MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 12:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 385 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 118 19 20 21 2226 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 11:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
TrickyKid pisze:
gdyby wszyscy wybrali 3, to czas dojazdu gdziekolwiek możnaby wymnożyć x10.

Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. Tu wcale nie chodzi o prędkość. Gdyby wszyscy jeździli zgodnie z przepisami i między innymi na przykład nie wjeżdżali na skrzyżowania, z których nie ma szans na ich opuszczenie przed zmianą świateł, to czas dojazdu bardzo by się zmniejszył.

holyfido pisze:
rajdowców, którzy nie widzą niczego złego w zapieprzaniu ponad 200 km/h w mieście.

Powiedzmy sobie szczerze, że 200 km/h, to raczej wyjątki, ale to tylko czepianie się szczegółów. Reszta tej wypowiedzi jest jak najbardziej uzasadniona.

Myślę, że nie ma tu nikogo, kto by się nie zgodził ze zdaniem: W Polsce stan dróg jest fatalny i należy to zmienić po przez wybudowanie autostrad i poprawienie nawierzchni już istniejących dróg, a ograniczenie prędkości to tylko półśrodek, który powinien być zastosowany tylko do czasu remontu, przy założeniu że ten remont odbędzie się w najbliższym czasie.

Myślę, że wielu z nas zgodzi się z tym, że stawianie ograniczeń prędkości, zamiast remontowania dróg, jest bezsensowne, bo prowadzi do tego, że Polacy przestają reagować na takie ograniczenia (jest ich za dużo). Niestety jednak, widzę że jest tu sporo osób, które uważają, że przepisy są po to, żeby je łamać, a to już jest nie dobre.

Zły stan dróg, to jedno i należałoby to poprawić, ale jazda zgodnie z obowiązującymi przepisami, z bezpieczną prędkością i myśląc również o innych użytkownikach drogi, to drugie. Jazda z godnie z przepisami po mieście nie zwiększa czasu przejazdy z punktu A do punktu B - sprawdziłem i wiem co piszę. W tzw "trasie" - może i skraca czas podróży, ale zwiększa też ryzyko - czy warto? Niech każdy odpowie sobie sam.

Drogi należy budować i remontować, ale po tym, co mamy należy jeździć z głową. I proszę, niech nikt mi nie mówi, że ma ponad przeciętne umiejętności, czy że czasem można. To Ci, którzy tak twierdzą powodują wypadki. Mi zdarza się czasem "pogonić" w mieście i czasem nawet zdrowo przegiąć z prędkością. Zawsze po tym mam kaca moralnego. W trakcie takiego przeginania nie myślę o tym, co się może stać. Myślę sobie "ja zachowuję margines bezpieczeństwa", ale prawda jest taka, że tylko czysty fart doprowadził do tego, że jeszcze żyję. Nie mam żadnego usprawiedliwienia na własną głupotę, która w takich momentach się odzywa.

_________________
Pozdrawiam - Bartek

MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.
Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.
VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 9:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 17, 2006 9:23 am
Posty: 83
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem czy nie jest to błąd w druku ale metro dziś podało- "Zdaniem policji i biegłych samochód pędził 300 Km na godz."

_________________
W126 500SE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 10:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Kilka linków dla tych, którzy twierdzą, że ograniczenie prędkości w mieście to "katastrofa!", "korki kilometrowe!", "wydłużenie czasu dojazdu do pracy o 12 godzin!", "hańba!" i takie tam inne bzdury...
link 1
link 2
i coś po angielsku:link 3
Gdyby każdy w mieście jeździł z prędkością 30 km/h, zachowywał większy odstęp od samochodu przed nim to ruch byłby płynny. Dlaczego? Bo ruch odbywałby się na zasadzie "zamka błyskawicznego" - kierowcy włączający się do ruchu nie musieliby hamować tylko płynnie wjeżdżaliby w powoli płynący potok samochodów. Podobnie kierowcy jadący drogą główną nie musieliby hamować aby wpuścić tych z dróg podporządkowanych. To jest udowodnione empirycznie więc proszę uprzejmie mnie nie przekonywać, że tak nie jest. To jest kwestia przyzwyczajenia i kultury. Zaraz pewnie odezwą się głosy, że Polacy do tego nie dorośli bo kultury tejże właśnie im brak. To ja odwrócę kota ogonem i powiem: właśnie kultury można nauczyć stosując takie rozwiązania.
Szczerze mówiąc nie mogę się doczekać aby takie rozwiązania stosowane były w każdym mieście - ależ byłbym szczęśliwy!

Pozdrawiam,

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 11:45 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Niedaleko odemnie jest ruchliwe skrzyzowanie rownorzedne - jakie tam sa korki!! Zwykle dwie nitki stoja, kilkadziesiat samochodow w korku a na samym srodku samochod, ktory blokuje jedna z nitek, bo ma pierwszensto ale musi ustapic z prawej. Co tam sie nie dzieje w godzinach powrotow z pracy!! A wystarczyla by sygnalizacja swietlna, zeby systematycznie ten korek rozladowac...
Ten przyklad pokazuje, ze nie ma rozwiazan optymalnych! Po prostu w zaleznosci od natezenia ruchu i innych czynnikow trzeba stosowac odpowiednie podejscie. Nie ma zlotego srodka na wszystko!

ps. wierz mi - w Zurichu ludzie jezdza 40km/h i zachowuja 20-50m odstepu (!!) a korki przez to sa straszne. Przez skrzyzowanie zamiast 30 samochodow w jednym cyklu przejezdza tylko 10-15.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 1:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
A ja dodam ,że oglądałem w tv materiał o tym ,że gdy w jednym z polskich miast usunięto ze skrzyżowania znaki drogowe , to ruch tam zaczął być płynniejszy i bezpieczniejszy .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 2:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Wika pisze:
A ja dodam ,że oglądałem w tv materiał o tym ,że gdy w jednym z polskich miast usunięto ze skrzyżowania znaki drogowe , to ruch tam zaczął być płynniejszy i bezpieczniejszy .


Kilka postów wyżej usparwiedliwiałeś kierowcę Focusa, bo się spieszył, postawiłeś znak równości pomiędzy niejechaniem 100 obok przystanku, a skansenem!

Teraz też piszesz sobie co ci tam na tej klawiaturze wygodnie. Jesteś pewien, że usunięto znaki drogowe? Może te z ograniczeniami prędkości do 50? [hehe]

Otóż nie panie kolego. Są miejsca, gdzie dobre skutki przynosi wyłączenie sygnalizacji świetlnej, a to co chciałeś nam opowiedzieć, to przykład z miejscowości, w której wprowadzono skrzyżowania równorzędne, na których obowiązuje zasada prawej strony - i stąd nastąpiła poprawa bezpieczeństwa, bo nikt teraz nie przejedzie 100 przez krzyżówkę - i jest to ewidentne spowolnienie ruchu, bo trzeba się zatrzymać, rozejrzeć, pomyśleć...

Przed chwilą wróciłem z Neubrandenburga. Tak mi się sprawy ułożyły, że dobre 2 godziny jeździłem po mieście. Mało kto jechał więcej jak 60, a 3/4 nie przekroczyło 50. Jak na polskie warunki to nudy do wyrzygania, a jakoś wszyscy się poruszają i to bardzo sprawnie. Owszem, nie zrobisz wrażenia jadąc 80 wokół rynku, czasem trzeba puścić rower albo pieszego, no ale to chyba nie jest ograniczenie swobód obywatelskich?

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony czw mar 27, 2008 2:59 pm przez _me: how_, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 2:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
Jeśli już temat o drogach się nawinął, to moim skromnym zdaniem powinno się ostro budować ronda i to jak największą ich ilość. Od malutkich po ogromne. Tylko z głową, a nie rondo otoczone czerwonymi światłami po 50m, żeby7 się nie zakorkowało.

A bezpieczność to każdy sobie interpretuje po swojemu. To pojęcie względne ( jechać bezpiecznie ).

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 3:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Wika pisze:
A ja dodam ,że oglądałem w tv materiał o tym ,że gdy w jednym z polskich miast usunięto ze skrzyżowania znaki drogowe , to ruch tam zaczął być płynniejszy i bezpieczniejszy .


Zajrzyj do linków, które umieściłem kilka postów wyżej....

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 3:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
drwalu pisze:
A bezpieczność to każdy sobie interpretuje po swojemu. To pojęcie względne ( jechać bezpiecznie ).


Piękna klamra dla tego tematu. Daje do myślenia, bo jeśli każdy będzie sobie ustalał to indywidualnie (vide: temat), to daleko nie zajedzie-my.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 3:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Jeśli chodzi o przestrzeganie prędkości u nas w kraju , to jest to ewidentna wina władz,które przyzwyczaiły nas do bezkarności. Gdyby była zasada : karać,karać i jeszcze raz karać,może byłoby inaczej . Ale niestety przez miasto można bezkarnie przejechać 80km/h a nawet 90 lub 100; bo 9 /10 radarów nie działa , a chłopcy radarowcy wolą łapać pijanych wioskowych rowerzystów , nabijając statystyki. W Poznaniu rzadko kiedy osiągam licznikowe 70 , a i tak na 2 pasmówkach (ograniczenie do 50km/h) wszyscy mnie wyprzedzają (zazwyczaj spotykam ich na następnych światłach) Tak,tak prędkość kusi , ale też zabija . Fizyki nie da się oszukać.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 3:18 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
witek-sec pisze:
statystyki. W Poznaniu rzadko kiedy osiągam licznikowe 70 , a i tak na 2 pasmówkach (ograniczenie do 50km/h) wszyscy mnie wyprzedzają (zazwyczaj spotykam ich na następnych światłach)


Ja jadę 70 po dwupasmówce, to wyprzedza mnie nawet przegubowy autobus MZK, który sadzi lekko stówkę. Więc jak czytam delikatną sugetię Tricky'ego, ze należę do tych co "lekko tamują ruch", to powiem szczerze, że nie wiem, co mam zrobić. :lol: Ciężko dzisiaj komukolwiek zaimponować. Może wyprzedzić autobus i wcisnąć po heblu?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 3:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
(me: how) pisze:
Wika pisze:
A ja dodam ,że oglądałem w tv materiał o tym ,że gdy w jednym z polskich miast usunięto ze skrzyżowania znaki drogowe , to ruch tam zaczął być płynniejszy i bezpieczniejszy .


Kilka postów wyżej usparwiedliwiałeś kierowcę Focusa, bo się spieszył, postawiłeś znak równości pomiędzy niejechaniem 100 obok przystanku, a skansenem!


Nie usprawiedliwiałem go . Poprostu napisałem jak było - opisałem to zdarzenie bardziej z pewną nutką żalu niż pochwały.
Ale Ty ,jak zwykle, wiesz lepiej :)
Jesteś święty za życia !
Nigdzie też nie postawiłem znaku równości pomiędzy nie jechaniem 100 obok przystanku, a skansenem!
Wiesz ,ja mam inne zdanie na pewne tematy i postaraj się to uszanować.
Pozdro

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 4:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
TReneR pisze:
ps. wierz mi - w Zurichu ludzie jezdza 40km/h i zachowuja 20-50m odstepu (!!) a korki przez to sa straszne. Przez skrzyzowanie zamiast 30 samochodow w jednym cyklu przejezdza tylko 10-15.


W 100% zgodzę się z Trenerem. Najgorsi są mistrzowie jazdy na kropelce, czy też innej maści spowalniacze, którzy przy zmianie świateł szukają lewarka zmiany biegów.
Przyspieszenie jest najważniejsze dla płynności. Prędkość 50kmh zrobiona w kilka sekund a nie minutę.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 4:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
witek-sec pisze:
Tak,tak prędkość kusi , ale też zabija . Fizyki nie da się oszukać.


Nie znam szczeze mowiac przypadku, zeby kogos predkosc zabila....fizyka sie klania :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 4:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
TReneR pisze:
Nie znam szczeze mowiac przypadku, zeby kogos predkosc zabila....fizyka sie klania


Wiem,wiem. Juz kiedyś nas trenowałeś w jakimś temacie ; że nie prędkość zabija ale gwałtowne zatrzymanie...
Ale w szkole nigdy prymasem nie byłem
[zlosnik]

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 385 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 118 19 20 21 2226 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl