MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 9:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 15, 2003 8:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
mam pytanie , w jaki sposob jest rozwiazana sprawa licznika do tych modeli w115, 123. Bo wiadomo, ze przelozenia dyfrow sa inne, i w zwiazku z tym jest zmieniony jakis slimak w napedzajacy w dyfrze czy raczej w liczniku?
Pytam sie poniewaz moja 115 zostala kiedys "stunowana" przez zalozenie deski od 124, a teraz montuje z powrotem oryginalna deske i nie wiem , jak to bedzie z klamaniem licznika.


Na górę
Post: śr paź 15, 2003 10:07 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Moze byc inne przelozenie slimaczka w liczniku, ale ja stawiam na inne przelozenie napedu w skrzyni, bo 200D i 240D maja takie same liczniki.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 15, 2003 1:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
czesc,
a jaka jest korelacja miedzy dyfrem, skrzynia a licznikiem?
200D-240D maja takie same liczniki (tarcze) poniewaz zakres predkosci osiaganych przez te modele swobodnie miesci sie w zakresie maxymalnych ich wartosci, nie ma wplywu na to przelozenie dyfra. roznice sa w zoltej kresce okreslajacej wart. max. przesuwana co 5km/h miedzy 200,220,240D.
przelozenie licznika zmienia sie juz w 300D i kolejnych wersjach silnikow benzynowych,

_________________
P.P.
MB L206 DG, '75
SAAB 900i, 2.0, '88
VW T3, Reimo mit Hochdach Syro, '88

"DAS BESTE ODER NICHTS,
HAT EINMAL GOTTLIEB DAIMLER GESAGT"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 15, 2003 5:36 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Te zolte kreski okreslaja max predkosci na poszczegolnych biegach, przelozenie dyfra wplywa na ilosc obrotow kol, a to wplywa na predkosc, wiec skoro 240D i 200D maja inne dyfry, gdzies musi byc kompesacja tego.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł: Liczniki
Post: pt paź 17, 2003 9:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 08, 2003 4:10 pm
Posty: 114
Lokalizacja: waw.pl
laudan pisze:
Te zolte kreski okreslaja max predkosci na poszczegolnych biegach, przelozenie dyfra wplywa na ilosc obrotow kol, a to wplywa na predkosc, wiec skoro 240D i 200D maja inne dyfry, gdzies musi byc kompesacja tego.


Właśnie. Mam silnik 240D, dyfer 3.69, skrzynia 4 prawdopodobnie od modelu 300D. Licznik został ten sam. Jeśli skrzynia ma inne przełożenie ślimaka, to mój licznik będzie przekłamywał. Jak mogę to sprawdzić? Czy po numerze skrzyni dojdę z jakiego to modelu? Dodam że skrzynia jest żeliwna, do tego prawdopodobnie wyprodukowana po 82, jak mnie zapewniono (prawdę mówiąc nie bardzo pamiętam jak to było). Wiem że w 300D do końca produkcji montowano 4 żeliwne.

_________________
pozdro
Szydlo

MB W201 190E 1989 - auto power
VW Passat 1.9TD 1991 - skradziony
MB W123 240D 1980 biały granat - ex
Trabant 601S - kury sie w nim niosą - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl