MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 12:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zi-zi-zi-zi-ma!
Post: czw paź 09, 2003 10:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt maja 06, 2003 5:50 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Gorzów/Hamburg
Witam wszystkich.

Rozmawiałem dzisiaj ze starym Góralem i powiedział mi, że ta zima będzie... hmmm...
powiedzmy, że nie każdy Mercedes odpali. W zwiazku z tym mam do Was dwa pytania:
Czy zmieniacie olej na "typowo zimowy"? Przy ostatniej zmianie zalałem 15W40 i
chyba nie najlepszy to pomysł żeby zostawić go na zimę. Czy mineralne oleje z nizszej
półki typu LOTOS albo niewiele droższe Shell i Castrol występują w wersji całorocznej,
czyli 10W40/50? Ciągle spotykam tylko używany przeze mnie obecnie 15W40 któregy teoretycznie
poniżej -5 st. C. traci swoje własciwosci.

W oryginalnej instrukcji obsługi w dziale poświęconym przygotowaniu auta do zimy
jest mowa o corocznym zabezpieczeniu podwozia woskiem. CZy to dotyczy także ostatnich
roczników MB123, słyszałem, że ma inne lepsze zabezpieczenie podłogi. Mam rocznik 1984 i
dosyc gruba warstwe czegos ciemnego przypominającego plastik na progach i podłodze.
Czy w takim razie jest sens konserwowania tego?

Adrian


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2003 10:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
Zeszłej zimy mój Pasikonik nie odpalał poniżej minus siedmiu. Wszystkiemu winna bateria, dość zużyta i generalnie ohydna. Tej jesieni kupuję nową całkiem Vartę, z forum tego wjem doskonale, że bateria ma być 88 Ah, ewentualnie 100 Ah, więcej lepiej nie. Tylko zastanawiam się, czy setka nie popali mi bezpieczników i radia z kompaktem.

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2003 10:49 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
RACZEJ NIE SPALI JA MAM 110AH I JEST DOBRZE ALE CO DO BATERI MASZ RACJE MUSI BYĆ OK BO INACZEJ W ZIME SAME PROBLEMY Z ODPALENIEM.


Na górę
 Tytuł: Zima
Post: ndz paź 12, 2003 11:45 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Ja w zeszłą zime mialem akumulator 59 amh i raz nie zapaliłem :-( wiec na tą zime sie przygotowałem mam nowy akumulatorek 102 amh i mysle że nie bedzie problemów ...

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2003 12:03 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
melvis pisze:
bateria ma być 88 Ah, ewentualnie 100 Ah, więcej lepiej nie. Tylko zastanawiam się, czy setka nie popali mi bezpieczników i radia z kompaktem.


"Więcej lepiej nie", ponieważ alternator może mieć problemy z doładowaniem, natomiast pojemność akumulatora nie ma nic wsólnego z paleniem czegokolwiek.Gdybyś wstawił akumulator 24V (a raczej dwa 12V), to wtedy miałbyś napewno duuuuży problem [zlosnikz]
Używam 100Ah bateri i w beczce i w 124 i nie miałem jeszcze nigdy problemu z odpałem ani z ładowaniem. Jeżeli chodzi o diesla, w zimie duże znaczenie ma też stan świec żarowych i wtryskiwaczy.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
Post: ndz paź 12, 2003 12:22 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Papagei pisze:
Czy zmieniacie olej na "typowo zimowy"? Przy ostatniej zmianie zalałem 15W40 i
chyba nie najlepszy to pomysł żeby zostawić go na zimę. Czy mineralne oleje z nizszej
półki typu LOTOS albo niewiele droższe Shell i Castrol występują w wersji całorocznej,
czyli 10W40/50? Ciągle spotykam tylko używany przeze mnie obecnie 15W40 któregy teoretycznie
poniżej -5 st. C. traci swoje własciwosci.


10W-50 to polsyntetyk i tu problem, bo zmiana na taki olej moze skonczyc sie utrata kompresji. Dobry rozrusznik, akumulator (jesli trzeba wiecej krecic), nowe filry, sprawne swiece i jesli silnik jest w dobrym stanie to bedzie palil. Jesli nie, hmmm to grzala w blok [zlosnik] , albo webasto, ew. garaz:)

_________________
w123


Na górę
Post: ndz paź 12, 2003 4:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
. Jesli nie, hmmm to grzala w blok [zlosnik] ,

Grzałka to wspaniałe użądzenie czy auto zapala w zime czy nie .
Moje auto zapala bez najmniejszego problemu a i tak mam grzałke i staram sie uzywać . Po jej uzyciu auto sie szybko nagrzewa nie trzeba długo kręcić rozrusznikiem itd .
Naprawde Polecam

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2003 4:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 04, 2003 6:00 pm
Posty: 58
Lokalizacja: przemysl
melvis pisze:
Zeszłej zimy mój Pasikonik nie odpalał poniżej minus siedmiu. Wszystkiemu winna bateria, dość zużyta i generalnie ohydna. Tej jesieni kupuję nową całkiem Vartę, z forum tego wjem doskonale, że bateria ma być 88 Ah, ewentualnie 100 Ah, więcej lepiej nie. Tylko zastanawiam się, czy setka nie popali mi bezpieczników i radia z kompaktem.


a czemu ma ci popalic bezpieczniki i radio???? ja na twoim miejscu nawet bym sie nie zastanawial tylko zakladal setke i niemartw sie radiem bo tu chodzi o naterzenie pradu a nie o na piecie ,wiec twoje radio jest bezpieczne

_________________
mercedes123220D77`

memonick@02.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2003 4:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
a czy do samego rozruchu bardziej niż ilośc Ah nie jest potrzebny prad rozruchowy oznaczony samymi A np. akumlator75Ah 200A a lepszy bedzie 400A.
Niech to zweryfikuje jakis elektryk czy dobrze gadam.

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
Post: ndz paź 12, 2003 5:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
AMG pisze:
. Jesli nie, hmmm to grzala w blok [zlosnik] ,

Grzałka to wspaniałe użądzenie czy auto zapala w zime czy nie .
Moje auto zapala bez najmniejszego problemu a i tak mam grzałke i staram sie uzywać . Po jej uzyciu auto sie szybko nagrzewa nie trzeba długo kręcić rozrusznikiem itd .
Naprawde Polecam


Gdzie w W-wie można kupić grzałkę? Do benzyniaczka.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2003 9:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
wiedzmin pisze:
a czy do samego rozruchu bardziej niż ilośc Ah nie jest potrzebny prad rozruchowy oznaczony samymi A np. akumlator75Ah 200A a lepszy bedzie 400A.
Niech to zweryfikuje jakis elektryk czy dobrze gadam.


Nie trzeba elektryka , jest dokładnie tak jak mówisz.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2003 9:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
melvis pisze:
bateria, dość zużyta i generalnie ohydna. Tej jesieni kupuję nową całkiem Vartę, z forum tego wjem doskonale, że bateria ma być 88 Ah, ewentualnie 100 Ah, więcej lepiej nie.


Zanim zapłacisz za VARTĘ sprawdź kto ją zrobił. Najprawdopodobniej jest to polski produkt z dobrą nazwa koncernu który kupił zakłady Centry czy Piasta.

W zeszłym roku kupiłem szarą "Centrę Calcium" 95Ah & 900A (wg IEN). Kopie moim automatem niczym defibrylator, leci muza, lata elektr. dach i śmiga elektr. lusterko i nic się nie dzieje. Stary NO NAME potrafił paść po dwukrotnym odsunięciu dachu, albo AUDIO SHOW "na sucho" czyli bez włączonego silnika. Poza tym odpalał bez problemu. Wtedy ok. 150zł niżej niż polski BOSCH. Polecam.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2003 10:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
to co moge odradzić to białego boscha to jest .. produkt o krótkiej dacie przydatnośći.
A sam jezdze na Centrze i tez nie narzekam, bo póki co to ja urzyczam prądu innym-i oby sie to nie zmieniło . [zlosnikz]

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex

Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex

Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek



Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2003 11:02 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
wiedzmin pisze:
to co moge odradzić to białego boscha to jest .. produkt o krótkiej dacie przydatnośći.


Biały Bosch to nie jest produkt o krótkiej dacie przydatności , tylko akumulator nie nadający się do tzw. ruchu miejskiego i z tego powodu nie polecany np. taxi. Tylko że żaden sprzedawca nikomu tego nie powiedział aż na rynku pokazały się następne modele np. srebrne.
Pierwsze Bosche kupowałem jeszcze za dolary w Peweksie i nie wyobrażam sobie innego akumulatora w swoim samochodzie.
Oczywiście po przeniesieniu produkcji na Słowację czy Węgry (już nie pamiętam)trzeba się trochę pogimnastykować żeby dostać oryginał, ale jest to do ugryzienia.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2003 11:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
BOSCH SILVER w Polsce jest polski. Hee?? :o Ale chyba jasne.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl