MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 12:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 11:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 11, 2008 1:01 pm
Posty: 20
Lokalizacja: Białystok
słuchaj dlamnie tez najlepszym wyjsciem było by zmienicsame gumy, nie wiem tylko przy takich tanich czesciach sprzedaja takie żeczy.

a co do tego ze im nie powiedziałem to jaka w tym moja wina. to oni sa fachowcami a nie ja. ja miałem prawo nie wiedziec oni musza patrzec co robia. zniszczyli przez swoja nieuwage i nieprofesjonalizm i tyle. jak beda robic problem zasiegne informacji w PIH -u co z nimi robic.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 11:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
heniekx pisze:
Czy żaden z was nigdy nie widział końcówki na własne oczy ???

ja se codziennie oglądam [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 11:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 11, 2008 1:01 pm
Posty: 20
Lokalizacja: Białystok
dodam jeszcze ze wszystkie felgi sa od merca (w sumie moze nie od tego modelu) bo maja wybita gwiazde MB specjalnie zerknołem po feralnej naprawie. <br>Dodano po 10 minutach.:<br> zakładajac ze felgi sa nie od tego modelu, jakie sa efekty jazdy na takich kołach. ??? wiecej pali ?? predkosciomiez zle wskazuje (znaiza zawyza ?)?, bo ze przeswit wiekszy to wiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 12:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
zależy czy są większe czy mniejsze, są do tego kalkulatory

_________________
W123 200 Automatic
~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 12:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Abstrahując od tematu wymiany w warsztacie; co to za pomysł żeby do 200D zakładać takie szerokie felgi?
Do tego silnika (i nie tylko) powinny być standardowe 175x80 R14.
Pomyśl ile musi się namęczyć te 55 koników, aby ruszyć na takich laczach!

Dlatego wg mnie najlepszym wyjściem będzie powrót do oryginalnego rozmiaru.
Na allegro jest sporo stalówek z oponami 175.

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 12:29 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Nie przesadzaj, pędziłem 200D na 220 swego czasu i jakoś sobie radziła...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 12:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Nie przesadzam, dla mnie to bezsens przy tym silniku.

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 7:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Jeżeli można przełożyc sama gumę to kup nową najtańszą końcówkę i zmień sama gumke, jak jestes z Łodzi to moge Ci dać nową końcówkę tak za piwko.

ps ja wczoraj też przekładałem koła i tak sie najarałem ze zapomniałem dokręcic jednego z kół, ale nie odpadło uffffffffff.

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 8:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
ZielakMctrawiak pisze:
dodam jeszcze ze wszystkie felgi sa od merca (w sumie moze nie od tego modelu)

Sorry, ale nie dziwię się, że oponiarze nie wpadli na to, że masz z przodu felgi o mniejszym ET ("wysadzone" bardziej na zewnątrz) niż z tyłu - na ogół wszystkie są takie same, albo bardziej na zewnątrz są tylne.... Jeżeli masz stalowe 15, to obstawiam, że tylne masz od 124, a przednie od 126.... Felgi od 124 w 123 właśnie dotykają do końcówek i uniemożliwiają jazdę.
Swoją drogą gratuluję uporu w chęci ruszenia - obcierać musiało mocno...

Moja rada - zrób porządek z felgami - po pierwsze lepiej mieć porządek, niż burd...., po drugie samochód będzie się lepiej prowadził

_________________
Pozdrawiam, Marcin
BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800
Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 9:14 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt lis 28, 2006 10:30 am
Posty: 219
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Popieram mojego przedmówcę. Zacznij kolego od siebie ,a potem zwalaj winę na innych. Jak już koniecznie się chcesz czepiać to przyczep się do tych specjalistów którzy wcześniej na tych samych felgach / różnych wobec siebie względem ET / robili Ci zbieżność. Oni prędzej powinni to zauważyć.
W/g mnie to ty chłopie teraz szukasz sponsora końcówki i ponownej zbieżności. Myślę iż są na tyle profesjonalni, że w razie czego będą mieli duży klucz dla Ciebie. [zlosnik]

_________________
W169 2.0 CDI
R107 450SL
ML163 3.7


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 9:16 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
heniekx pisze:
Czy żaden z was nigdy nie widział końcówki na własne oczy ???


Mamercik się bawi, bo mu sobie znalazł gdzieś w domu i ma teraz razem z klockami do zabawy:)

A tak serio to ja nie jestem przekonany, czy jak naparli na końcówke z pneumata, a następni jeszcze próbowali wystartować, to obciążenie dla geometrii jest dużo mniejsze niż lepsz dziura...
A felgi od 124 na 123 to biją po oczach nas, a nie kolesi swieżo po szkole, co oglądają się za Peugeotami 206 czy co tam teraz innego jest produkowane.
Niestety, im sytarszy samochod tym wiecej trzeba o nim wiedzieć samemu, bo coraz bardziej odbiega od powszechnego standartu.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 9:20 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Nie ważne jest dla sprawy jakie to były felgi, chyba, że nad wjazdem jest napisane, że za takie sytuacje nie odpowiadają.

Auto wjechało na stanowisko, właściciel, jak sam zauważył nie ma obowiązku znać niuansów technicznych związanych z osadzeniem felgi, więc może się odwrócić, zapalić papierosa i oczekiwać, ze tak samo z niego zjedzie. Szkoda powstała w wyniku nieuwagi pracownika, bo niedość, że nastąpiła zmiana miejsc, to jeszcze dokręcając śruby nie zauważył zblokowanego koła.

W żadnym serwisie oponiarskim nikt sam z siebie nie zamienił mi jeszcze felg miejscami, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia i organizacji.

PIH sprawdza wg mnie inne rzeczy. Jeśli uważasz, że szkoda jest dla ciebie na tyle duża, że warto się nią zajmować, zgłoś się do Rzecznika Praw Konsumenta w twoim mieście lub okolicy, a na pewno posługuj się nazwą tej instytucji w rozmowie z warsztatem. Określ sobie min i max żądań i popatrz co się będzie działo. Pamiętaj też, że w takich sytuacjach nie zawsze darcie mordy jest najlepszym rozwiązaniem.

A to, że na 123 warto miec felgi od 123 lub przynajmniej bardziej pasujące to oczywiście prawda.

Powodzenia!

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 9:43 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt lis 28, 2006 10:30 am
Posty: 219
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Sorry me:how ale nie do końca się z tobą zgodzę.
Po pierwsze przy montażu koła prawdopodobnie nie było ono zblokowane ponieważ samochód wisiał na podnośniku i do końcówki brakowało 2-3 mm .Dopiero po opuszczeniu felga dotykała końcówki. Po drugie w wulkanizacjach b. często są zamieniane felgi miejscami zwłaszcza wtedy kiedy np. "nie są pierwszego sortu " ( w 123 to możliwe [zlosnikz] ) i co prawda wyważają się ale niezbyt elegancko co przy montazu na przodzie słabo rokuje. Wtedy wybieramy najlepsze i montujemy z przodu , gorsze na tył. Oczywiście informujemy klienta , że powinien kupić nowe felgi a on leci do domu i na allegro .......kupuje takie same jak miał. [zlosnik] . [/quote]

_________________
W169 2.0 CDI
R107 450SL
ML163 3.7


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 10:08 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
TOMEK126SEC pisze:
Sorry me:how ale nie do końca się z tobą zgodzę.
Po pierwsze przy montażu koła prawdopodobnie nie było ono zblokowane ponieważ samochód wisiał na podnośniku i do końcówki brakowało 2-3 mm .Dopiero po opuszczeniu felga dotykała końcówki.


Przyznaję, nie brałem tego pod uwagę.

Jednak dalej twierdzę, że wpuszczając na stanowisko toczące się swobodnie auto, kolesie wzięli na siebie odpowiedzialność i jak się później okazało garba.

Gdyby ktoś podszedł do klienta i powiedział, że felgi proponują zamienić ze wzgl. o jakich piszesz, zmieniło by to postać rzeczy.

Wg mnie oprócz oczywistej oczywistości w postaci dupowatych kół, pracownika zawiódł instynkt, który dobrego mechanika chroni przed takimi zasadzkami.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 10:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
TOMEK126SEC pisze:
Wtedy wybieramy najlepsze i montujemy z przodu , gorsze na tył.

Właśnie tak się powinno robić!!!
TOMEK126SEC pisze:
przyczep się do tych specjalistów którzy wcześniej na tych samych felgach / różnych wobec siebie względem ET / robili Ci zbieżność. Oni prędzej powinni to zauważyć.

Dokładnie!!! Na niewłaściwych felgach nie ma mowy o poprawnym ustawieniu geometrii.
ZielakMctrawiak pisze:
ak beda robic problem zasiegne informacji w PIH -u co z nimi robic.

To mi przypomniało pewną sytuację : jedna babka kupiła ode mnie auto i po powrocie do domu "sąsiad mechanizator" powiedział jej że coś tam jest nie tak, babka za telefon i dzwoni do mnie że auto oddaje, ja jej na to "jaki powód??" "bo coś tam a jak nie to ja Pana do Sądu pracy podam" w tym momencie umarłem ze śmiechu [zlosnik] [auto było w porządku tylko kończyło się OC i BT a kosztowało to parę stówek łącznie a do zrobienia BT trzeba było kupić nowe kapcie (felgi były OK [zlosnik] ]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Ostatnio zmieniony śr kwie 16, 2008 10:41 am przez heniekx, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl