MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 7:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw wrz 11, 2003 11:31 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Candy78 pisze:
w razie jakis watpliwosci ja bym poradzil najlepszy jaki znalazlem w sieci przewodnik po MB

http://www.ollihart.de/mercedes/pkw/

co prawda po niemiecku ale i tak bardzo pomocny


Ciekawa strona, aczkolwiek informacje raczej skąpe.
Ocet: odnośnie okreslenia "Flachkuehler" - dotyczy modeli W111 produkowanych od 1969 roku kiedy to obniżono atrapę chłodnicy i "wypłaszczono" maskę, nie ma to nic wspólnego z silnikami. Strona którą podał Candy też to potwierdza, podobnie jak inne źródła które przewertowałem.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 16, 2003 9:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli chodzi o różnice w skrzydłach między W 110 a W 111 (sedan) to początkowe modele W 110 (190 do roku 1965) skrzydła miały takie same jak W 111 z tą tylko różnicą, że wersje 220 S i 220 SE miały listwę chromowaną począwszy od końca tylnych drzwi (listwa zaczynał się na przetłoczeniu drzwi) aż po same skrzydło włącznie, natomiast W 111 220 i W 110 (we wcześniejszych wersjach) miały listwę tylko na skrzydle i takie same lampy, które patrząc od tyłu opadały ku środkowi auta. W 111 220 S i 220 SE lampe miał szerszą i zakończoną ozdobą chromowaną w którą była wbudowana lampka oświetlająca tablicę rejestracyjną. Lampy tylne w W 110 (wersje wcześniejsze) i w W 111 220 uległy zmianom tj. zniknęło z nich wybrzuszenie (nie wiem czy niz zmienił się lekko kształt oprawki), a najprawdopodobniej miało to miejsce w roku 1963.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Ostatnio zmieniony śr wrz 17, 2003 7:28 pm przez Mitu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 16, 2003 11:36 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
W w110 swiatla tylne zmienily sie w 1965, wtedy kiedy weszlo 200. Zmienil sie troche wyglad szkielka, ale co wazniejsze zniknal pionowy chromik na skrzydlo, a co za tym idzie wyjscie nan z oprawki lampy.
O wczesniejszych modyfikacjach nic mi jescze nie wiadomo. Caly czas meczy mnie ten Flachkueler, bo chyba troche namieszalismy z Bukolem...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 17, 2003 10:16 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ocet pisze:
Caly czas meczy mnie ten Flachkueler, bo chyba troche namieszalismy z Bukolem...


Mnie też. Trochę podważyłeś moją dotychczasową teorię, ale jeżeli prześledzisz zmiany 111 to w 1969 wprowadzono zmiany stylistyczne polegające na wypłaszczeniu maski i atrapy. Po porównaniu tego z ogłoszeniami w Oldtimer Markt/Praxis widać, że jako Flachkuehler określa się 111c po '69 roku.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 17, 2003 7:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Oczywiście, że w wersjach 200/200 D i 230 (W 110) lampy były inne, ale w 190 były dwa rodzaje tylnych lamp. Zmiana nastąpiła najprawdopodobniej w 1963 roku, a polegała na tym, że wcześniejsze 190 miały lampy (tylne) z wybrzuszeniem, szczególnie widocznym z boku auta, a późniejsze 190 tego wybrzuszenia nie miały. Dotyczy to również W 111 220.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 17, 2003 10:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Coupe i kabriolety:
1961 220 SE
1962 300 SE
1965 250 SE
1967 280 SE
1969 280 SE 3.5

Charakterystyki poszczególnych modeli:

220 SE
Jeśli chodzi o dekle (kołpaki) w 220 SE to składały się one z dwóch części:
- środkowa pokrywka malowana na kolor nadwozia (jeśli auto było dwukolorowe to pokrywka była malowana na kolor dachu, który zawsze miał ciemniejszy odcień od reszty nadwozia)
- chromowana obwódka z dziurami (12 dziur)
Model 220 SE miał felgi "13". Kierownica miała ringo okrągłe.

300 SE
Początek produkcji w marcu 1962 roku. Standardowo otrzymywał skrzynię automatyczną. Na jesieni 1964 roku nastąpiły zmiany. Otrzymał mocniejsze hamulce. Większa średnica tarcz hamulcowych wymusiła przejście na felgi "14".
Wczesne 300 SE miały te same dekle na koła co 220 SE. Gdy w 1965 roku pojawił się model 250 SE, model 300 SE "otrzymał" dekle od niego. Środkowa pokrywka była niezmieniona, ale zmieniła się obwódka, której to pozbawiono dziur. Od tej chwili była gładka. Kierownica miała ringo półokrągłe, a u góry zawijało się i chowało pod poduszkę tapicerowaną (tak jak w tym W 111 z Tradera za 32 tyś. zł o którym pisał Bukol).
Poza tym 300 SE jako model najbardziej prestiżowy (w roku 1962 oczywiście) otrzymał dodatkowe chromy:
- listwę przebiegającą wzdłóż całego nadwozia (od przedniej do tylnej lampy) na przetłoczeniu drzwi i błotników.
- nakładki na nadkola
Jeśli chodzi o wnętrze to było ono wykończone szlachetneiszym drewnem, prędkościomierz był wyskalowany do 220 km/h, a nie do 210, poza tym wyłącznik światła wew., po zamknięciu drzwi gasił światło dopiero po kilku sekundach, a nie od razu.

250 SE
250 SE zastąpił 220 SE. Oba modele z zewnątrz różniły się tylko deklami na koła. 250 SE otrzymał do razu takie jak późniejsze modele 300 SE (dwuczęściowy, ale obwódka nie miała dziur). 250 SE od razu otrzymał felgi "14". Kierownica taka jak w 300 SE.

280 SE
280 SE w 1967 roku zatąpiła modele 300 SE i 250 SE.
TUTAJ BĘDĘ ROZSTRZYGAŁ SPÓR:)
Model 280 SE miał dwa rodzaje przodu. Początkowe modele 280 SE trudno odróżnić od 220 SE i 250 SE, ponieważ prócz kołpaków to różniły się tylko oznaczeniem 280 SE na pokrywie bagażnika. Od początku jego produkcji do debiutu 280 SE 3.5 (1967 - 1969) przód miał taki jak 220 SE, 300 SE i 250 SE, czyli był tzw."wysokoatrapowcem" ("Hochkuhler"). Dopiero od momentu pojawienia się 280 SE 3.5 zmieniono mu przód tzn.:
- stał się "niskoatrapowcem" ("Flachkuhler"), jednocześnie zmieniono pokrywę silnika co było konieczne z powodu nowej atrapy.
- lusterka zew., ich podnóżki i mocowania. Od tej pory część chromowana lusterka miała inny kształt. Była bardziej symetryczna i kanciata, a także bardziej wypukła (lusterko jak we wcześniejszych W 114/115).
- zderzak tylny i przedni otrzymał gumy chroniące przed zniszczeniem, jednak tylko duże zderzaki zostały "ogumowane".
- zmieniły się klamki i zamki wew. Klamki zmieniono na podobne do tych w W 114/115, może takie same (?). Zamki zmieniono na bardziej kanciaste, takie jak w W 107, może takie same (?).
- deska rozdzielcza była od tej pory obszyta skórą, a drewniany pozostał tylko "wkład".
- kierownica miała od tej pory ringo półokrągłe, ale nie zawijało się pod poduszkę tapicerowaną tylko "szło" w całości po wierzchu.
- dekle na koła otrzymał od razu takie jak w nowszych MB (np. W114/115)

280 SE 3.5

Od samego początku był "niskoatrapowcem". W tym modelu "zmiana biegów" była na tunelu. Klimatyzacja, elektryczne szyby i stereofoniczne radio były na wyposażeniu standardowym. Jeśli chodzi o inne rzeczy to wszystko było tak jak w modelu 280 SE od roku 1969.

Poza tym zapomniałem dodać, że w 1963 przeniesiono lusterko zew. z błotnika na drzwi i dotyczy to absolutnie wszystkich modeli W 111, W 112 i W 110. Serdecznie pozdrawiam ;) .
P.S. Istnieje też domniemanie, że coupe i kario miały inaczej montowaną atrapę (i to od samego początku), ale aby to stwierdzić trzeba mieć przynajmniej zdjęcie dobrej jakości przodów jednego i drugiego...

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 21, 2003 12:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Kiedy inni się bawią na zlocie to ja ciężko pracuję nad rozwiązaniem zagadki W 111 :)
Oto zdjęcia:
Obrazek
"Hochkuhler".
Obrazek
"Flachkuhler" w wersji kabrio.
Pozdrawiam ;)

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 21, 2003 7:58 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Poki co widze tylko, ze wlozyles mase pracy. Bardzo mnie cieszy popularyzacja tych modeli, to moje ulubione. Jak posprawdzam wszystkie te informacje (poki co wiem, ze wiekszosc jest zgadnych z moja wiedza, czesc jest niezgodnych, niewielka, i rownie niewielka do wyjasnienia) postaram sie cos napisac. Tak czy inaczej brawo!

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 22, 2003 11:55 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Mitu pisze:
Kiedy inni się bawią na zlocie to ja ciężko pracuję nad rozwiązaniem zagadki W 111 :)
Oto zdjęcia:
Obrazek
"Hochkuhler".
Obrazek
"Flachkuhler" w wersji kabrio.
Pozdrawiam ;)


Hehe - w tym porównaniu przód kabrioleta wygląda ultranowocześnie ;)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl