MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 1:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sty 28, 2008 9:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Tak apropos przyczyny to stawiam na to ze przy pierwszym podejsciu gdy zeszli pod chmury to byli juz za daleko/wysoko od lotniska wiec aby nie wracac do Krzesin albo Warszawy chcieli zawrocic pod podstawa chmur. Zrobili to ze zbyt mala predkoscia i samolot "przepadł", niestety czas adopcji silnika turbinowego wynosi kilkanascie sekund. Przemawia za tym to ze drugie podejscie robili po kilku minutach a powinni po wejsciu na drugi krąg co powinno zajac co najmniej kilkanascie minut.
Pilot moze i chcial zrezygnowac z ladowania ale koledzy po fachu z tylu przekonali go do ponownej proby. Wiecie jak jest: nie pitol tylko ląduj. Nie dasz rady? itd...

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 22, 2008 3:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Na chwile obecna najbardziej prawdopodobna przyczyna katastrofy byl jednak blad pilota...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 22, 2008 11:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Tak sobie czytam i czytam o mozliwych przyczynach a moze ktos im pomógł ostatnimi czasy Polska naraziła się porządnie różnym oszołomom.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 10:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
A tak przy okazji historia pokazuje ze jak sie nie ustali przyczyny to zawsze pozostaje błąd pilota.Popatrzcie że takie rozwiazanie jest dla pewnych osób najwygodniejsze.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 7:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Nie zgodze sie z toba, byly przypadki ze za katastrofe obwiniali kontrolera, znam dwa takie przypadki w PL i kilka na swiecie w ostatnich latach....Komisja Badania Wypadków Lotniczych ciągle pracuje, musimy jeszcze poczekac prawdopodobnie kilka tygodni/miesiecy na oficjalna przyczyne tragedii, ale w tym konkretnym przypadku naprawde raczej zawinil pilot, czarna skrzynka zostala sprawdzona, na razie wszystko wskazuje na blad pilota... dodam ze moj dobry kolega byl wowczas kontrolerem precyzyjnego podejscia i prowadzil CASE...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 8:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Miałem na mysli fakt iz bład pilota jest najwygodniejszym wytłumaczeniem wypadku.Nikt dalej nie ponosi odpowiedzialnosci,sprawę się zamyka.Nieobecni nie mają prawa głosu.W ten sposób latwo i szybko zamiata się brudy pod dywan.Nie twierdzę że tak było w tym wypadku,całe szczeście ze mamy dziennikarzy którzy patrzą na ręce komisji i mam nadzieję ze jeżeli ktos tylko podniesie róg dywanu,będziemy o tym wiedziec.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 12:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
Waldi pisze:
Miałem na mysli fakt iz bład pilota jest najwygodniejszym wytłumaczeniem wypadku.Nikt dalej nie ponosi odpowiedzialnosci,sprawę się zamyka.Nieobecni nie mają prawa głosu.W ten sposób latwo i szybko zamiata się brudy pod dywan.


Służę w lotnictwie wojskowym 16 lat i powiem tylko tyle: nie masz pojęcia jak bardzo się mylisz.....

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 12:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Może się mylę,może nie.Zdaje sobie sprawę że jest to temat delikatny i z oczywistych względów nie do dyskusji tutaj.Powiem tylko tyle.Służby tego rodzaju są bardzo specyficzne i swoje widziałem i dalej sza. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Aha.Nie jestem fachowcem od lotnictwa nigdy nie latałem.Ale powiedzmy ze znam algorytmy postepowań jak sie komus dupa pali

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 9:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Moj kolega, który był wowczas kontrolerem zbliżania i precyzyjnego podejścia zostal ujeb..y :(
Jakby ktos byl zainteresowany i chcial poczytac, raport komisji jest tu

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 8:47 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
trocin pisze:
Moj kolega, który był wowczas kontrolerem zbliżania i precyzyjnego podejścia zostal ujeb..y :(


W Krzesinach, czy Mirosławcu?

Mamy mu współczuć, czy sam się ujeb.ł?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 9:36 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
System go raczej uje.ał :(
Moim zdaniem tak już jest w armii ,że wszystko jest super, okay , bez żadnych zastrzeżeń aż dojdzie np. do takiej tragedii .
Podobnie jest z falą w armii . Oficjalnie jej nie ma aż kogoś zatłuką lub sam się powiesi .
Czystość ? Wzorowa ! Do czasu,gdy kilku wojaków umrze na sepse .
Itd. , itp. .... :(

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 9:36 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Kolega z Mirosławca, razem konczylismy szkole... Ja mu wspolczuje...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 3:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 27, 2007 6:35 pm
Posty: 133
Lokalizacja: Toruń
A mnie najbardziej zaskoczyła informacja, że kontroler podawał dane lotu w metrach i kilometrach , a pilot w milach, stopach i węzłach...
Wygląda na to , że ktoś "mądrzejszy od wszystkich" zniósł w Polsce układ SI i zapomniał to ogłosić...
Zorientowani zapewne wiedzą, że kontroler podaje wysokość lotu jako np. "pułap 2000" nie mówiąc, że to metry czy stopy...
Ponadto szokiem było stwierdzenie, że samolot leciał z narastającym przechyłem aż do zderzenia z ziemią, gdy obserwacja przechyłomierza w warunkach braku widoczności ziemi to zupełne abecadło dla lotnika...

To wygląda tak, jakby ktoś ważny wszedł do kabiny pilotów i powiedział:
no, młody, spadaj stąd, teraz ja pokażę jak sie ląduje...

_________________
W 124 E 200 DIESEL


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 11:59 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Inne jednostki stosowane przez kontrolera i pilota wynikaja z tego, ze piloci maja przyrzady w kabinie wyskalowane w stopach (ft) i jest to standard miedzynarodowy w lotnictwie... Kontroler pracujacy na ruskim systemie RSL mial wszystko wyskalowane w metrach/kilometrach...
Jesli ktos jest w tym obeznany latwo sobie przeliczy stopy na metry i odwrotnie, ale fakt ze kontroler z pilotem powinni operowac w tych samych jednostkach (ktorys powinien sie dostosowac).

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 8:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Kurde no...nie czarujmy się. Procedury w wojsku są pomijane na każdym kroku, a tu lecieli zawodowcy/rutyniarze z imprezy i trochę się przelecieli... Wszystko było "rozluźnione"...kontrolerzy, piloci, pasażerowie i jeszcze powyłączany sprzęt.

KONIEC

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl