MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 2:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 12, 2003 12:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
Witam
jak w temacie - remontuje OM617 i chcialbym zachowac oryginalne stare tuleje. Do tego potrzebowalbym tlokow nadwymiarowych, oczywiscie niemieckich.
Czy obilo sie wam o uszy, ze gdzies za Odra cos takiego robia?
W necie jakos nic nie moge znalezc :((


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 12, 2003 12:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
hmmm nie wiem ile w tym prawdy ale jak poszukiwalem nadwymiarow do siebie to dowiedzialem sie od jednego ( niby siedzacego w tych sprawach czlowieka ) ze tloki nadwymiarowe dla niemcow robia polacy ...... postaram sie zapytac swojego mechanika gdzie kupowal moje ( tez niemieckie)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 12, 2003 12:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
bede zobowiazany.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 12, 2003 4:02 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
kruszyn pisze:
hmmm nie wiem ile w tym prawdy ale jak poszukiwalem nadwymiarow do siebie to dowiedzialem sie od jednego ( niby siedzacego w tych sprawach czlowieka ) ze tloki nadwymiarowe dla niemcow robia polacy ...... postaram sie zapytac swojego mechanika gdzie kupowal moje ( tez niemieckie)


Nadywmiarowe tloki to nie powinnien byc problem, bo w ten sposob normalnie robi sie remont silnika, a nie nowe tuleje i stare tloki [zlosnik].

W Gorzyczach odlewaja tloki, ktore ida do VW, ale pod producentow dostarczajacych pod MB to raczej nie.

_________________
w123


Na górę
Post: pt wrz 12, 2003 7:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

szable pisze:
Witam
jak w temacie - remontuje OM617 i chcialbym zachowac oryginalne stare tuleje. Do tego potrzebowalbym tlokow nadwymiarowych, oczywiscie niemieckich.
Czy obilo sie wam o uszy, ze gdzies za Odra cos takiego robia?
W necie jakos nic nie moge znalezc :((


Napewno zaden z wymiarow naprawczych nie bedzie pasowal??

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
Post: pt wrz 12, 2003 8:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
szdowk pisze:

Napewno zaden z wymiarow naprawczych nie bedzie pasowal??


Nie mam pojecia - mnie chodzi o tloki o srednicy rzedu 91,5 (nominal 91)
a nie spotkalem sie z ofertami sprzedazy tlokow nadwymiarowych.
W kserowce z tej dwutomowej ksiazki o MB tez nie ma nic o nadwymiarach, sa tylko grupy, ale to co innego.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 12, 2003 9:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
kolego szable co jak co ale zostawianie starych tulei to raczej kiepski pomysł .....
Mierzyleś je ?Nie sa one baryłkowate stozkowe ?????
to raczej mija sie z celem wymiana tłoków, zrób tuleje i pierscionki nowe i masz po problemie- no chyba że tłoki sa uszkodzone wypalone itd.

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 12, 2003 9:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
tloki - zlom, sa przegrzane.
A chce zostawic tuleje, oczywiscie szlif etc, a to dla tego chce zostawic, bo wydaje mi sie, ze tamte materialy byly po prostu lepsze niz dzis, a tuleje szybciej leca w mesiu niz tloki, zreszta tloki latwiej wymienic.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 13, 2003 3:18 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

wiedzmin pisze:
kolego szable co jak co ale zostawianie starych tulei to raczej kiepski pomysł .....
Mierzyleś je ?Nie sa one baryłkowate stozkowe ?????
to raczej mija sie z celem wymiana tłoków, zrób tuleje i pierscionki nowe i masz po problemie- no chyba że tłoki sa uszkodzone wypalone itd.


Kolego wiedzminie, jezeli sie zrobi tuleje, to wymiana tlokow BEDZIE OBOWIAZKIEM!!!!!!! Wymiana pierscionkow, jezeli w ogolee ma sens, to tylko wtedy, gdy zarowno tloki, jak i tuleje sa calkowicie OK, a tylko pierscienie nosz slady zurzycia!!!!!!!!!!!! Ale zostawianie tlokow po szlifowaniu lub roztaczani tulei to poprostu jakies nieporozumienie.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 13, 2003 3:26 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

szable pisze:
tloki - zlom, sa przegrzane.
A chce zostawic tuleje, oczywiscie szlif etc, a to dla tego chce zostawic, bo wydaje mi sie, ze tamte materialy byly po prostu lepsze niz dzis, a tuleje szybciej leca w mesiu niz tloki, zreszta tloki latwiej wymienic.


Wymiana tlokow, po szlifowaniu tulei jest jak najbardziej prawidlowa procedura naprawcza.
Pozatym tloki i tuleje leca mniej wiecej w tym samym czasie. inne spostrzezenia w tym temacie sa subiektywne ;-))))))

Dodatkowo w OM617 nominal to 90,9 (jezeli jakis szpenio twierdzi inaczej, to jest to znak, ze nalezy go zmienic ;-))) ). Jezeli jest wiecej to mozy byc tylko znak, ze ten silnik byl juz robiony, a szpenio co teraz go oglada nie ma pojecia co czyni ;-)))) Co do wymiarow naprawczych, to MB w swojej dokumentacji ich nie podaje, ale sa. Aby je dostac, musisz sie w tym celu przejsc do sklepu, najlepiej specjalizowanego w MB, ktory wie co sprzedaje ;-))))
Co do wymiarow potrzebnych tlokow, to trzeba dokladnie zmierzyc na ile jest konieczne slifowanie gladzi - jaka maja geometrie (barylkowatosc itp) i co sie da z tym zrobic. Dopiero jak pogadasz z facetem co bedzie to szlifowal, to on Ci powie, jakich potrzeba tlokow.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 13, 2003 9:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
o tych barylkowatosciych etc wiem , tylko nie chcialem tu robic wykladow w temacie szlifow, luzow, honowania, barylkowatosci, stozkowatosci etc -
jako hobbysta siedze w silnikach juz z 15 lat, i ja tylko sie prosto zapytalem:
gdzie kupic wieksze tloki? :(((

Jak ktos wie to prosze o odpowiedz:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 13, 2003 10:44 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

szable pisze:
Jak ktos wie to prosze o odpowiedz:)


Gdybys ujawnil gdzie mieszkasz, na pewno bylo by prosciej ;-))))))))))

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 13, 2003 11:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
Ja zyje okrakiem pomiedzy Swinoujsciem, Szczecinem i zaglebiem Ruhry :))
Trudno mi sie zdecydowac gdzie tak na prawde mieszkam :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 17, 2003 9:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
JAKBY KTOS TEZ SZUKAL TLOKOW NADWYMIAROWYCH:

"Szanowny Panie,
oczywiście , że firma Mahle posiada te tłoki w programie, , bo od lat była
i jest głównym, często jedynym dostawcą tłoków na oryginalne wyposażenie do mercedesa.

Jeżeli chodzi o zapytywany przez Pana silnik:

OM 617.912/913/919 - 5 cyl. / 3,0 l Diesel rocznik 79- 85 , nadwozie W
123:

Tłoki idące do tego silnika to:

Mahle-Nr. Opis tłoka/średnica

002 49 00 90,90 mm / standard
002 49 01 91,25 mm
002 49 02 91,50 mm
002 49 03 91,70 mm

Nasza propozycja remontu silnika:

Mahle -Nr. 001 WV 04 - tuleja cylindrowa standard +
Mahle - Nr. 002 49 00 - tłoki standard

Tłoki Mahle 002 49 00 oraz tuleje 001 WV 04 są obecnie dostepne na
magazynie naszego dystrybutora, firmy Inter Cars tel. 0-22 7141958 /
www.intercars.com.pl

Życzymy udanego remontu silnika, bo tylko wysoka jakość części Mahle daje
gwarancję zadowolenia z naprawy silnika

Pozdrawiam

Marek Koło

Mahle GmbH, ElringKlinger AG - biuro przedstawicielskie w Polsce;
przedstawiciel mgr Marek Koło, tel. +48 22 762 69 60, fax. +48 22 762 69
70, e-mail: mkolo@ipgate.pl ; www.mahle.com, www.elring.de"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 24, 2003 9:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 30, 2002 10:56 am
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Panowie jeśli chodzi o tłoki to do MB to produkuje je firma kiedyś WSK PZL GORZYCE a obecnie FEDERAL MOGUL GORZYCE wiem bo kiedyś tam pracowałem jak miałem praktyki to robiłem tam tłoki z napisem "zdjełano w cccp" a jak kończyłem tam prace to robiłem tłoki z napisem "made in w. germany". Niemcy przywiezli całą linie technologczną od odlewu po kontrolę jakości. Wniosek jest taki - tak Wasze jak i moje auto może mieć wiecej polskich akcetów niż się tego spodziewacie.

jeśli jesteś zainteresowany to zadzwoń do działu sprzedaży http://www.fmgorzyce.pl jeśli nie przesyłają pocztą to zadzwoń na mój nr 694 83 72 90

_________________
126 380 SE 86r + LPG

srebrny z elementami rdzy

pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl