MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 8:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz wrz 28, 2003 1:08 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Dodaję wywiad - część powyższego artykułu;

Wywiad z Hansem Wernerem Aufrechtem

Oldtimer Markt: Jak to się stało, że postanowił Pan uskrzydlać właśnie Mercedesy? Przecież wtedy było to raczej dziwne?

Hans Werner Aufrecht: To prawda. Wiele osób uważało nas przez to za wariatów. Ale Mercedes był zawsze bliski memu sercu, znałem te samochody, w końcu pracowałem dla Daimler-Benz jako inżynier w dziale rozwoju, tam poznałem swojego przyjaciela i późniejszego wspólnika w AMG Erharda Melchera.

OM: Czy miało miejsce zdarzenie, które można określić jak „iskierkę” do stworzenia AMG?

HWA: Tak, Mercedes modelem 300 SE z dużym powodzeniem uczestniczył w wyścigach, w roku 1964 wycofał się jednak. Razem z grupą ludzi – głównie inżynierów z DB i kierowców testowych – ciągnęliśmy starty dalej, wystawiliśmy prywatnie ulepszonego 300 SE z dużymi sukcesami. To wywołało zainteresowanie u entuzjastów i późniejszych klientów.

OM: Pańska firma początkowo nosiła nazwę AMG - Biuro inżynierskie, konstrukcja i budowanie silników wyczynowych, wkrótce przekształconą na AMG – Biuro inżynierskie i budowa silników ...

HWA: ... bo na początku chodziło na tylko o sport motorowy z Mercedesem.

OM: I ten sport motorowy z początku ograniczył się do 300 SEL 6,8. Szczególnie udany występ w sierpniu 1971 w Spa, gdzie 1635 kg „waga ciężka” zdobyła sensacyjnie drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, co do dziś dnia jest chętnie wspominane przez miłośników. Jak ważny był ten sukces dla AMG?

HWA: Bardzo ważny, ten sukces spowodował, że AMG trafiło na pierwsze strony gazet. Nawet telewizja informowała o tym w głównych wydaniach wiadomości – w zasadzie niewyobrażalne!

OM: Jak to się stało, że w 1972 drugim roku AMG kupiło McLarena M8F i wyposażyło go w 6,8 litrowy agregat Mercedesa?

HWA: Oczywiście my nadal chętnie startowali byśmy w wyścigach (Tourenwagen Europapokal – Puchar Europy Samochodów Turystycznych) naszym 300SEL, ale po tym hak FIA ograniczyła pojemność silnika do 5 litrów na sezon 1972 mieliśmy bardzo kiepskie karty. Strasznie szkoda było nam tego silnika, a w formule Interserie nie było górnej granicy pojemności. Tak więc kupiliśmy McLarena, z resztą nie M8F a M20, którym Hans Hayer zajął w w Monza 5-te miejsce. Po tym rozstaliśmy się z tym samochodem.

OM: Z perspektywy tych ponad 35 lat historii AMG: czy taki rozwój firmy był w ogóle realny wg Pana?

HWA: Raczej nie. Nawet największy optymista by tego nie dokonał.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 28, 2003 1:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ostatnia już część artukułu o AMG (nie licząc podpisów pod fotkami) - krótka notka o tuningu zewnetrznym AMG. Poczytajcie i niech się ktoś do mnie zgłosi kto ma skaner - te fotki musicie zobaczyć, taki poradnik czego nie wolno zrobić własnej Mercedes [zlosnik] :evil:

Pierwsze dzieła AMG na bazie /8 i starej S-klasy (W108/109) były skromne, nosiły swoje futro dyskretnie do wewnątrz. Nie istniały prospekty AMG, bo samochody zewnętrznie niczym nie różniły się od seryjnych Mercedesów oferowanych w salonach. Opony były może o jeden/dwa numery większe, czasem montowano aluminiowe felgi – tylko tyle. Dopiero w połowie lat ’70 , raczej konserwatywnych klientów Mercedesa dogoniła moda tuningu zewnętrznego: plastikowe spojlery, nakładki progów i pseudoaerodynamiczne dodatki. Kto wpompował stos pieniędzy w poprawę osiągów swojego Mercedesa, chciał to pokazać. Niektórzy chcieli tylko pokazywać i darowali sobie inwestycje w silnik i zawieszenie, kupując jedynie dodatki zewnętrzne, które AMG sprzedawało także wysyłkowo. Zaprezentowane zdjęcia pochodzą z folderu AMG i dzisiaj z perspektywy czasu raczej podpadają pod kategorię „Wiejski Tuning” (kolejno: biały, poszerzony do bólu SEC; złoty 126SE wszystkie chromy czarne; G-wagen biały z atrapą i światłami od 123 lub 126; turkusowa beczka – chromy czarne, feli 5-cio ramienne; 2 zdjęcia chyba fioletowej 116-tki chromy oczywiście czarne – 116 w wersji 6,9 - buuuuuuu).
Przede wszystkim „nowobogacki i mieszczański” chrom stał się wrogiem publicznym nr jeden każdego tunera. Matowa czerń lub całkiem w kolorze nadwozia – tak musiał teraz wyglądać grill każdego Mercedesa; nawet dychawiczne diesle nie opuszczały bram AMG bez gumowej wargi na klapie bagażnika. W końcu trzeba było poprawić nacisk na tylną oś przy zawrotnych autostradowych przelotach. Nawet G-klasa była obniżana i otrzymywała matowo-czarną atrapę i lampy od W123 – prawdziwy koszmar nadleśniczego. Oczywiście nadal można było zamówić tuning techniczny w czystej formie – bez zewnętrznych dodatków. Dla tych wszystkich, którzy nadal wolą nosić futro do wewnątrz.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł: Podziękowania.
Post: ndz wrz 28, 2003 8:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 20, 2003 9:51 pm
Posty: 634
Lokalizacja: Kraków,Chorzów
Witam. Podziękowania poraz drugi dla kolegi Bukola za dalszą część artykułu.
Pozdrawiam Marcin. [cool]

_________________
MB W115 220D 71r. kiedyś automatic.
Ex:MB W115 200D. 76r
Ex:MB C123 280CE 81r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 28, 2003 10:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
No, Bukol, widze ze sie postarales!

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2003 5:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Link do strony w języku angielskim: opis i 3 fotki W109 300SEL 6,8 AMG - bohatera artykułu

http://mbspy.bacosys.be/w109amg.htm

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2003 5:50 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
kubol pisze:
Ten tekst z 2001 roku...
no nie co to jest
Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /home/users/mackuz/www/is/imgresizer4.php on line 260
???????????????????????????????????????
[/img]


podejżewam, ze za dyży obrazek prubuhesz wrzycić za ciężki.
Ile waży ?

Lepiej przyślij mi skany na maila

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2003 6:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Zobaczcie jak prezentuje się C123 w wersji AMG z przed lat (bez chromu) - dla zagorzałych purystów: odradzam oglądanie!!!

http://www.mb.org.pl/forum/files/25407- ... EME_01.jpg

http://www.mb.org.pl/forum/files/25408-C123_2%7E2.jpg

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2003 9:40 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 10:03 am
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
TAK, TAK, TAK !!!

Od kilku dni nie miałem możliwości zaglądać na forum, a tu prosze... informacje dla których sie w ogóle na nim zarejestrowałem [zlosnikz]

Wyrazy wdzięczności [dzieki]

_________________
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2003 10:25 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
barthezman pisze:
...a tu prosze... informacje dla których sie w ogóle na nim zarejestrowałem [zlosnikz]


Szczerze mówiąc - byłeś inspiracją [zlosnik]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2003 12:48 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 10:03 am
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
Bukol pisze:
Szczerze mówiąc - byłeś inspiracją [zlosnik]


Może będe nieskromny, ale tak właśnie myślałem :lol: ;)
Ale nikt mnie jeszcze nie nazwał "swoją inspiracją"..., no normalnie łzami się zalałem ze wzruszenia [beksa1] ;)

A tu proszę link do kilku zdjęć i informacji AMG.
http://www.motorsportscenter.com/article_67.shtml

A tu SLR (to tak na marginesie)
http://www.motorsportscenter.com/article_101.shtml

ciekawa strona w ogóle

pzdr

_________________
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2003 1:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Fajny ten SL, ale mimo wszystko wolę AMG w "czystej" postaci, czyli z okresu kiedy to grupa pasjonatów zajmowała się firmą. Teraz to już tylko trybik w machinie Daimler-Chrysler - zero romantyzmu.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 01, 2003 2:14 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 10:03 am
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
Bukol pisze:
Fajny ten SL, ale mimo wszystko wolę AMG w "czystej" postaci, czyli z okresu kiedy to grupa pasjonatów zajmowała się firmą. Teraz to już tylko trybik w machinie Daimler-Chrysler - zero romantyzmu.


hmmm..., romantyczny jesteś niczym "Przeminęło z wiatrem", ale zgadzam się z Tobą w 100% - nie ma to jak indywidułum, legenda, czy oryginalny rzemieślnik wykonujący swoje własne wysoko cenione produkty na niewielką skalę. Komercja, Marketing to najwięksi wrogowie Romantyzmu.

Świat schodzi na psy :cry: ;)

_________________
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl