MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 2:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw mar 06, 2008 10:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Zwracam się do Was jako że mnie już coś bierze na moją "Białą Piękność" Mianowicie chodzi o to, że podczas jazdy z tylnej części samochodu wydobywa sie huczenie/buczenie (nie wiem jak to nazwać) Samochód wpada również w drgania i telepie się cała karoseria najbardziej na 3 biegu (skrzynia 4 niestety) przy prędkości około 50-65km/h (około 70km wycisza się ale czuć drgania np na pedale gazu :-? ) Hałas daje o sobie znać podczas dodawania gazu, jeżeli zdejmę z niego nogę to wszystko jest normalnie (nie drży i słychać tylko prace silnika [zlosnikz] ) Mechanik mi mówił że to most, więc nabyłem takowy razem z pół osiami i osobno wał (ze źródła godnego zaufania) Przy okazji pomyślałem że można i wymienić bębnotarcze skoro jest tył rozkręcany. Do mostu oczywiście został wlany nowy olej i właśnie dziś odebrałem MB z warsztatu, przyspieszenie lepsze, ale słychać (trochę mniej) i czuć drgania nadal;/ W warsztacie powiedzieli mi że wał był ok i został stary. Tata jest zdania że to suka na wale (mechanik zaprzecza) kolega mówi że to może łożyska.. Z tatą zastanawiamy się jeszcze nad poduszkami pod silnikiem i skrzynią.

Co o tym wszystkim myślicie? Tylko nie piszcie żebym wymienił to wszystko bo jestem biednym studentem, a kasę ze świnki właśnie na ten remont wydałem [zlosnik] W zamian za Wasze opinie, mogę jak już skończę studia świadczyć Wam porady prawne lol

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 7:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Wedlug mnie to skoro wymieniłeś most i nie slychac juz takiego wycia tzn że stary był zuzyty. Słychać ten "nowy" troche też, bo nie kupileś nówki, tylko równiez używany tylko może w trochę lepszym stanie.

Drgania mogą pochodzić z wału, którego nie wymieniłeś. Więc skoro masz drugi to spróbuj wymienić. Skoro powyższe drgania i wibracje występuja tylko w czasie jazdy, to w zasadzie można wykluczyć poduszki pod silnikiem. Ale zuzyte poduszki moga wydobywać z siebie różne dziwne dzwięki...
Moim zdaniem wymień wał, tym bardziej, że masz na wymianę

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 10:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
przyspieszenie lepsze,

Wstawiłeś inny most niż był?

Drgania mogą pochodzić z wału, którego nie wymieniłeś. Więc skoro masz drugi to spróbuj wymienić

Zamiast wymieniać wał, lepiej wymienić samą podporę wału.
Drgania mogą pochodzić także z opon, uszkodzona opona będzie generować wibracje auta.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 10:50 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Przy dodawaniu gazu, czyli pod obciążeniem, stawiałbym na podporę / poduszki.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 10:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Jeśli chodzi o drgania to można by zacząć od wyważenia kół. Inną przyczyną drgań może być:
- podpora wału (łożysko osadzone w gumie),
- przeguby (na łączeniu skrzynia -wał i wał dyfer),
- wyrobiona tulejka centrująca wał (też na łączeniu skrzynia- wał i wał dyfer),
- jeżeli wał był rozłączany na wieloklinie to potem mógł być złożony w innym położenu,
- nie dokręcona nakrętka na łączeniu dwóch połówek wału (taka wieelka)
- luz na wieloklinie wałka wychodzącego ze skrzyni (na którym osadzone jest mocowanie przegubu wału) -nie wiem jak się to fachowo nazywa.
Co do huczenia - najprawdopodobniej zużyta przekładnia główna w dyfrze - trudno trafić na nie zajechany

Zakładamy, że drgania nie pochodzą od silnika -mozna to sprawdzić - przegazować na postoju lub podczas jazdy (i drgań) wrzucić na luz.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 3:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Jeśli mogę dodać od siebie, to miałem ten sam problem. Drgania nie pochodzą od tylnego mostu. On generuje jedynie wycie [zlosnik] Ja u siebie wymieniłem wszystko o czym Ty i Koledzy piszą, tj: podporę wału, sprzęgła metalowo-gumowe, wał napędowy, poduszki skrzyni i silnika. Założyłem swojego czasu taki sam post, w którym zobowiązałem się postawić skrzynkę browara komuś, kto wpadnie na przyczynę drżenia auta przy niskich prędkościach a wysokich biegach,nikt nie poddał się wyzwaniu.
Problem zniknął po wymianie skrzyni biegów z manuala na automat.
Tak więc stawiam na:
1) Skrzynię biegów
2) Sprzęgło
3) Koło zamachowe
Czy w aucie była wymieniana skrzynia, albo silnik? Wiem, że koło zamachowe powinno być wyważane razem z wałem korbowym, tak przynajmniej wyczytałem tutaj. ważne jest też żeby wał napędowy był wyważany w całości i skręcony w jednej pozycji.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 10:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:47 pm
Posty: 49
witam!!!
kolego mówisz że drgania ustąpiły po wymianie skrzyni na automat.
bo u mnie jest to samo. drgania przy niskich obrotach na wysokich przełożeniach.
wymieniłem już wszystko oprócz skrzyni i sprzęła.
myślę że sama skrzynia nie przeniesie buczenia na całe napędy.
najprawdopodobniej będzie to tarcza sprzęła z wyrobionymi sprężynami.
bo skąd szarpanie przy szybkim puszczeniu sprzęgła przy zmianie biegu

_________________
124 250d manual 88r igła w oryginale


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 10:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
paka221 pisze:
bo skąd szarpanie przy szybkim puszczeniu sprzęgła przy zmianie biegu

u mnie nie było tego objawu.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 10:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
A ja wiem co to jest 8) Mialem to samo u siebie. A mianowicie nalezy wymienić poduszki tylnej belki. Belka podparta jest w 3ech miejscach - przez uchwyt mostu i 2 tuleje metalowo-gumowe znajdujace sie na wysokości tylnego blotnika przy samych drzwiach. U mnie objawialo sie to pojawianiem sie drgan wprzy predkosci ok 60km/h i i konczyly przy 90, i zawsze przy wiekszym wcisnieciu pedalu gazu. Koszt tych tulejek to 120zł firmy Mayle. Wymiana wymaga troche zabawy ale mozna zrobic na parkingu (sam sprawdzalem :lol: ) Wystarcza 2 klucze - 17 i 22, i dluga rurka, ktora wejdzie na klucz 22 :roll:

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 11:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
to dlaczego ustało, jak zmieniłem skrzynię w tym samym aucie?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 11:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
A tego to nie wiem. Ogolnie dziwna sprawa z tymi drganiami. Ale duzo latwiej i taniej jest sprobowac wymienic te tulejki niz cala skrzynie. :oops: Temat swiezy bo wlasnie 3 godziny temu skonczylem wymieniac te tulejki, a godzine temu wrocilem z testowania.

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2008 8:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 15, 2008 10:51 am
Posty: 371
Lokalizacja: Koszalin
Cześć, w moim 115 wymieniłem tuleje mocujące tylnej belki, podporę wału i skrzynię biegów, dalej buczy i drży, bez zmian. Komisja mechaników obstawia na most......... :roll:

Powodzenia

_________________
W115 240D 3.0 '75 ŻABA SPRZEDANY
W107 500SL '84 CZARNA WDOWA
W123 250 '80 BEKA :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2008 9:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:47 pm
Posty: 49
ja tuleję tylnej belki wymieniłem na oryginały wszystkie 4.
tuleje mocowania mostu wszystkie.
podporę z wałem , most z półosiami.
przeguby metalowo gumowe na wale obydwa.
i nadal drży i to jeszcze bardziej.
co do skrzyni to nie mam zastrzerzeń ale sprawdzę sprzęło bo nic innego mi już nie zostało.a jeśli tarcza ma zużyte lub popękane sprężyny to podobno się tak dzieje.

_________________
124 250d manual 88r igła w oryginale


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2008 11:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
to jakaś beczkowa choroba genetyczna chyba [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2008 11:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 14, 2007 9:00 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Wrocław
JA mam Taki przypadek ze mialem zmieniany automat na manualna. Od poczatku byly te drgania. Potem mialem dokrecony wal nie wiem dokladnie w ktorym miejscu - troche ustaly ale dalej bylo tak jak w waszych objawach. Ostatnio przezjezdzalem przez garba silnik wyskoczyl z poduszek przemiescil sie w lewa strone smiglo polamane - nie mialem przykreconego silnika. Po odbiorze od mechaniora nie ma drgan, zupelnie inne auto. Moze w tym tkwi tez problem. PZdr

_________________
Mercedes 123 200D 82r.
Mercedes 123 300D 82r.
Mercedes 124 230E + LPG 87r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl