MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 11:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co się dzieje?
Post: wt wrz 30, 2003 12:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lip 09, 2002 12:44 pm
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Szanowni Koledzy
Mam dwa problemy:
1. Kilkakrotnie byłem u mojego mechanika z problemem drgań z wału. Wymieniłem krzyżak, łożysko podpory jest OK. Wymieniłem most na lepszy od "Dawcy", wyważyłem koła lecz drgania i chrobot są nadal. W czy może być problem???
2. Przy włączaniu zimnego silnika przez pierwsze kilkanaście sekund obroty spadaja, jakby miał zgasnąć. Dopiero po tym czasie rozkręcają się. Poza tym przy naciśnięciu gazu następuje krótki czas jakby duszenia się silnika a samochód rozkręca się mułowato. Co to może być?

_________________
Leszek
W116 280 SE z 1979 roku


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 30, 2003 12:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Witam! Podaj kolego o jakie auto chodzi (silnik, skrzynia, rocznik, zasilanie: benz, benz + gaz, diesel). To może pomóc [zlosnik]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 30, 2003 12:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lip 09, 2002 12:44 pm
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Zapomniałem rzeczywiście o drobnych szczegółach:
chodzi o MB W116 z 1979 r, silnik 2,8 benzyna bez gazu, skrzynia automat.

_________________
Leszek

W116 280 SE z 1979 roku


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 30, 2003 6:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Co do drugiego może ustawienie zaplonu ?

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 30, 2003 7:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
a czy z walem coś robiłeś oprócz podpory i krzyzaka... czy zamieniałeś z innym -może wina walu jego wywazenia..

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 30, 2003 8:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Co do punktu drugiego zdecydowanie stawiam na ssanie.
Wg mnie nie jest ono wlaczone od poczatku, od momentu rozruchu silnika, tylko zaczyna dzialac po tych wlasnie kilkunastu sekundach.
Pojawia sie jeszcze pytanie o zasilanie, 280 czy 280E?
W przypadku silnika gaznikowego (280), przed uruchomieniem silnika a po wlaczeniu stacyjki wciskasz na chwile pedal gazu do oporu i zwalniasz go. Jesli tego nie robiles - sprobuj. W ten sposob wlasnie uruchamia sie "recznie" ssanie automatyczne.
(Jest to doklanie opisane w instrukcji obslugi W114 250-280CE, strona 28:
Anlassen und abstellen des Motors)
Jesli to nie zadziala, radze zajac sie regualcja ukladu ssania.
W przypadku silnika 280E nie stosuje sie powyzszej metody, ssanie jest w pelni automatyczne.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
Post: wt wrz 30, 2003 10:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Les pisze:
Szanowni Koledzy
Mam dwa problemy:
1. Kilkakrotnie byłem u mojego mechanika z problemem drgań z wału. Wymieniłem krzyżak, łożysko podpory jest OK. Wymieniłem most na lepszy od "Dawcy", wyważyłem koła lecz drgania i chrobot są nadal. W czy może być problem???


Witam!
Problem może być spowodowany zużytymi tulejami centrującymi, które są na początku i na końcu wału. Są to tuleje stalowo-teflonowo-gumowe i są wciśnięte w wał po obu jego końcach. Druga sprawa to złe wyważenie lub jego brak. Proponuję to sprawdzić. Koszt takiej usługi to około 100 - 120 PLN.


Les pisze:
2. Przy włączaniu zimnego silnika przez pierwsze kilkanaście sekund obroty spadaja, jakby miał zgasnąć. Dopiero po tym czasie rozkręcają się. Poza tym przy naciśnięciu gazu następuje krótki czas jakby duszenia się silnika a samochód rozkręca się mułowato. Co to może być?


Gaźnik, wtrysk? Jeśli gaźnik, patrz wyżej. Jeśli wtrysk to sprawdź czy działa prawidłowo wtryskiwacz rozruchowy.
Pozdrawiam

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 08, 2003 11:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lip 09, 2002 12:44 pm
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za podpowiedzi,
1. Wał był wywazany i tuleje wymienione więc przyczyna musi być gdzie indziej. Testuje właśnie nowego, poleconego mechanika który - ponieważ drgania wyczuwa się na kierownicy - zasugerował wymianę silentblocków przednich dolnych wahaczy, wahacza górnego prawego plus zmianę opon i wyważenie kół. Dam raport z testu po odbiorze samochodu.
2. Silnik jest 280 SE więc wtryskowy i przegazowanie odpada. Przetestowano termostat i jest OK. Dalsza penetracja w trakcie.
We wtorek będę mądrzejszy gdy zostana zainstalowane nowe silentblocki i wahacz.
Dziękując za podpowiedzi mam jeszcze jedno pytanie: gdzie w Warszawie można znależć fachowca od dolutowania przewodów do ogrzewanej szyby (tej z cienkimi metalowymi nitkami)
Pozdrawiam

_________________
Leszek

W116 280 SE z 1979 roku


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 08, 2003 10:55 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
A co ma zawieszenie do walu?
U kogo robisz/robiles?
To ze bylo robione wcale nie znaczy, ze jest zrobione!

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2003 1:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lip 09, 2002 12:44 pm
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
1. Wał robiłem na Parowcowej, lecz nie jestem z tego zadowolony jak widać po efektach.
2. Zawieszenie dlatego, że przyczyna może tkwić gdzie indziej. Z reguły jak w jakimś warsztacie zasugerujesz, gdzie może być przyczyna to będą do upadłego szukać tam, gdzie wskazałeś - z tej przyczyny zmieniłem już dwa warsztaty.
Pozdrawiam

_________________
Leszek

W116 280 SE z 1979 roku


Na górę
Post: pt paź 10, 2003 8:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 02, 2002 11:47 pm
Posty: 233
Lokalizacja: Legnica
Les pisze:
Poza tym przy naciśnięciu gazu następuje krótki czas jakby duszenia się silnika a samochód rozkręca się mułowato. Co to może być?


Tak miałem na starych przewodach WN. Po zmianie na nowe ustało.

_________________
Oczek

MB W115/1 '73 200D czerwony -- sie robi
MB W123 '83 230 automat. Jak uruchomić Webasto?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 12, 2003 10:44 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
JEŻELI SOBIE SAM NIE ZROBISZ TO NIGDY NIE BEDZIESZ MIAŁ DOBRZE, BO WCALE NIE JEST POWIEDZIANE ŻE CI MECHANICY DO KTÓRYCH JEZDZISZ ZNAJĄ SIE NA NAPRAWIE SAMOCHODÓW LEPIEJ NIŻ TY.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl