MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 6:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 28, 2008 8:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
Zastanawiam się nad zmianą mojego W124 na coś młodszego. Celuję podobnie: duże kombi, w miarę mocne, z automatyczną skrzynią biegów, z tym że z silnikiem diesla, w cenie do ok. 40 tys. zł.
Wstępnie wybrałem 4 modele, m.in. Mercedes W210 320cdi (pozostałe to Audi A6 2.5 V6, BMW e39 530d , Volvo V70 D5).

Tak wogóle czego mogę spodziewać się po ok. 7-letnim 320cdi, z przebiegiem pewnie zdecydowanie ponad 200 tys. km. Jakie usterki zdarzają się najczęściej? Jakich kosztownych napraw mogę się spodziewać w tym wieku i perzebiegu? Jak zawieszenie tego samochodu znosi polskie drogi?

A może ktoś z własnego doświadczenia przedstawi wady / zalety tego modelu względem pozostałych samochodów z mojej listy?

_________________
el_diablo
c123 - sprzedany
s124 - rozbity


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 8:42 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Z tych , które wymieniłeś to raczej najlepsze będzie bmw 530D.

Poczytaj na forum audi o 2,5 tdi i o ich wałkach rozrządu.

O cdi poczytaj tu w archiwum.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 12:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Audi odpada -niestety wybitnie usterkowa jednostka 2,5 V6.Volvo takie sobie -niemiałem ale napewno duzy spadek wartosci, i dosc roga eksploatacja.Polecam BMW miałem juz 3 sztuki 530D i naprawde dobre auta,mało sie psują i fajnie to jezdzi .Nie ma problemow z rdzą.Co do mercedesa to 320CDI niegrzeszy bezawaryjnoscia [szalone] duzo sztuk zaatakował rudzielec.Cięzko znajsc auto bezwypadkowe.Albo szukaj ładne 530D albo 320CDI lub ja bym polecał 300TD poprzednie.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 1:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
jak wyglądają ceny części używanych do takiej bumy? błotniki, maska itp? Da się tanio wyhaczyć? Mam okazję kupić zdrowo poodzieraną (nie było potężnego dzwona, tylko wpadła w jakieś większe krzaki).

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...
ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)


W210 E220D 97 budyń do sprzedania

Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 1:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Martini pisze:
jak wyglądają ceny części używanych do takiej bumy? błotniki, maska itp? Da się tanio wyhaczyć? Mam okazję kupić zdrowo poodzieraną (nie było potężnego dzwona, tylko wpadła w jakieś większe krzaki).

wysiadło Ci Allegro :lol: ????? wpisz sobie e 39 i masz wszystko -ceny podobne jak do 210

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 3:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 365
Zrobiłem na W210 320 CDI 280 kkm. Przy 200 kkm poszła pompa wtryskowa (udowodniona zła jakość paliwa), poza tym ZERO problemów 8)

_________________
R 107 380 SL Reloaded i inne takie...

Obwiesił się zegarkami jak ruski żołnierz w 1945 roku....


Na górę
Post: śr maja 28, 2008 4:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
ja bym wolal osobiscie 270CDI niz 320ke!w obydwoch rewelacyjne osiagi,ale w 270CDI mniejsze spalanie i automaty wytrzymuja dluzej niz w 320CDI, gdzie moment obrotowy przerasta chyba przeniesienei napedu.
Dlugo sie tez zastanawialem czy nie kupic 270CDI,ale jakos sie zdecydowalem na 290TDT.mam(no moze oprocz tych 170KM) to samo co w 270 za polowe nizszej ceny.Fakt, kultura pracy 290TDT w porownaniu do CommonRaila pozostawia troche do zyczenia,ale mi jako fanowi diesla to nei przeszkadza.Zreszta nie wierze w ciche auta ;) Spalanie jest w 290TDT super, podobnie zreszta jak w 270CDI, ktorego mialem okazje ujezdzac.
A rudy jest seryjnie i w jednym i drugim.[szalone] ,dlatego nie widzi mi sie wydac 10-15tys.Euro na zardzewiala gwiazde. :roll:

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 4:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
W 270 CDI częściej siada elektronika, a jeśli Audi 2.6V6 to tylko wersja z 180KM, bo 150KM wyraźnie awaryjna.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 4:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Omen pisze:
W 270 CDI częściej siada elektronika


no wlasnei tej elektroniki tez sie balem i dlatego kupilem TD.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 5:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Omen pisze:
W 270 CDI częściej siada elektronika


Co konkretnie siada? U ojca dwa razy skrzynia przeszla w stan awaryjny, ale po wymianie oleju juz od 8k km spokoj. Mam co prawda wykaz napraw serwisowych, ale na gwarancji z czesci elektrycznych tylko z mata podgrzewania siedzenia bylo cos nie halo. Moze przebieg jest jeszcze za maly ;)

el_diablo pisze:
A może ktoś z własnego doświadczenia przedstawi wady / zalety tego modelu


Na wolnym czasie mozesz wpasc do mnie i sie przejechac, ale nie wiem czy przed koncem sesji znajde czas. O usterkach bylo sporo na forum, to nie bede powielal typowych przypadlosci, ale co do zawieszenia, to przednie laczniki (bodajze stabilizatora, nie pamietam w tej chwili) zaczely stukac po 12k km od ich wymiany, znajomy "ciut" ostrzej jezdzacy wymienial je po 7k km, czesci oryginalne z ASO. Reszta podzespolow po paru naprawach opisanych w innych postach dziala bez zarzutu [zlosnik]

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 6:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
Wczoraj w warsztacie specjalizujacym sie w naprawach MB mechanik pokazał mi głowicę z CDI -nie wiem jaka pojemność ,jaki przelot,był to silnik z Vito,ale wyglądało to dramatycznie-okolice wtryskiwaczy całe otoczone takim jakby -nalotem ,żużlem pochodzącym ze spalania naszego wspaniałej jakości paliwa.Wtryskiwacze tak zakoksowane/zapieczone,że nie dali rady odkręcić -głowica generalnie szajs-do wyrzucenia-koszt jednego wtryskiwacza w ASO ok.1500 pln itd.,itd.,o głowicy i robocie nie wspominając.Mechanior mówił ,że CDI goszczą u nich bardzo często własnie z takimi przypadłościami.

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 7:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Jeśli chcesz kupić zadbane bmw z Niemiec od prywatnego właściciela np.właśnie touring 530D z roku 2003-2004 ( ostatnie wypusty ) z prawdziwym przebiegiem , dobrym wyposażeniem itd. , to musisz wydać minimum 15 tys.euro.
Poniżej tej granicy cenowej nawet nie szukaj , bo to tylko pozorna oszczędność .
Poza tym te auta są okay ,choć mają swoje wady ( przepływki , częściowo zawieszenie , turbiny , skrzypienie uszczelek w drzwiach itp. ) .
Ale mają też wiele zalet ,które dają przyjemność z jazdy .
Na twoim miejscu volvo bym skreślił i wybierał między audi,mercedesem a bmw .
Udanego zakupu .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 12:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
kryniu pisze:
Wczoraj w warsztacie specjalizujacym sie w naprawach MB mechanik pokazał mi głowicę z CDI -nie wiem jaka pojemność ,jaki przelot,był to silnik z Vito,ale wyglądało to dramatycznie-okolice wtryskiwaczy całe otoczone takim jakby -nalotem ,żużlem pochodzącym ze spalania naszego wspaniałej jakości paliwa.Wtryskiwacze tak zakoksowane/zapieczone,że nie dali rady odkręcić -głowica generalnie szajs-do wyrzucenia-koszt jednego wtryskiwacza w ASO ok.1500 pln itd.,itd.,o głowicy i robocie nie wspominając.Mechanior mówił ,że CDI goszczą u nich bardzo często własnie z takimi przypadłościami.


"zażygane" wtryski to podobno wada fabryczna tych silników cdi. W "tatowym" w210 sprowadzanym z niemiec wyszło przy przeglądzie (koleś co wymieniał olej zauważył, że spod osłony silnika coś się sypie i robił już wcześniej takie silniki), 4 wtryski nieszczelne, wszystko pod osłoną silnika w czarnej "smole"... trzeba było wyjąć wtryski, oczyścić wszystko, no i z powrotem zamontować wtryski przy pomocy specjalnego sprzętu. Później trochę testów i auto uratowane...

ale (do kupującego) na to powinieneś zwrócić uwagę, chociaż z tego co czytałem gdzieś w 3.2cdi to raczej rzadka wada. Co do audi 2.5tdi V6 to odradzam, bo ojciec miał właśnie takie kupić i się trochę i niej naczytałem. Silnik, mówiąc z wielkim bólem serca, to niestety porażka ;< :( zwłaszcza w porównaniu do 2.5tdi z czasów C4.

co do BWM to wyczytałem, że ten 3.0 diesel był w XX wieku silnikiem-wzorem do naśladowania dla pozostałych producentów (lub coś w tym guście). Nie wiem jak w nowszych modelach. ALE (zawsze to ale :) ) z drugiej strony elektronika nawala niemiłosiernie w takim bmw, jednak mowa tutaj o jednostkowym przypadku kolegi mojego ojca z pracy, więc nie wiem czy to jest regułą.

Tyle ode mnie, pozdrawiam i powodzenia !

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 8:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
A nie jest to tak z tymi silnikami, że psują się bo przeważnie nabywamy samochody od pośredników, którzy kupują byle taniej, potem picują by wyglądało pięknie, podkręcają przebieg tak by średnio wypadało ok 12000 przebiegu w skali roku. Reszty dopełnia kiepskie paliwo, brak regularnych przeglądów (mam na myśli kupujących którzy mają tylko na kupno autka a na dobry olej im już brak). A znam takie osoby które, np. kupują jedną tarczę hamulcową bo im się właśnie urwała, a nie pomyślą, że skoro jedna poleciała to druga za chwilę też się podda.

Nie czarujmy się nowoczesne silniki poza tym że jest w nich znacznie więcej rzeczy, które mogą się popsuć to w naszym kraju przeważnie są to w dużej mierze jednostki już wyeksploatowane. A nie to już nie są to jednostki napędowe tak wytrzymałe i odporne na kiepskiej jakości paliwo jak w 124 czy nawet w silniki w 210 ale 290 TD czy 300 TD, o silnikach w 123 nie wspominając

To tylko taka moja prywatna opinia
Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 8:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
Hmm... z tego co tu piszecie i z innych forum:
- CDI źle znosi polskie paliwo i rdzewieje
- 530d siada skrzynia automatyczna i turbina jest praktycznie nieregenerowalna
- Audi V6 ścierają się wałki rozrzadu i ogólnie silnik porażka (nie ma zgodnosci opinii do wersji 180 KM)
- volvo v70 d5 ludzie odradzają, ale konkretnych zarzutów brak ;) gdzieś mi się obiło o uszy że zawieszenie nie wytrzymuje polskich dróg.

Czyli co? nie ma żadnych sensownych samochodów wyprodukowanych w tym tysiącleciu? :o

_________________
el_diablo

c123 - sprzedany

s124 - rozbity


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl