W przypadku rejestracji samochodu w Niemczech (na tablice historyczne):
- przeglad (rozszerzony), ok. 150 EUR
- rejestracja, ok. 60 EUR
- wykonanie tablic, ok. 30 EUR
- ubezpieczenie, ok. 200 EUR/rok
- podatek drogowy, 191 EUR/rok
Zerejestrowac samochod w Niemczech moze kazdy, niezaleznie od rasy, narodowosci i wyznania majacy staly adres zameldowania i tytul do pobytu w Niemczech (w przypadku obywateli UE to nie jest zaden problem).
Mozna tez zrobic przeglad i od razu tablice wywozowe, dostajesz wtedy nowy niemiecki brief i upragniony dowod rejestracyjny z zaswiadczeniem o wyrejestrowaniu (rejestrujesz auto w Niemczech a dwie minuty pozniej wyrejestrowujesz i zarejestrowujesz na numerach wywozowych). Koszta w takim wypadku:
- przeglad, ok. 150 EUR
- wystawienie niemieckiego briefu, ok. 50 EUR
- wyrejestrowanie i wystawienie numerow wywozowych, ok. 40 EUR
- ubezpieczenie numerow wywozowych, od 50 EUR - w zaleznosci od okresu waznosci ubezpiecznenia (i tablic wywozowych)
- wykonanie tablic wywozowych, ok. 30 EUR
To opcja dla kazdego - nie potrzeba nawet niemieckiego adresu zamieszkania.
Lacznie ok. 320 - 350 EUR. Jak na polskie warunki to moze i niemalo i w przypadku wielu srednio starych samochodow nieoplacalne ale juz w przypadku samochodu, w ktorego remont wlozono parenascie lub paredziesiat tysiecy zlotych jak najbardziej do uniesienia (tylko po to, zeby obejsc durne i niesprawiedliwe polskie przepisy). Jezeli zastosowac przelicznik cenowy 1:1 miedzy Polska a Niemcami (srednie pensje w walutach poszczegolnych panstw sa bardzo podobne) to wychodzi, ze rejestracja w Niemczech jest tania jak barszcz bo gdzie w Polsce zarejestrujesz samochod za 350 zl?
P.S.
w przypadku rejestrowania na tablice 07 wytarczy jedynie przeglad (150 EUR) i 10 EUR za wydanie rozowego dowodu. Nie trzeba tez robic doroczynch przegladow

.