redy pisze:
szukaczka odpowie, ja ze swej strony jako klasyczny krawaciarz
![[zlosnikz]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
polecam nieśmiertelne połączenie - Uniden pro 520XL + Hustler, zestaw do wyrwania za 270 pln + przesyłka. I się śmiga. I nie słuchaj pacjentów co ci proponują 2 metrowe baty bo to kompletny nonsens jest...
Dobrze że informujesz iż jesteś klasycznym krawaciarzem bo trochę generalizując ale nie da się ukryć, że większość z nich zalicza się do grupy użytkowników CB i ogólnie dróg których się raczej nie lubi bo po pierwsze jeżdżą jak wariaci bo się im zawsze spieszy a przez kiepski sprzęt którego zazwyczaj używają eter zaśmiecony jest maksymalnie.
Klasyczna sytuacja w trasie gdzie mamy do czynienia z krawaciarzem.
Krawat: mobilki jak dróżka tam i tam
Inny mobil: Do X czysto i przejezdnie a na xxx kilometrze suszą
Krawat: zazwyczaj nic nie odpowiada a etykieta mówi by dać znać co i jak na trasie w odwrotnym kierunku od tego o który się pytamy. Często też nie odpowiada bo przez ów sprzęt po prostu go nie słychać.
Sytuacja powtarza się co 3-4 km czyli średnio co 2-3 minuty - szlag może trafić jaśnisty tym bardziej jeśli jedzie się w niedalekiej odległości i mniej więcej równo z kimś takim.
Większa i dobrze zestrojona antena to lepszy zasięg i wyraźniejsze komunikaty - więc informacja o sytuacji na drodze dociera z dalszych odległości więc pytanie co chwila nie jest konieczne a to co się słyszy jest milsze dla ucha. Oczywiście zgoda, że większa antena zbiera ogólnie więcej szczególnie w dużych miastach a sytuacja na drodze się zmienia dość szybko dlatego też dobrze mieć radio wyposażone w dobre filtry i dobre ASC które wytną wszystkie śmieci w eterze i zakłócenia przemysłowe oraz pozwolą dowiedzieć się wcześniej o tym co nas może czekać.
Jeśli chcesz słyszeć i być słyszanym dobrze a CB wykorzystywać nie tylko jako antyradar to dobre radio, dobra i długa antena oraz zestrojenie dadzą na pewno sporo satysfakcji.
Do usłyszenia na trasie.