MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 7:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Marcin wita
Post: pt lip 04, 2008 6:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 01, 2008 10:21 pm
Posty: 30
Witam wszystkich.

Mam 18 lat, na imię Marcin, prawo jazdy od kwietnia, jak na razie jak mogę to poruszam się samochodem mamy - Skodą Fabią sedan 1.2. W Mercedesach zakochałem się jakoś kilka miesięcy temu - znajomy ma 124-tkę i jak tylko do niej wsiadłem i posiedziałem sobie na miejscu pasażera z przodu to pomyślałem, że też muszę mieć Mesia, hehe.

Samochód z duszą - to chyba najbardziej do mnie przemawia. Uwielbiam być inny i zamiast mieć jakiś nudny "miejski samochód" (czytaj Golf, Tico, Seicento czy inny plastikowy złom) wolałbym mieć zadbanego klasyka. Poza tym podoba mi się "dostojny" styl jazdy, hehe. Wiem, że jakbyście brali pod uwagę mój wiek to raczej myślelibyście, że kręci mnie prędkość, szybkie samochody itd., ale tak nie jest. Mam krótki staż za kierownicą, mam świadomość, że moje umiejętności są jak na razie naprawdę bardzo małe, poza tym zamiast szaleć wolę bezpiecznie dojechać.

W tematyce samochodowej jestem zielony, więc wybaczcie mi jak będę pytał o proste rzeczy.

Obecnie mam długie wakacje (skończyłem liceum), więc mam trochę czasu by zarobić na pierwszy samochód. Jako, że 123 wypada najtaniej, to właśnie taki model chcę sobie sprawić.

Korzystając z okazji zadam parę pytań, na które szukałem odpowiedzi w wyszukiwarce, ale ich nie było, były niepełne albo nieaktualne.

Tak na pierwsze pytanko - jakie powinienem przeczytać strony/lektury, żeby zgłębić podstawy budowy Mercedesów, ale i ogólnie samochodów? Chodzi mi o takie rzeczy, żebym mógł rozpoznać dokładnie co jest czym pod maską lub co z czym jest połączone itd.

Uważam, że każdy właściciel starszego samochodu powinien co nieco znać się na naprawach i dlatego też pojawiłem się tutaj na forum - pełna kultura, rzeczowe odpowiedzi, wielu ekspertów.

Czy taki zielony człowiek jak ja łatwo może się nauczyć naprawiać taki samochód jak 123?

Jak czytałem w temacie W123 Disel 5 BIEGÓW..??? pięciobiegowe skrzynie są rzadziej spotykane i droższe.
Ile jest prawdy w zdaniu "Ale często są droższe niż 4ki, tak do 10 razy:)"?
Czy dałoby radę kupić 300D z pięciobiegową skrzynią w dobrym stanie za jakąś rozsądną cenę?

Jak nie to jak wygląda jazda z czterobiegową powiedzmy przy 240D? Jakie są przełożenia (chodzi mi przy jakiej prędkości jaki bieg)? W dziale "Dane techniczne" na http://www.w114-115.org.pl nie wiem gdzie to znaleźć.

Kupując 123 za np. 3 tysiące z jakim dodatkowym wkładem trzeba się na pewno liczyć?

Hehe ok jak na razie tyle na pierwszy post.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 6:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Również witamy.

Cieszy zdrowe podejście do słusznej marki :)
Jeśli chodzi o W123 to za 3000zł kupisz auto, w które na pewno potem będziesz musiał włożyć trochę szmalcu. Uważaj tylko, żeby nie kupić studni bez dna, bo przy tym pułapie można nabrać się na jakąś nieciekawą rzeźbę. Oczywiście istnieją też prawdziwe okazje, ale... Po prostu kupuj z kimś, kto jest w temacie MB dobrze rozeznany.
Jak dla mnie, bezpieczna kwota na zakup pierwszego Mieta to ok. 5000zł. Może warto dozbierać... Za 5kpln można dostać 123, albo 190 w nienajgorszym stanie.

Pozdrawiam i życzę dużo szczęścia na "nowej drodze życia" [cool]

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 6:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Witaj na Forum,

marsam36 pisze:
Czy taki zielony człowiek jak ja łatwo może się nauczyć naprawiać taki samochód jak 123?

Wszystkiego można się nauczyć. Jeśli nie masz obu rąk lewych i smykałkę do zabawek i techniki, to powinieneś po jakimś czasie dawać sobie radę z własnym autkiem.

marsam36 pisze:
Jak czytałem w temacie W123 Disel 5 BIEGÓW..??? pięciobiegowe skrzynie są rzadziej spotykane i droższe.
Ile jest prawdy w zdaniu "Ale często są droższe niż 4ki, tak do 10 razy:)"?

Gdybyś chciał kupić samą skrzynię biegów (plus niezbędne akcesoria), to cena 5-cio biegowej będzie kilkakrotnie wyższa. Akurat w przypadku modelu W123 skrzynia z pięcioma biegami, to z praktycznego punku widzenia skrzynia czterobiegowa z dodatkowym piątym biegiem (pozostałe biegi 1-4 mają takie same przełożenia jak w skrzyni czterobiegowej, przekładnia główna w tylnym moście jest również ta sama). Bieg piąty jest nadbiegiem - ogranicza zużycie paliwa podczas jazdy na trasie ze stałą prędkością, zmniejsza hałas i poprawia komfort jazdy. Prędkość maksymalna natomiast (w modelu W123) osiągana jest na biegu czwartym.

marsam36 pisze:
Czy dałoby radę kupić 300D z pięciobiegową skrzynią w dobrym stanie za jakąś rozsądną cenę?

Wiele zależy od szczęścia, cierpliwości i definicji stwierdzeń "stan dobry" oraz "rozsądna cena".

marsam36 pisze:
Jak nie to jak wygląda jazda z czterobiegową powiedzmy przy 240D? Jakie są przełożenia (chodzi mi przy jakiej prędkości jaki bieg)?

Wszystko masz tutaj:
http://www.w114-115.org.pl/dane/dane.ph ... 30&id=1223
(na dole danych technicznych są wszystkie skrzynie biegów).

marsam36 pisze:
Kupując 123 za np. 3 tysiące z jakim dodatkowym wkładem trzeba się na pewno liczyć?

Każde auto ma indywidualne bolączki i własną przeszłość. Koszty dodatkowe mogą być właściwie dowolne - to tak jak z pytaniem "ile auto pali"? Tyle, ile się wleje... ;).

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 6:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
W123 za 3000zł będzie albo zardzewiałe, albo mechanicznie do remontu, albo sprawne, ale bez wypasu. W podobnej cenie można mieć W201, które mniej spali i będzie miało mniej zniszczone wnętrze (w beczkach środek czasami bywa tak zdewastowany że się nie chce myśleć gdzie i co auto woziło...). Mój typ na początek to W201, jak zaczniesz od innego modelu to juz 190tki pewnie nie kupisz ;)

Jeśli autem chcesz pojeździć powiedzmy rok aby się upewnić czy chcesz taki "staroć" to możesz kupić W123 na próbę... Możesię w nim zakochasz i sobie zostawisz , a może podliczysz ile rzeczy Cię w nim drażni (dziury w podłodze ;) ) i zmienisz na cos w lepszym stanie. Będziesz miał już jakieś doświadczenie...

Tak czy siak pierwsze auto to zawsze wielka niewiadoma. Może zaskoczyć zarówno pozytywnie jak i negatywnie. 3000zł to nie są wielkie pieniądze, sam kupiłem W123 w podobnej cenie i zakochałem sie w tym modelu. Niestety mój egzemplarz miał więcej wad niż zalet i musielismy się rozstać, ale ciągle szukam następcy ;)

PS
Co do skrzyni 5 biegowej to super sprawa, ale niestety trafić egzemplarz nadający się do jazdy z taką przekładnią to potrafią tylko w Erze...
Moje 300D miało właśnie taką skrzynie, miało to oczywiście wpływ na decyzje o zakupie....

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 7:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Witaj ,

Cieszę się że duch w młodzieży nie ginie , i są jeszcze osoby które potrafią docenić styl i ponadczasową klasę.

Co do 123 to niestety koledzy mają rację za 3000 zł nie sposób obecnie kupić czegoś ciekawego . Realna wartość to 5 k zakup + 1,5 na początek ( wymiany , oleje itp ) A później ... studnia bez dna [zlosnik] .

Za dodatki i wypasy założone do mojej obecnej W123 spokojnie kupiłbym taką drugą . ( Sam ładny licznik z obrotomierzem do diesla i termometrem i instalacją to jakieś 800 zł , skrzynia V - 1000 pln ( jak trafisz dobrą za 1 razem. Ja trafiłem za 3 [szalone] ) Pełne ładne zebrano , tapicerka , blachy - za ładne 123 spokojnie kupisz 3-4 letni kompakt [cool] .

Ale takie widoki :

Obrazek

Bezcenne [cool]


I nie bój się pieca 240 z IV - dobrze przyspiesza , do 100 km/h jest nawet dość cicho . A przecież o to chodzi...

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 10:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
marsam36

witam serdecznie na forum.

Piękny powitalny post. :)

Jak czegoś nie wiesz, pytaj w odpowiednich działach, tam zawsze ktoś Ci pomoże i wesprze.

Miłego spędzania czasu w naszym gronie.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 05, 2008 8:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Tak sobie czytam ten pierwszy post inteligentnego, mlodego czlowieka i sie wzruszylem. Gratuluje pomyslu na wybor pierwszych wlasnych 4 kolek.

Mialem W201. Baaaardzo zacny samochod, ktory znacznie mniej pali niz W123.

300D w W123 przy obecnej cenie ON Cie zje. W jezdzie miejskiej nie licz na mniej niz 10l/100km, (chyba optymistyczny wariant wybralem) W201 2.0D z butem nie wyjdzie z 6,5-7l/100km

Naprawde W201 to dosc madry wybor na 1 autko. Dostepnosc czesci i ich ceny nie przyprawiaja o migotanie zastawek [zlosnik]

Po moim W201 wskoczylem w W124 i to juz jest inna bajka. Ale na poczatek W201 wydaje sie byc idealnym rozwiazaniem. Ja moja przygode z MB zaczalem wlasnie od W201, wczesniej caly czas cioralem BMW. Bez porownania.

Powodzenia w zakupie

Pozdrawiam

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 05, 2008 1:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 01, 2008 10:21 pm
Posty: 30
Dzięki za miłe powitanie.

123 ma jakiś taki urok, ale z tego co piszecie często można więcej stracić niż zyskać, a doświadczenia związane z pierwszym samochodem wolałbym mieć raczej pozytywne. 190 jest już wg mnie mniej ładna niż 123, ale przecież nie tylko wygląd się liczy.

Nie ukrywam, że spalanie też jest dla mnie ważne, a poziom 10 l/100 w jeździe miejskiej to naprawdę dużo.

No cóż, jak na razie mam czas, żeby się zastanowić, który model wybrać na pierwszy.

Tak szukałem na forum jakiegoś porównania 201 ze 123, ale nic takiego nie znalazłem, a z tej tabelki ciężko wszystko porównywać.

201 jest dużo mniejszy od 123?

Który silnik 201 jest najlepszy pod względem jakość/cena/ekonomia?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 05, 2008 3:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Az znowu taki maly nie jest. Osobiscie mierze 192 cm.n.p.m. Myslelm ze bedzie masakra ale jakos 3 lata objezdzilem w miare dobrym komforcie podrozowania. Nigdy tego zakupu nie zalowalem. Naprawde fajne autko. ZADNE NIE MA TAKIEGO SKRETU!!! doslownie zawracasz na raz na ulicy.Ja mialem 2.0D i jakos w tej budzie to daje rade i malo pali. Jakas szczatkowa dynamika juz jest.Mysle z 88PS 300D W123 ma podobne osiagi (beczunia jest ciezsza), okupione duzo nizszym spalaniem. Kiedys bylem nim sluzbowo w Austrii. Jechalem caly czas 110km/h i spalil mi srednio 4,9l/100km!!!!. W PL nie udalo mi sie zejsc ponizej 5,5l ale nie ma takiego W123, ktore tyle spali. Chyba ze na postoju.

W123 to niewatpliwie kultowa jednostka jednakze statystycznie duzo wiecej czasu spedzisz dlubiac przy nim lub w warsztaci niz przy W201.Podkreslam tu pojecie statystycznie.

Z drugiej strony czy musi to byc diesel???? W 201 byl taki silniczek 2.0 (nie E) na gazniczku, 90PS idealny do gazu I gen. I smigasz az milo. Zaden diesel nie bedzie mial takich osiagow. Jest tez duza gama silnikow ale niestetey na mechanicznym wtrysku i gaz z tego co tu sie wszyscy rozpisuja nie jest najlepszym rozwiazaniem.

Przemysl. Jak sie zdecydujesz na konkretny model to na pewno Ci ktos poradzi konkretna wersje silnikowa aby polaczyc ekonomie z dynamika jazdy.

Ja mialem 2 MB w dieslu. Oczywiscie reaktory byly niezniszczalne ale przesiadlem sie na W124 220E. Ten silnik ma juz elektroniczny wtrysk wiec jest idealny do gazu sekwencyjnego. Porownujac dynamike jazdy z poprzednimi dieslami nie ma w ogole o czym mowic. Finansowo tez jest taniej.

Mercedes nie tylko diesle robi dobre :)

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 05, 2008 3:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
marsam36 pisze:
Który silnik 201 jest najlepszy pod względem jakość/cena/ekonomia?


Bezsprzecznie najlepszy do 129tki jest 2.0D. Ekonomiczny, tani w zakupie i utrzymaniu, niemal bezawaryjny (jeśli się zadba), a ekonomia, to niemal science fiction (ok. 5-6l/100km). Tylko mocy trochę mało (zwykle 76, albo 72 hp). Ale da się rozbujać to do 160, a więcej przecież nie trzeba.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 05, 2008 4:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Prezeslaw pisze:
Bezsprzecznie najlepszy do 129tki jest 2.0D.


wg.mnienie ma nic lepszego jak 2.5D.Pali wlasciwie tyle samo no moze 0.5L wiecej,ale za to osiagi dzieki 94KM sa zadowalajace i kultura pracy o wiele lepsza.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 05, 2008 5:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
aegm pisze:
Prezeslaw pisze:
Bezsprzecznie najlepszy do 129tki jest 2.0D.


wg.mnienie ma nic lepszego jak 2.5D.Pali wlasciwie tyle samo no moze 0.5L wiecej,ale za to osiagi dzieki 94KM sa zadowalajace i kultura pracy o wiele lepsza.


Oczywiście tam miało być 190.
Nie pomyślałem o 2.5. Taki rzeczywiście byłby idealny. Tylko tych 2.5 jest mniej, a co za tym idzie, trudniej dostać dobry egzemplarz i są chyba ciut droższe. Ale gdyby trafił się taki w niezłym stanie za dobrą cenę, to chyba nie ma co się zastanawiać.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 06, 2008 11:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Witaj mój rówieśniku! Też mam 18 lat, lecz niestety prawa jazdy nie zdałem... Równo tydzień temu miałem egzamin, który oblałem :( Ja zacząłem od beczki. Wyboru nie żałuje. Fakt 200D do kapitalnego remontu, no ale PASJA! pasja i doświadczenie które nabywam podczas remontu tego auta są dla mnie najważniejsze. Póki co wszystkie prace przy aucie wykonuje sam. Pieniądze na remont zbieram z napraw aut sąsiadów i znajomych. Tobie polecam uzbierać troche więcej i kupić jednak beczke. Naprawde te auta mają dusze. Zapach tapicerki.. Dźwięk silnika i widok cudownej sylwetki auta są niesamowite i niepowtarzalne. Co do dynamiki.. Hmm Tym autem nie chce sie szybko jechać. Ono płynie przy 80km/h i masz wszystko gdzieś :) Witam i polecam sie w razie problemów lub pytań. Jako takie doświadczenie z mercedesami pomimo młodego wieku już mam. A zacząłem remont rok temu :P Może do czasu poprawki egzaminu beczka już będzie jezdna xD :) Pozdro

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2008 12:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 01, 2008 10:21 pm
Posty: 30
MercSwir a jak zacząłeś? Uczyłeś się podstaw od jakiegoś znajomego/w szkole czy sam z instrukcji napraw/forum?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2008 12:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Ja zacząłem w wieku 10 lat :D Podglądałem ojca jak wykonywał podstawowe naprawy przy samochodach, później kupił beczke którą remontował a ja wykonywałem już pierwsze proste prace. Mam gdzieś zdjęcia. Później dostałem silnik od dużego fiata który rozłożyłem i złożyłem. Następne były przygody z motorowerami, rozkręcanie silników naprawianie ich itp. Od ok 2 lat naprawiam auta na osiedlu, równocześnie uczęszczając do technikum samochodowego. :)Szkoła nie nauczyła na praktykach mnie w ogóle.. Na praktykach ucze sie pompować koła. A przepraszam. Pare razy cwani mechanicy kazali mi i kumplowi wykonywać prace za które on miał płacone a sam siedział w jadalni.. Wymiana sprzęgła uszczelki pod głowicą itp..

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl