MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 12:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 16, 2008 12:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Witam
Ostatnio zaczal mnie interesować temat połosi do W123. Mam kilka par polosi, kazde tłuką, więc pomyslalem zeby kupic nowe, lub zregenerować stare. Regeneracja kosztuje jakies 500zł, ale nie moge nigdzie znalezc informacji jak sie takie regenerowane sprawują, ile wytrzymują doc zasu az zaczna miec luzy na przegubach. Znalalzem jakies zamienniki KAGER, po ok 900zł za sztuke, ednak nie za bardzo ufam tej formie, nie moze tez znalezc bardzoej szczegolowych informacji. Udalem sie więc do ASO MB i ze zdziwieniem dowiedzialem sie ze nowa polos koszuje 1200zł/szt. (nastawilem sie na nowe i nie wydalo mi sie to baaaardzo drogie, spodziewalem sie duzo wyzszej kwoty). Jednak zachwyt nie trwał zbyt długo, bo Pan serwisant powiedział mi że w połosiach wprowadzone zostały jakieś zmiany konstrukcyjne i trzeba dokupić flansze wchodzące do mostu i łączniki za drugie tyle. Więc z 2400 zrobiło sie 4 tys :o . I teraz na temat....te dodatkowe flansze i łączniki miały numery rozpoczynające się na 124....a półoś na 123.... I tu sie pogubiłem. Przecież od W115 do konca produkcji W123 wychodziły jedne i te same połosie, pasujące do każdej wersji silnikowej, a po jakiś zmianach dochodzą części z W124 do połosi z W123.
Ktoś moze interesował się tym tematem i potrafi mi to jakoś wytłumaczyć??

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 12:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Ja trochę gmerałem w temacie półosi. Kagera odpuść, to szajs.
Dziwi mnie natomiast stanowisko ASO, ja też kiedyś pytałem o to samo i facet nic nie wspominał o flanszach ze 124.
Być może nie był do końca obeznany w EPC do W123 i stąd te kwiatki.

Sam mam zamiar kupić nowe półosie i niestety raczej pozostaje tylko ASO.
Czasami trafi się coś na eBay.de, ale też nie oryginał.

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 12:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Tak, dochodzą jakieś flansze z W124, ale półosie maja numery od W123...wiec teraz powstaje pytanie.....kupić połosie i wyciągnąć flansze z jakiegoś mostu od W124?? W systemie czesci MB nie ma niestety tych czesci od 124 na zadnych rysunkach. Ciekaw jestem jak wyglądają te połosie....W końcu były tam 2 puszki, zaprasowane na wałkach i tyle, nie było żadnych połączeń śrubowych a podejrzewam że takie będą przy tych nowych. Pytałem też o zdjęcia, ale niestety nie ma możliwości na ich zrobienie. Chyba że pozostaje jeszcze możliwość sprawdzenia w innym ASO....

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 1:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 07, 2004 7:42 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Trójmiasto
A ja mam półośke do sprzedania w bardzo dobrym stanie jakbyś był zainteresowany ;)
Mój numer 501 078282
Pozdrawiam!

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... CN1897.jpg

_________________
W123 CE - sprzedana
BMW 318i E-36
W202 C180
Octavia 1,9 tdi


Na górę
Post: śr kwie 16, 2008 9:43 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
Thomas pisze:
...lub zregenerować stare. Regeneracja kosztuje jakies 500zł, ale nie moge nigdzie znalezc informacji jak sie takie regenerowane sprawują, ile wytrzymują doc zasu az zaczna miec luzy na przegubach.

kupilem regenerowaną w kwietniu 2007 - zaczęła stukać po jakiś 10000km, wymienilem na następną regenerowaną (w ramach gwarancji) i stukała po ok. 3000km.


Thomas pisze:
Znalalzem jakies zamienniki KAGER, po ok 900zł za sztuke, ednak nie za bardzo ufam tej formie, nie moze tez znalezc bardzoej szczegolowych informacji.
też to wylookalem, ale sobie odpuściłem

Thomas pisze:
Udalem sie więc do ASO MB i ze zdziwieniem dowiedzialem sie ze nowa polos koszuje 1200zł/szt. (nastawilem sie na nowe i nie wydalo mi sie to baaaardzo drogie, spodziewalem sie duzo wyzszej kwoty). Jednak zachwyt nie trwał zbyt długo, bo Pan serwisant powiedział mi że w połosiach wprowadzone zostały jakieś zmiany konstrukcyjne i trzeba dokupić flansze wchodzące do mostu i łączniki za drugie tyle.

tematu dalej nie drążyłem bo mi od razu powiedzieli 2300 PLN / szt.


powodzenia w dalszej walce
pozdrawiam

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl