MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 7:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 03, 2008 4:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 15, 2005 7:46 pm
Posty: 117
Lokalizacja: Mieszkowice
witam przymierzam sie do kupna AX-a,chodzi o jezdzidlo do pracy,oczywiscie z silnikem diesla.Jakie sa wasze opinie o tym"aucie"ew.na co zwrocic uwage przy kupnie????

_________________
124-250 TD. 1989r.
Fso syrena r-20. 1980 r.
Toyota yaris. 1999r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 06, 2008 1:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Witaj
Ja miałem 106tkę 1,5D, ale mechanicznie to auto odpowiada AXowi (zawieszenie to samo, silnik 1.4 i 1.5 też). Auto spisywało się świetnie, silnik bez zarzutu-oszczędny i dość dynamiczny (AX jest lżejszy od 106, więc będzie jeszcze lepiej).
Generalnie zwrócić musisz uwagę na stan tylnej belki, czy nie skrzypi przy "uginaniu" zawieszenia i czy (o zgrozo) koła nie stoją "pod skosem". Pierszy objaw oznacza zużyte łożysko, co jeśli szybko zdiagonozowane nie jest drogą naprawą, jeśli za późno to tak jak w przypadku drugim trzeba regenerować czopy wahaczy, a to już droga zabawa. W 2002roku zapłaciłem za to chyba 1200zł w tanim warsztacie.
Przednie zawieszenie nie grzeszy trwałością, ale wymiany silentblocków to pikuś, do tego części tanie.
Generalnie zawieszenie jest bardzo komfortowe (wygodniej niż np a Astrze 1), ale jednocześnie auto świetnie "trzyma się" drogi, można jeździć bardzo ostro.
W silniku zwróć uwagę na wycieki. Luzy zaworowe regulowane są płytkami i w miarę eksploatacji się zmniejszają, co po pewnym czasie powoduje niedomykanie zaworów na zimnym silniku. Wtedy porannym startom towarzyszą chmury błękitnego dymku i nierówna praca silnika, po rozgrzaniu jest ok. Objawy typowe dla uszkodzonej świecy żarowej... ale spowodowane luzami zaworowymi. Płytki zaworowe można szlifować na magnesówce na pożądany wymiar, ale ich wyjęcie z silnika jest dość upierdliwe.
Zużycie paliwa w cięższej 106tce oscylowało od 3,8litra (spokojna trasa do 120km/h) aż do 5,6 litra (zima, miasto, krótkie odcinki). Uwaga, lubi oranżadę [zlosnik] Rekordowo na zbiorniku 45 litrów przejechałem (prawie za jednym "zamachem" 1150km!!) Także rewelacja.

Zwróć uwagę na blachę, szczególnie z tyłu - podłoga w okolicach belki zawieszenia. Jeśli auto było mocnawo bite, to z korozji już chyba nie wyjdziesz. Z tego co pamiętam to AXy były ocynkowane.

Szczerze polecam ten samochodzik, sam się często zastanawiam, czy by sobie znów nie kupić takiego toczydełka.

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 06, 2008 10:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Junak pisze:
Generalnie zwrócić musisz uwagę na stan tylnej belki, czy nie skrzypi przy "uginaniu" zawieszenia i czy (o zgrozo) koła nie stoją "pod skosem". Pierszy objaw oznacza zużyte łożysko, co jeśli szybko zdiagonozowane nie jest drogą naprawą, jeśli za późno to tak jak w przypadku drugim trzeba regenerować czopy wahaczy, a to już droga zabawa. W 2002roku zapłaciłem za to chyba 1200zł w tanim warsztacie.

Remont belki w najlepszym zakładzie w PL to ok 600zł. No chyba że nie nadaje się do remontu... Piszę tu o belce w 405 / BX / Berlingo, w AX chyba nie powinno być drożej...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 06, 2008 10:14 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:59 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
voytas - 600 zł kosztuje remont samej belki tj. wbicie nowych czopów. Kolega wyżej płacił te 1200 pewnie za komplet, czyli jeszcze łożyska w wahaczach (igiełkowe, po 2 na stronę)

Pamiętam że za części - 1 czop (drugi był dobry) i komplet łożysk (na obie strony) płaciłem 550zł - a wymianę zrobiłem sobie sam. W warsztacie we Wrocławiu chcieli za to ok. 1000zł (robota+części)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2008 6:53 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
W Bydgoszczy jest zaklad, ktory zajmuje sie modernizacja tego typu tylko zawieszen. Zabawa polega na wywaleniu wszytkich lozysk i zastapieniu ich tulejami brazowymi smarowanymi zewnetrznie (kalamitki). Konwersja zajmuje jeden dzien z denomtazem i montazem. Znajomy 2 lata temu zaplacil za to 550zl i do teraz jest zadowolony.
Nawiazujac do tematu, u mnie w rodzinie jest AX 1.4 D od 4 lat. Jedyne co w nim trzeba robic to regularna regulacja luzow zaworowych, inaczej silnik zaczyna coraz gorzej palic. Spala w porywach do 5 l/100km, a na autostrzadzie 120 km/h jak podrozna to nic takiego. Niestety nie nalezy uzywac dluzej niz 2 godz. dziennie, bo mozna sie nabawic wady kregoslupa. Siedzenia sa o tyle lepsze w AX od 2CV, ze na szmate polozyli troche pianki i obszyli nastepna szmata.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl