Patro pisze:
Stało się. Po dłuższych poszukiwaniach i marzeniach o pierwszej S-Klasse, zakupiliśmy z Ojcem W116 450SEL '79 225PS.
Gratuluję
. W 116 najpierw urzeka wyglądem, a potem prowadzeniem i komfortem
.
Patro pisze:
Z wyposażenia dodatkowego może się Ona pochwalić m.in.
- tempomatem,
- automatyczną klimatyzacją,
- elektrycznymi szybami,
- elektrycznym szyberdachem,
- wycieraczkami na ślipiach,
- dwutonowym klaksonem,
- oryginalnym centralnym zamkiem,
- leniem z tyłu (chyba był w standardzie),
- wspomaganiem kierownicy (też chyba było w standardzie).
Podłokietnik z tyłu i wspomaganie kierownicy było standardem w W 116, a szyber jak był to zawsze elektryczny, natomiast centralny zamek (welur, automat, siatki na oparciach) był(y) standardem dla 450 SEL.
Patro pisze:
mógłbym powiedzieć, że auto ma pewne braki, m.in.:
- Drobne ogniska korozji, na tyle małe, że ów egzemplarz nie wymaga praktycznie żadnego poważniejszego remontu blacharskiego.
Przyjrzyj się uważnie:
- belce przedniego zderzaka (tej w nadwoziu, bo tą w zderzaku łatwiej
wymienić/naprawić
)
- fartuchowi i ściance grodziowej w okolicach skrzynki bezpieczników za równo w komorze silnika jak i w kabinie
- fartuchom od strony błotników (po zdjęciu kratki pod wycieraczkami przedniej szyby)
- błotnikom przednim pod deflektorami
- progom
- okolicom wlewu paliwa
- burtom w bagażniku
- nadkolom tylnym
- podłużnicom tylnym
Patro pisze:
- Klimatyzacja nie chłodzi - całość do wybebeszenia, zregenerowania i dostosowania do nowego czynnika.
Wariant pesymistyczny opiewa na niesprawny sterownik
.
Patro pisze:
- Wymiana uszczelniaczy zaworów.
Skąd ta diagnoza? Puszcza dymek przy odpuszczaniu przyspieszacza
?
Patro pisze:
- Zawieszenie wymaga wymiany sprężyn i amortyzatorów oraz ogólnego przeglądu, który optymistycznie patrząc skończy się na wymianie sworzni zwrotnicy i wahaczy oraz gum.
Sprężyny jak nie popękały, ani nie usiadły to lepiej zostaw.
Patro pisze:
- Hamulce - tu raczej bez żadnych niespodzianek, czyli renowacja zacisków, wymiana tarcz i klocków. Prawdopodobnie wymiany wymagają również przewody elastyczne.
Uważaj na przednie przewody elastyczne. Kupiłem ATE i okazały się być za krótkie
, przedsięwzięcie zakończyłem zakupem w MB
.
Patro pisze:
- Na zakończenie warto będzie wyprać tapicekę, poprawić zabezpieczenia antykorozyjne
Uważaj przy praniu weluru, a na antykorozji nie bądź oszczędny do nieprzyzwoitości.
Patro pisze:
Parafrazując wypowiedź Jacka w ostatnim odcinku Zmienników
Jako, że też lubię "Zmienników" to skwituję to cytatem (z 12. odcinka) na widok mercedesa-nagrody, myślę że tu pasuje: "Beznynowy. Pali ze dwadzieścia. I to żółtej."