MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 6:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 26, 2008 8:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Sytuacja jest taka: mam wyjęty zacisk, jest "nieco" zakleszczony, udało mi się go rozkręcić na dwie części, niestety nie bardzo mam możliwość wyjęcia tłoczków (są dość głęboko i do tego są przyblokowane). Czy macie jakieś patenty, które można w takiej sytuacji zastosować? Od razu dodam, że numer z coca-colą już zastosowałem, zacisk moczy się od dwóch dni w coli, drugi się ruszył, a jeden dalej zablokowany. Jakieś sugestie?

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 26, 2008 8:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Odrdzewiacz wurtha albo podłączyć zacisk pod hydraulikę i dusić dusić :) Spróbuj opukać tłoczek.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 26, 2008 9:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
mozna jeszcze przewiercic i wybic tłoczek a otwor nagwintowac i srubke wkrecic z podkladka miedziana ... ale tego patentu nie polecam :-?

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 26, 2008 9:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
WSR pisze:
Odrdzewiacz wurtha albo podłączyć zacisk pod hydraulikę i dusić dusić :)

Póki co zacisk jest na zewnątrz (poza samochodem) i rozkręcony na 2 częsci, więc ciężko będzie się podłączyć pod hudraulikę ;) ale jako ostateczność rozważam opcję złożenia go z powrotem i prób tą drogą.

WSR pisze:
Spróbuj opukać tłoczek.

A jak myślisz, dlaczego napisałem, że siedzi dość głęboko ;) [zlosnik] Opukałem, ruszył się delikatnie po niedelikatnym pukaniu młotkiem, niestety w drugą stronę ani rusz.

grabekk pisze:
mozna jeszcze przewiercic i wybic tłoczek a otwor nagwintowac i srubke wkrecic z podkladka miedziana ... ale tego patentu nie polecam :-?

Mam jeszcze naiwną nadzieję, że ten zacisk będzie pracował u mnie w samochodzie, więc wolę unikać metod "inwazyjnych" - a "dla sportu" nie chce mi się go rozbierać - jeśli okaże się totalnie nierozbieralny, będę szukał innego.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 26, 2008 9:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 21, 2004 12:13 pm
Posty: 283
Lokalizacja: Wroclaw/Luban
Ja przy okazji regeneracji zacisków wszystkie tłoczki wycisnęłem sprężonym powietrzem przez węźyk zasilający zacisk.
Wszystkie powysówały się przy maks ciśnienu 8 bar.
Po wysónięciu pierwszego czyściłem jego gniazdo, czyściłem tłoczek, wymieniałem kwadring i składałem spowrotem p nasmarowaniu wszystkiego smarem do zacisków.
Aby wyjąć drógi tłoczek pierwszy blokowałem za pomocą starego klocka hamulcowego i ścisku stolarskiego.
W przypadku zawziętego tłoczka załamywałem wąż ze sprężonym powietrzem i starałem się skokowo zapodać ok 10 bar. Pomogło.
życzę powodzenia.

_________________
1. MB 220 D 1969 czerwony dawca silnika
2. MB 200 D 1976 złoty dawca drobnicy
3 MB 220 D 1975 Meso lub Czarny Szatan stjuningowany na I serię


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 26, 2008 10:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
jeśli zacisk masz rozkręcony to po namoczeniu i wyjęciu wszystkich uszczelniaczy i blaszek potraktuj go palnikiem, zacisk jest z żeliwa a tłoczek ze stali gatunkowej jakiejś tam ale inaczej się nagrzewają, złap tłaczek od środka i spróbuj wyciągać. Wyciąganie tłoczka na aucie hydraulicznie może skńczyć się pęknięciem zacisku na tym pierścieniu przy wysjściu tłoczka.

_________________
W107 450SL


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 27, 2008 1:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
Chlopaki wypisali już chyba wszystkie metody więc mnie pozostaje życzyć powodzenia ;)

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...

123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 27, 2008 2:13 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2005 5:33 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Sosnowiec
Przykréc polowe zacisku do deski (lby srob musza sie w desce schowac).
Zlap za wolny koniec deski i wal dechá o cos solidnego.
Metoda malo kulturalna, ale zadziwiajaco skuteczna.
Pozdrawiam.

_________________
Jest gwiazda, jest jazda !
S123 300TD TURBODIESEL
Junak M10+WB2 Mebel


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 27, 2008 10:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
mercisto pisze:
Zlap za wolny koniec deski i wal dechá o cos solidnego.

Np. w teściową , przyjemne z pożytecznym.

Może jeszcze moczenie w nafcie , nafta ma własności penetrujące.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 27, 2008 3:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
witek-sec pisze:
mercisto pisze:
Zlap za wolny koniec deski i wal dechá o cos solidnego.

Np. w teściową , przyjemne z pożytecznym.

[zlosnik] To ja się kulturalnie poturlam po podłodze ze śmiechu.

Dzięki za wszystkie dobre rady, będę z tym walczył zapewne w sobotę, napiszę dla potomych co "dało radę".

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 27, 2008 7:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 13, 2008 5:21 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Władysławowo
Odradzam Naftą... Miałem ten sam problem. Potrzebny mi był klucz "FRANCUZ" oraz imadło. Zacisk wsadz w imadło a "Francuz" w tłoczek i rozkręcaj żeby zacisnęły sie zewnętrznymi częściami ramion. i obkęcaj tłoczkiem. Powoli i spokojnie.. Mi pomogło ;)

_________________
...:::MB W123 200D 1977:::...
"Chciałbym żeby Media Markt było dla idiotów......
...... mógłbym sobie coś tam kupić" :D :P


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 04, 2008 7:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
And the winner is:
WSR pisze:
podłączyć zacisk pod hydraulikę i dusić dusić :) Spróbuj opukać tłoczek.

Punkcik poszedł :)
Kulturalnymi metodami się nie dało, dopiero po złożeniu zacisku i podpięciu go pod przewody hamulcowe tłoczek zaczął się wysuwać. Później było już w miare z górki, zacisk rozebrany bez strat "w ludziach". Temat można zamknąć i zostawić dla szukających.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl