MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 7:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 05, 2003 11:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 28, 2003 11:58 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Hej. Podjąłem próbę remontu zacisku hamulcowego (tył) w moim MB. Okazało się że nie jest to ani Ate ani Bendix. Z oznaczenia wynikało że może to być trzeci producent oznaczający produkty dużą literą G. Sam zacisk musi być oryginalny bo na każdej z połówek ma wybitą gwiazdę mercedesa. Jeśli chodzi o cechy charakterystyczne konstrukcji to tłoczki mają "kołnierze" jak te z Ate, zaś prowadniki klocków pasują od Bendixa (na zawleczkę). Niestety próba ratowania zacisku nie powiodła się gdyż przy próbie usuwania resztek ukręconego odpowietrznika przewierciłem gniazdo wiertłem fi 6 mm na wylot. I tu kłopot. Czy można jakoś uratować tę połówkę zacisku? Np. zaślepienie części otworu (w głębi) i ponowne nawiercenie małego otworka np. fi 2-3 mm. Wykonanie przejścia do kanału wewnętrznego zacisku. Nagwintowanie otworu głównego gniazda odpowietrznika (gwint M8).
Czy to da się tak zrobić?

_________________
Pozdrawiam,

Zielony
ex MB W123/250/BG/505kkm "Kanapowóz" R.I.P.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 05, 2003 11:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
Ja to sobie raczej kupię nowe zaciski. Chociaż facet chciał mi je tanio regenerować i odradzal wymianę.

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 06, 2003 12:24 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
melvis pisze:
Ja to sobie raczej kupię nowe zaciski. Chociaż facet chciał mi je tanio regenerować i odradzal wymianę.


Jesli nie sa w tragocznym stanie to spoko mozna regenerowac, tylko uszczelki niemiecki, a nie tureckie zalozyc i beda chodzic jak nowe.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 06, 2003 12:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
Thanx for your advice and interest, brother :)

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2003 5:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 11:39 am
Posty: 406
Lokalizacja: Jelenia Góra (czasowo Wrock)
A nowe to za ile można dostać?
Bo moje to tak niezbyt wyglądają i nie chciałbym by mi się rozpadły w czasie jazdy...
Pozdrawiam
Przy okazji, gdzie można dostać nowe zaciski, bo jak spytałem w ASO to zaproponowali mi za 900 PLN ;-}

_________________
Ja-cek
1. W115 "Bombowiec - Wytwornica Dymu" w ciągłym remoncie, oj, i tak chyba do wakacji... tylko których? (-:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2003 6:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
Za nowe w Kwik-ficie facet krzyczał mi 90 zł i 70 zł. Nie wiem czy to w ogóle możliwe, ale może możliwe. Byłem na Odolańskiej, ale w sumie to problem wynikł, bo nie wiem jakie mam zaciski u siebie, dwa rodzaje są pono.

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl