzić? [oczko] Jeżeli masz ochotę to w automacie możesz tez sobie redukowac biegi lewarkiem. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 6:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 05, 2008 9:51 pm
Posty: 91
witam,

nie rozumiem ludzi, ktorzy jezdza manualem od 20 lat i mowia ze jest on lepszy. wiekszosc z Panów nie miala stycznosci (nie mowie tu o jednej czy paru jazdach) z automatem poza swoim mercedesem. Uwazam, ze odrywanie rąk od kierownicy stwarza zagrozenie wiec mi prosze nie mowic, ze to jest przyzwyczajenie. co gorsza - duzo ludzi odrywa prawa reke i trzyma ja z uporem maniaka na lewarku caly czas. PO CO ????? czy to nie jest zagrozenie???????? wystarczy wlaczyc JAZDE KONTROLOWANĄ i sie widzi takie sytuacje. manual jest tańszy w produkcji - rzecz jasna - ale cóż - coraz wiecej masowych aut jest seryjnie z automatem:) (plus można miec 1,2,3 do dyspozycji)

P.S do kolegi, który mi odpowiedział ze automaty tez sie psują - zapewne masz racje, z tym, że w automacie wszystko robi się samo i trudno o niewłaściwe zmienianie biegów. wiec mieszanie biegami + używanie sprzęgła musi doprowadzic do szybszego zużycia elementow.

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 7:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Piątal pisze:
Moja beczka ze swoimi (teoretycznymi) 88KM i 19s. do setki i tak nie nadaje się do sportowej jazdy, szaleństw, palenia gumy itd

Owszem moje 240d świetnie radziło sobie z driftem na mokrym asfalcie czy śniegu [zlosnik] ale w manualu

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 8:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
leopold pisze:
Mam szczerą nadzieję, że nie po drogach publicznych...


Oczywiście że nie [zlosnik]

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 10:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
Trzymanie obu rak na kierownicy nie ma tu najwiekszego znaczenia (stary dziadek tez moze trzymac mocno kierownice ale co z tego jak wolna reakcja?) do tego tez wchodzi wielkosc kierownicy w nissanie posiadam 35cm i jedna reka wystarcza do wszystkiego aby prowadzic skrecac itp ; D

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 24, 2008 7:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
georem pisze:
poza tym fajnie pomachac sobie reka od czasu do czasu i zrobic redukcje przy 4k obr.

A kto Ci zabronił? Mogę Ci coś zdradzić? Jeżeli masz ochotę to w automacie możesz tez sobie redukowac biegi lewarkiem.


wiem, ze mogę, ale to nie to samo.
a zreszta jak pisałeś - moje auto ma tylko 150KM i automat zabiłby resztki przyzwoitości, które można z niego wyciągnąć.

holyfido pisze:
Przejechałem tatry w ostatnie wakacje i byłem bardzo zadowolony z automatu. Wajcha latała z trybu 2 na 3 i obyło się prawie bez hamowania przy zjazdach.


a czy byłeś kiedyś w górach na lodzie? jak jadę na deskę, to czasem podjechać nie można i nie mówię tu o hamowaniu na trasie ośnieżonej, bo na śniegu przyczepność jest bdb. (jak na te warunki)


no ale nie ma sensu się przekomarzać, bo każdy musi wypróbować 1 i 2 rozwiązanie do swojego stylu jazdy i potrzeb, a następnie zdecydować.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 24, 2008 8:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Chcialbym, aby sie wypowiedzieli koledzy, ktorzy codziennie pokonuja korki np na trasie Piaseczno-Warszawa. 1,5 godziny jazdy w jedna strone nie jest jakims wyczynem. Naprawde lepsza jest skrzynia manualna?

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl