MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 6:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn mar 10, 2008 11:44 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
próbuję dojść jakie powinienem mieć prawidłowe ciśnienie w kołach ... nie wiem czy wskazania według klapki tyczą się wszystkich kół czy jak w moim przypadku "17 225/45 i 255/40 powinno być inaczej... Pytam gdzie mogę ale nikt konkretnie nie potrafi tego ocenić.

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 10, 2008 1:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Wg. mnie takie nalesniki powinienes podpompowac troche bardziej niz jest info na klapce. pewnie masz 2,2 - napompuj 2,4. Ja tak robilem, jak mielem nieprzyjemnosc jezdzic fiatem marea na 17". Pierwsza felga padla, gdy cisnienie bylo "normalne" tzn. zalecane. Postanowilem dowalic powietrza, zeby na nierownosciach nie dobijalo do rantu felgi. W sumie nic to nie dalo, bo 2 tez padla [zlosnik] a 2 pozostale sprzedalem.
Jak napompujesz wiecej, to i komfort nizszy bedzie ale wydaje sie byc to rozwiazanie dosc dobre. No chyba ze ktos na 100% wie jakie cisnienie powinno byc.

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 10, 2008 2:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Dobre pytanie, moja 500 jak wyszła z fabryki miała buty 14 R70 teraz są 15 R 65 i też się zastanawiam, czy to co podane na klapce, jest dla 15' wsytarczające. Z drugiej strony, ciśnienie to ciśnienie, i poprostu w koło "wchodzi" mniej powietrza, ale ciśnienie wydaje mi się, że powinno być to samo, ale to tylko moje teorie...

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 10, 2008 2:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zrob prube kaluzowa :-)
Kaluza - kawalek suchego asfaltu i obseracja sladow. Metoda prob i bledow dojdziesz do wlasciwego cisnienia.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 10, 2008 8:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
azamat pisze:
Wg. mnie takie nalesniki powinienes podpompowac troche bardziej niz jest info na klapce. pewnie masz 2,2 - napompuj 2,4.


Ja robiłem dokładnie odwrotnie, pompuję 0,2 mniej niż na tabliczce. Wyjątkiem jest jak wiem, że autem wyjadę poza nasz kraj czyli do innego cywilizacyjnie bardziej rozwinietego w budowie dróg, lub auto jest załadowane bardziej niż zazwyczaj.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 10, 2008 9:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Ja robiłem dokładnie odwrotnie, pompuję 0,2 mniej niż na tabliczce.

A dlaczego. Mi rozum by podpowiadał, żeby na mniejszy profil wdmuchnąć trochę więcej powietrza, żeby była pewniejsza ochrona felgi.
W rowerach jest tak, że im węższa opona tym wyższe ciśnienie.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 10, 2008 10:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
holyfido pisze:
A dlaczego


Nie chodzi o profil tylko o szerokość opony. Im szersza opona tym mniejszy nacisk na cm2 pod ciezarem auta na podłoże a co za tym idzie mniejsze cisnienie w oponie potrzebne do utrzymania wlaściwej powierzchni styku z asfaltem.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 10, 2008 11:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
no to ile ?? w tej chwili mam 2.2 z reguły dymałem 2.3 ? Chyba sobie poeksperymentuję :P

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 8:21 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
holyfido pisze:
A dlaczego. Mi rozum by podpowiadał, żeby na mniejszy profil wdmuchnąć trochę więcej powietrza, żeby była pewniejsza ochrona felgi.
W rowerach jest tak, że im węższa opona tym wyższe ciśnienie.


Każdy rozumie jak chce, ja wolę jeździć taczką z pompowanym gumowym kołem niż męczyć się na metalowym i wolę oszczędzać na swoim zdrowiu i zawieszeniu. Poza tym czy napompujesz 2,0 czy 2,4 to jak felga będzie miała się wygiąć to i tak się wygnie. [zlosnik]

Jeździłem SEC na 1,8-2,0 i jeździłem A8 tak i nigdy nic się nie stało, a komfort jest nieporównywalnie lepszy przy ciut niższym ciśnieniu i felgi żadnej nie pogiąłem. Wiadomo że jak planujesz jeździć obładowany i ponad 160km/h to trzeba dopompować, ale zwykle miałem tak jadąc na wakacje poza nasz piękny kraj, wtedy nie czułem utraty komfortu przy napompowaniu na przykład do 2,5.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 6:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ja mam taki sam profil i pytałem wczoraj u wulkanizatora przy okazji zmiany ogumienia, kazał nadymać 2,5 ale dałem 2,3.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 10:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
trochę to wróżenie z fusów, ale jak w bekolocie dmuchałem 0,2 więcej na tyle niż instrukcja mawiała to po 2 latach wydarło mi opony środkiem mocniej...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 10:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
a może jednak woziłeś coś lub ciągałeś dlatego wydarło?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 11:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Chyba nie ma co "filozować" tylko dac tyle ile zaleca producent-ja zawsze pompowalem tyle ile na klapce paliwa, chyba ze ekstremalnie obciazone auto i jazda z predkosciami okolodzwiekowymi to troche wiecej... ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 12, 2008 8:53 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
trocin pisze:
Chyba nie ma co "filozować" tylko dac tyle ile zaleca producent-ja zawsze pompowalem tyle ile na klapce paliwa, chyba ze ekstremalnie obciazone a jak i jazda z predkosciami okolodzwiekowymi to troche wiecej... ;)


tylko że jak nadymałem tyle ile producent podaje to auto wyglądało jak na kapciu trochę .... i każdy podjazd pod krawężnik nawet delikatny to dobijanie opony do felgi ... trochę to niebezpieczne...

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 12, 2008 9:00 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
kruszyn pisze:
tylko że jak nadymałem tyle ile producent podaje to auto wyglądało jak na kapciu trochę .... i każdy podjazd pod krawężnik nawet delikatny to dobijanie opony do felgi


zmien cisnieniomierz

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl