MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 2:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 18, 2008 12:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
wiem ze zostanę za chwile objechany że z jakimś fordem wyskakuje ale zaryzykuje bo kojarzę że ktoś tu coś kiedyś pisał na temat scorpio chyba?

To szybko napisze o co mi chodzi:
mam na oku forda scorpio z 89 roku sprowadzony kilka lat temu z niemiec, przebieg ok. 250 tyś. nigdy nie był bity i nie ma śladów korozji ani żadnej rzeźby ogólnie bardzo zadbane auto. pod maskom ma silnik 2.0 DOHC zagazowany oczywiście(ekonomia :lol: )

słyszałem o tych silnikach kiepska opinię no i do tego jeszcze gaz?
czy ktoś z was miał kiedyś forda z tym silnikiem i może mi coś podpowiedzieć, doradzić, na co zwrócić uwagę, jak taki silnik współpracuje z gazem, jak z jego spalaniem i czy ten silnik daje rade rozbujać budę scorpio?

proszę poważnie bez wypowiedzi typu "Ford gówno w(a)ort" itp.
z góry dzięki!

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 1:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Mialem dwie scierki, 2.0 OHC i 2.0 DOHC

z ohcem na gazie zadnych problemow

z dohcem roznie bywalo, czasem gasl na zakretach, ale to nie wina silnika tylko parciarzy co mi instalace zakladali, ogolnie motorek fajny, od dolu ladnie ciagnie, niski moment, uwazac musisz na ubywanie plynu w zbiorniku, co oznacza albo peknieta glowice, albo wydmuchana uszczelke, co wiaze sie wiadomo z kosztami.
Nie lubia byc przegrzewane, sprzawdzic trzeba czy termowlacznik od wentylatorow dziala jak nalezy, jeden wiatrak sie powinien zalaczac przy N na sakali a drugi przy czerwonym polu.

Uszczelniacze zaworowe raz w roku wynienic trzeba bo smrodzi strasznie.

Filtry oleju orginalne kupuj, 3 zl drozsze sa od mana, ale za to zawory po odpaleniu klepia 2-3 sekundy a nie 10-15

Do scierki idealny motor, w scorpio tez pojedzie, ale rewelacyjnych osiagow sie nie spodziewaj.

Jak jakies inne pytania to wal na PW <br>Dodano po 43 sekundach.:<br> aaa spalanie w trasie w granicach 8-9 gazu w miescie do 15 zalezy jak mocno cisnalem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 7:13 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
miałem scorpio 94 czyli ostatni wypust mkI po lifcie w 2.0 dohc. Silnik przedewszystkim bardzo ekonomiczny w porównaniu do innych 2L. Zbierał się od poczatku, tj od dolnej partii obrotów. Nie bylo wogole problemow z tym silnikiem. Ale tez mi czasem gasł na zakręcie :D :P :D :P tylko, że u mnie rozwalony był oryginalny immobilaiser :)

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 7:21 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
To już teraz wiem dlaczego nie wolno wyprzedzać na zakręcie :)

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 7:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 23, 2006 3:48 pm
Posty: 93
Lokalizacja: Radom / Warszawa
Miałem Sierre 2.0 DOHC - w Sierrach DOHC były 8v (no poza Cosworth ale mniejsza z tym). Silnik jak dla mnie rewelacja. Ze ściera i skrzynią 5 dawał radę. Niezła kultura pracy. Minusy? Kiepsko współpracuje z instalacją gazową - zazwyczaj założenie gazu w 2.0 DOHC kończy się zaślepieniem bądź innym unieruchomieniem elektrozaworu biegu jałowego przez naszych wspaniałych gazowników. (elektrozawór jest daleko, przy puszcze filtra powietrza prawie) Potem wolne na sztukę robią.

No ale nic. Silniki mają kiepską opinie bo dzielą się na te którym juz pękła głowica, oraz te którym dopiero pęknie . Jest aluminiowa i bardzo wrażliwa na przegrzewanie. [zlosnik] [zlosnik] Trzeba pilnowac poziomu płynu. Przed kupnem pojeździj nim trochę i zobacz czy nie wywala płynu korkiem od zbiornika (szczególnie po odkręceniu - potrafi być niezła fontanna), sprawdź czy po jeździe węże od chłodzenia nie są twarde jak skała, oraz czy jak odkręcisz korek zbiorniczka płynu i go przegazujesz nie ida bąbelki... jeśli tak to sobie odpuść. Jesli zbiorniczek płynu jest zażygany to też sobie daj spokój. Aaa no i mleko zamiast oleju

Silnik jest bardzo trały poza tym. Rozrząd jest na łańcuchu. Hydrauliczna regulacja luzów zaworowych. Tak więc praktycznie bezobsługowy - praktycznie, bo głowica lubi sobie pęknąć hehehe. [zlosnik]

_________________
"...Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?
My friends all drive Porsches, I must make amends.
Worked hard all my lifetime, no help from my friends,
So Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?..."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2008 11:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
witam panowie! dawno mnie tu nie było więc dopiero teraz mam okazje podziekowac za cenne informacje i wskazówki [zlosnikz]

stwierdziłem ze odpuszczam sobie jednak silnik DOHC oraz forda scorpio!

ale nabieram ochotę na forda sierrę. przeglądałem trochę ogłoszeń i wydaje mi sie ze za dosyć małe pieniądze można trafić ładną ścierke!

i znowu w mojej głowie rodzi się sporo pytań :roll:
interesuje mnie konkretnie jakas ścierka powyżej 90r. z silnikiem 1.6 z gazem. Nawet sobie juz jedna upatrzyłem i tradycyjne pytanko z tym zwiazane- na co zwrócic uwagę w tym modelu i ztakim właśnie motorem?

moja mama jeżdzi mondeo z 93 roku 1.6 + gaz holenderski(auto sprowadzone) mamy go juz jakies dwa lata i praktycznie jest bezawaryjny (odpukać!)
czy w sierrach były montowane te same silniki co w mondeo?
dodam ze nie zależy mi na super osiagach ani na bajerach potrzebuje auta do codziennego tłuczenia do pracy, do szkoły itp. w miarę ekonomicznego i zebym sie nie stresował kiedy zostawie je na parkingu pod blokiem!

mam nadzieje ze ktoś mi coś podpowie?
pozdrawiam

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 24, 2008 8:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 23, 2006 3:48 pm
Posty: 93
Lokalizacja: Radom / Warszawa
Czesc;

Zdecydowanie odradzam ci 1,6 CVH 8V do Sierry. To będzie muł jakich mało. Lepiej Rozejrzyj się za 2,0 OHC - co prawda tylko jeden wałek rozrządu, troszkę mniej koników niż 2.0 DOHC, rozrząd na pasku i zawory trzeba regulować, ale poza tym jest ok. 1,6 to zdecydowanie za mało.

Sam miałem Sierrę 2.0 DOHC GL - niestety musiałem w niej zmienic silnik z wiadomego powodu. Uważam jednak, że 2.0 dla Sierry to takie optimum.

Wiesz - jak znajdziesz naprawdę zadbanego DOHC na którym ktos nie oszczędzał to to naprawdę nie jest zły wybór. Tak jak pisałem jest praktycznie bezobsługowy - to jego przewaga nad OHC. Acha - OHC w przypadku zerwania (przeskoczenia ) paska rozrządu jest bezkolizyjny.

Acha - no i jak szukasz Sierrki to szukaj az kupisz jakąs fajną wersję z dobrym wypasem - np Ghia (biedniejsza była GL).

Generalnie uważam że Sierra - pomimo że to FORD i są różne o nich opinie, to naprawdę dobre fajne i trwałe auto - no i RWD [zlosnik]

_________________
"...Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?

My friends all drive Porsches, I must make amends.

Worked hard all my lifetime, no help from my friends,

So Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?..."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 24, 2008 2:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
1.6 bedzie palilo tyle samo co OHC 2.0 a nie bedzie sie rozpedzalo :)

a ladna sierre trafic jest co raz ciezej...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 27, 2008 3:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
panowie byłem obejrzeć sierke i trochę mam mętlik w głowie :roll:
włścicielka kobieta auto zadbane w srodku, welur, centralny, szyber,wspomaganie, elektryczne szyby przód, radyjko jakies,cztery lux oponki + dodaje cztery zimówki, zagazowana, gaz wbity w dowód do 2012!, hak no i to tyle.
Buda jak to w sierce troszkę rdzy jest ale auto nigdy nie bite, wszystkie szczelinki równiutkie, nie po wgniatane no ogólnie to spoko wyglada! kurcze szkoda ze zdjęc nie zrobiłem no ale trudno!

tylko silnik mnie zastanowia bo to jaks dziwna historia. sierka to składak 96 :roll: szyby wszyskie znakowane na 90r no ale dobra to można przeżyć!
silnik który jest w niej zamontowany jest z 96 roku i jak dla mnie to wyglada własnie na 2.0 DOHC ale babka twierdzi ze to jest 1.6. Oglagałem silnik 1.6 w sierce z 91 roku no i jest zupełnie inny! ale widziałem tez 2.0 DOHC.
i w końcu nie wiem jaki jest w tej sirce motor?
acha na gaz przerzuca się ja ręcznie.
ten silnik wizualnie jest jak 2.0 dohc ale nie ma na nim zadnych oznaczen dohc jedyne co na nim jest to literki EFI.
Z tego co lukałem po necie i na forach fordziarzy to były tez motory 1.6XR4i i ten by wygladem pasował do tego z tej oglądanej sierki!

czy ktos może mnie oswiecić jak to jest z tymi silnikami w tych fordach?
kupic taka kombinacje czy nie?
cena to 2.000 PLN
kasa nie wielka ale czy nie bedzie problemów z tym silnikiem?

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 27, 2008 6:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Masz może numer silnika (razem z literkami)? A zdjęcie jakieś?

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl