MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 6:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 22, 2008 10:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 21, 2007 7:13 pm
Posty: 135
Lokalizacja: Ustron
Witajcie, dzis rano mój 240 TD po raz pierwszy zastrajkował i nie odpalił. Wróciłem wczoraj w nocy i wszystko było OK. dzis rano nie zagadał. Objawy sa takie że wogóle nie grzeje świec, cała ta spiralka jest zimna. Tylko czy przy +20 stopni grzanie świec jest konieczne, myślę że powinien odpalić bez grzania, chciaż po zimnej nocy różne może być. Rozrusznik kręci z rury dymi ale nie pali. Co może być przyczyną nie grzania świen - kontrolka grzania też wogóle sie nie zapala. Czy to grzanie może być przyczyną nie zagadania? Silnik 240D.
Wszystkie świece żarowe są zimne.

_________________
EX S123 240TD Automatic
EX S123 240TD MANUAL
Ex W124 300D Automatic
Wszystko EX..


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 12:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Przekaźnik sprawdziłeś?
Mój w silnik w co najwyżej średnim stanie przy takich temp. odpala bez grzania, troszkę trzeba jednak kręcić...
Zawory masz dobrze ustawione, bo to sporo robi przy odpalaniu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 12:14 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 14, 2007 9:00 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Wrocław
Bardzo dziwny przypadek bo ja akurat "dzisiaj" mam to samo, tylko ze ustawiam stacyjke na pozycji grzania i kontrolka sie nie zapala a co za tym idzie nie grzeje. Dopiero zaczynam krecic rozrusznikiem i zapala sie kontrolka i po 8 sekundach odpala. Wiecie czym to moze byc spowodowane? aha wczoraj jak parkowalem o mi strzelil bezpiecznik od elektrycznych szyb nie wiem moze to ma cos wspolnego.....

_________________
Mercedes 123 200D 82r.
Mercedes 123 300D 82r.
Mercedes 124 230E + LPG 87r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 12:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 21, 2007 7:13 pm
Posty: 135
Lokalizacja: Ustron
Xytras pisze:
Przekaźnik sprawdziłeś?
Mój w silnik w co najwyżej średnim stanie przy takich temp. odpala bez grzania, troszkę trzeba jednak kręcić...
Zawory masz dobrze ustawione, bo to sporo robi przy odpalaniu :)

Tylko ja nie wiem który to jest ten przekaźnik :oops: Normalnie zawsze palił po 2 sekundowym grzaniu. Jak sprawdzić ten przekaźnik.

_________________
EX S123 240TD Automatic

EX S123 240TD MANUAL

Ex W124 300D Automatic

Wszystko EX..


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 12:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Seweryn 1977 pisze:
Xytras pisze:
Przekaźnik sprawdziłeś?
Mój w silnik w co najwyżej średnim stanie przy takich temp. odpala bez grzania, troszkę trzeba jednak kręcić...
Zawory masz dobrze ustawione, bo to sporo robi przy odpalaniu :)

Tylko ja nie wiem który to jest ten przekaźnik :oops: Normalnie zawsze palił po 2 sekundowym grzaniu. Jak sprawdzić ten przekaźnik.



Na nadkolu od kierowcy czarna skrzyneczka, albo jeśli to pierwsza seria to srebrny pod deską.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 2:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 21, 2007 7:13 pm
Posty: 135
Lokalizacja: Ustron
THC pisze:
Seweryn 1977 pisze:
Xytras pisze:
Przekaźnik sprawdziłeś?
Mój w silnik w co najwyżej średnim stanie przy takich temp. odpala bez grzania, troszkę trzeba jednak kręcić...
Zawory masz dobrze ustawione, bo to sporo robi przy odpalaniu :)

Tylko ja nie wiem który to jest ten przekaźnik :oops: Normalnie zawsze palił po 2 sekundowym grzaniu. Jak sprawdzić ten przekaźnik.



Na nadkolu od kierowcy czarna skrzyneczka, albo jeśli to pierwsza seria to srebrny pod deską.


Moje to jest II seria. Wewnątrz auta, ta pod osłoną plastikową? Jak sprawdzić czy jest sprawne. <br>Dodano po 1 godzinach. 26 minutach.:<br> Moje auto jest z 1980 roku, srebrny przekaźnik był do 08.80 Może ja mam ten srebrny? Popatrzcie na zdjęcie, to jest to co pod kolumną kierownicy?
Obrazek

na dworze +33 silnik gorący od słońca i nie pali... <br>Dodano po 17 minutach.:<br> :) To jest przekaźnik, pomierzyłem voltomierzem wg. Etzolda i na 3 nie mam wcale napięcia :x

_________________
EX S123 240TD Automatic

EX S123 240TD MANUAL

Ex W124 300D Automatic

Wszystko EX..


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 2:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Jeszcze mi się przypomniało, oglądałem teraz S123 D24 z 84 roku i dopiero po drugim przekręceniu stacyjki kontrolka odpaliła, akurat ten egzemplarz miał troszkę zużytą stacyję :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 3:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 21, 2007 7:13 pm
Posty: 135
Lokalizacja: Ustron
Xytras pisze:
Jeszcze mi się przypomniało, oglądałem teraz S123 D24 z 84 roku i dopiero po drugim przekręceniu stacyjki kontrolka odpaliła, akurat ten egzemplarz miał troszkę zużytą stacyję :)


Żona ostatnio nim śmigała i dopiero teraz mówi że w czasie jazdy czasami zapalała sie kontrolka od świec. Co to za S123 oglądałeś - na sprzedaż był?

_________________
EX S123 240TD Automatic

EX S123 240TD MANUAL

Ex W124 300D Automatic

Wszystko EX..


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 4:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Seweryn 1977 pisze:
Co to za S123 oglądałeś - na sprzedaż był?



Nie szalej na razie z tymi zakupami. [cool] [cool] [cool]

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 5:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
jesli zapalala sie kontrolka podczas jazdy to napewno rozlutowal sie przekaznik (ten mniejszy) i na dziurach na chwile przerywa zasilanie a wtedy sterownik widzi jakby dopiero byl wlaczony zaplon (grzeje jakies 2 minuty - bo nie ma impulsu od wlaczenia rozrusznika) napewno przepalkila sie pierwsza swieca liczac od sciany grodziowej - przerabialem to juz nie raz

pozdrawiam

_________________
W123 240D - 78


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 5:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Seweryn 1977 pisze:
Xytras pisze:
Jeszcze mi się przypomniało, oglądałem teraz S123 D24 z 84 roku i dopiero po drugim przekręceniu stacyjki kontrolka odpaliła, akurat ten egzemplarz miał troszkę zużytą stacyję :)


Żona ostatnio nim śmigała i dopiero teraz mówi że w czasie jazdy czasami zapalała sie kontrolka od świec. Co to za S123 oglądałeś - na sprzedaż był?

No tak, właśnie dlatego się nim interesowałem.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 11:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 21, 2007 7:13 pm
Posty: 135
Lokalizacja: Ustron
Całodniowa walka nie przyniosła rezultatów... Przelutowałem cały przekażnik i nic.
Co to za wynalazek?
Obrazek

Z tego czegoś idzie przewód do spiralki grzania świec. Na wejściu do tej skrzyneczki czasami jest prąd o wartości około 10A, raz jest a raz go nie ma wcale :cry:

Było dziś + 35 autko nie zagadało niestety....

_________________
EX S123 240TD Automatic

EX S123 240TD MANUAL

Ex W124 300D Automatic

Wszystko EX..


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 1:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
to wyglada jak mostek spalonego bezpiecznika swiec zarowych ;) sprawdzales moze czy nie masz popalonych swiec ? - brak kontrolki w momencie wlaczenia zaplonu to albo uszkodzony sterownik, brak napiecia od stacyjki (na sterowniku), uszkodzony mniejszy przekaznik w sterowniku albo brak poboru pradu przez swiece (w ukladzie szeregowym spalenie jakiej kolwiek lub jaka kolwiek przerwa oznacza brak przeplywu)

_________________
W123 240D - 78


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 8:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 21, 2007 7:13 pm
Posty: 135
Lokalizacja: Ustron
Mostek będzie usunięty [zlosnikz]
Jestem niezły laik, wystarczyło zmienić pierwszą świecę bo się spaliła.... Wstyd sie przyznać :oops:

_________________
EX S123 240TD Automatic

EX S123 240TD MANUAL

Ex W124 300D Automatic

Wszystko EX..


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 8:45 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
Wstyd to krasc i dac sie zlapac. Wazne ze znalazles. Usun jeszcze ta rzezbe z bezpiecznikiem zebys uniknal nieporozumien na przyszlosc.
Seweryn 1977 pisze:
Co to za wynalazek?
A swoja droga to ladna reczna robota. [zlosnik]

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...

123 240D Automat '77


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl