MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 3:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 01, 2008 8:13 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Którą terenówkę polecacie?
Chodzi o serwis,dostępność części i awaryjność.
Samochód będzie czasem jeździć w ciężkim terenie.
Proszę o rady od osób, które bawiły się w rajdy przeprawowe.
;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 01, 2008 8:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
A nie myślałeś o Pajero? Moi znajomi mają jakieś starsze już Pajero, a lubią się powłóczyć po lasach i innych takich terenach. Oni mają 2500ccm w dieslu i jest to dość bezawaryjny silnik i sprawdza się w terenie.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 01, 2008 9:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Kolega ma Patrola Y60, z 94 roku. Autko i wyglada ladnie i jezdzi ladnie, ale z bezawaryjnoscia to roznie moze byc, w zaleznosci od koknretnego egzemplarza. Wystepowaly 2 wersje silnikowe, obydwie wersje to rzedowe silniki 6-cylindrowe o pojemnosciach 2.8 (z turbina) i 4.2 wolnossacy. Moce są bardzo zbliżone, i każdy ma swoje plusy i munusy - 2.8 potrafi pasc pompa oleju....wydatek 2700, i czekanie okolo miesiaca az przyplynie z Japonii, blad konstrukcyjny w głowicy - najwieksza uwage przy tym silniku nalezy przykladac do jego temperatury. Wskaznik przewaznie dosc nisko lezy, ale jak wzrosnie do polowy to juz tzreba zaczac sie bac, jak powyzej to juz bardzo zle - lekkie pregrzanie moze doprowadzic do pekniecia glowicy - wydatek rzedu 4kzł. Z kolei 4.2 to ciężka locha ktora dosc mocno pogarsza mozliwosc jazdy po grzazkim terenie, ale przy tym jest nie do zajechania. W aucie z tym silnikiem instalacja elektryczna jest na 24V, w Polsce ciezko je znalezc, byly glownie w holandii i anglii. Mosty napędowe bardzo wytrzymałe, rama solidna, ale potrafi podgnić tu i tak i trzeba o nia dbać,, nie jest tak jak w gelandzie ze rama jest fabrycznie ocynkowana. Hmm duzo by sie tu rozwodzić jak chcesz dokladne informacje o Patrolu to z checia pomoge. Ja sie namierzam na Gelande :oops:

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 01, 2008 10:02 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Najlepiej popytaj na rajdy4x4, chociaz tam znowu kazdy bedzie swoje auto zachwalal...
Patrol, Pajero to wmiare bezawaryjne auta ale jak cos padnie to czesci kosmos, znowu Defender zrobiony z puszki po coca-coli ale za to prawdziwe auto terenowe!!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 01, 2008 11:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Wiec tak
Mialem gelende przez 4 lata, samochod fajny, bo lubie mercedesy, bardzo mocna rama, poza tym silniki nie nadajace sie do samochodu terenowego, mosty od busa, z obciazonymi polosiami, ktore nie daja rady z duzymi kolami, sporo wad konstrukcyjnych, mala dostepnosc elementow tunningowych, bardzo droga w zakupie, kosmicznie cięzka.

Patrole mam 3 lata dlugiego, bardzo czesto jezdze tez krotkim, samochody tez raczej ciężkie, rdzewiejace, dostepne przeważnie z silnikiem 2,8td, ktory ma bardzo slaby moment obrotowy, z awaryjnoscia silnika nie jest najgorzej, wystarczy poprostu o niego dbac. Patrol ma za to bardzo dobre mosty, hamulce, zawieszenie, uklad przeniesienia napedu, ma super dostepnosc elementow tuningowych, dobra dostepnosc czesci, niska awaryjnosc. Zadbany egzemplarz potrafi sie naprawde odwdzieczyc dluga i bezawaryjna eksploatacja. Moj nigdy mnie nie zawiodl, a jezdzimy naprawde daleko.

Pajero dla mnie odpada bo z przodu ma niezalezne zawieszenie na drazkach skretnych, zbyt skomplikowane, bardzo ciezko cos tam zmienic. poza tym 4cyl silniki.

Defender- nie mialem z nim za duzego kontaktu, ale bardzo malo miejsca z przodu w kabinie, 4 cylindrowy silnik, wiem, ze ludzie zmieniaja polosie itp coby jezdzic w terenie.

Tak naprawde jesli szukasz czegos w przeprawe, to wszystkie z ww samochodow sa za ciezkie.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 01, 2008 1:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki Samurai.. juz byly wypowiedzi na jego temat wczesniej...

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 01, 2008 9:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
http://www.blocket.se/vi/15727881.htm?ca=14_s
http://www.blocket.se/vi/13741767.htm?ca=14_s
A moze tu coś znajdziesz - przypomne tylko że korona stoi chyba coś koło 0,37 gr takze ten krótki byłby za jakieś 22 tysiące zł.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 01, 2008 10:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 20, 2005 7:03 pm
Posty: 424
Lokalizacja: Dolnośląskie
A ja polecam Jeepa Cherokee 4.0. [oczko] Katuję swojego już ponad 2 lata i gad jest bezawaryjny. [zlosnik]

_________________
Mercedes C126 500 88'
Mercedes W210 E55 AMG 01'
Audi S8 D2 01'
Jeep Cherokee 4.0 LPG 95'
GMC SUBURBAN K2500 96'
Chevrolet Corvette C4 92'
Ex:W124 300D 87'W124 250D Turbo 90'W140 350 Turbodiesel 94'BMW 530d 99'W201 2.6 92'W140 S500 94'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 8:23 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Ja polecam UAZa triszczot, piszczot, ale idziot. Można go ładnie przerobic i wstawic silnik od Mercedesa ;)

Oto jak się sprawuje: http://www.youtube.com/watch?v=HuW_m4ZtpsE

UAZ daje radę, niekiety partole, samuraje i inne wysiadają, kiedy podjeżdżają pod stroną górę, a dla UAZa to nie problem. Może mało komfortowo się tym jeździ, ale w tym sporcie chyba nie oto chodzi.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 8:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 25, 2006 8:24 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Janowice/Świdnik
Ja z kolei polecam Toyotę Land Cruisera seria LJ 70, LJ 73, bardzo dobry egzemplarz do liftu, silniki 2L-T praktycznie nie do zajechania jeśli się o nie dba, Toyota praktycznie wszędzie wjedzie bez większych przeróbek. Ciekawym rozwiązaniem jest także Jeep Cherokee 4,0 Benzyna ale radze poczytaj sobie o autach na forum rajdy 4x4 http://www.rajdy4x4.pl/ pozdr

_________________
w115 200D 75r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 8:49 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Dzięki wszystkim za pomoc.
Wybór padł na Nissana Patrola rocznik ok. 1999-2002.
Ktoś więcej doradzi na temat tego modelu?
;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 9:55 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Jakiś czas temu był podobny temat.
Generalnie nie wymieniłeś LandCrousera. Bo wielka trójca 4x4 to Gelenda, Deff i Land. Ale właścicieli G-klass mawiają, że jak Cię nie stać na G to kup sobie Deffendera albo LandCrousera. Bo to zasadniczo równie dobre terenówki, ale znacznie tańsze w zakupie. A Pajero czy Parol to przy G i Deffie zabaweczki. 8) //Te informacje mam z tego tu forum, oraz od znajomych jeżdżących autami 4x4//

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 10:05 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No stare patrole tez sa bardzo dobre do terenu - przeciez ktokolwiek przerabia terenowke na ciezszy teren to bierze mosty z Patrola ew. z Laplandera. Mosty nie do zdarcia.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 10:11 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Kiedyś miałem przez 5 lat Defendera Tdi i psuł się non stop. Może źle trafiłem.

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 10:19 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Nie wymieniłem Land Cruisera bo takie dostałem zamówienie: jeden z tych trzech, które wymieniłem wczesniej.
A teraz już tylko jeden.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl