MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 8:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 12, 2008 2:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Pytanie mam jak najbardziej związane z mechaniką samochodową, ale nie z MB, więc zadaję je na HP.

Chodzi o panewki, czy przy remoncie silnika wał korbowy się regeneruje, czy trzeba go przetoczyć i dokupić nadmiarowe panewki? Do Toyoty są trzy rozmiary nadmiarowych panewek... więc chyba się to toczy, ale chciałbym się upewnić, przeczytać opinię kogoś kto na tym zęby zjadł. Czy można założyć wcześniej jakie te panewki trzeba kupić, czy to się okaże dopiero po wyjęciu wału i zrobieniu pomiarów?

Temat drugi, to laweta. Czy ktoś z szanownych kolegów ma taki sprzęt i mógłby pomóc w przetransportowaniu tej Toyoty? Auto obecnie stoi gdzieś za Markami, a przetrznsportować je byśmy chcieli na Powiśle.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 4:16 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wał się szlifuje, a nie toczy.
Jest do tego specjalna "szlifierka" z kołem ściernym jak w szlifierce stołowej ale średnicy około metra.Mocujemy wał w sposób umożliwiający kręcenie wałem z utrzymaniem miejsca panewki w jednym miejscu ,dokładność setne milimetra.Najdłużej trwa odpowiednie umocowanie wału w imakach.
Ogólnie wały korbowe można szlifować trzy razy.
Panewki są po każdym szlifie inne, nominalne, pierwszy szlif, drugi i trzeci.
Potem należy kupić nowy wał(teoretycznie).
Teraz rzadko szlifuje się wał, raczej kupowany jest inny używany silnik.
Kiedyś w dobie fiat 125 zabieg był powszechny.
Czasem wystarczy założyć nowa panewkę,ale to naprawa doraźna.
Po wyjęciu wału trzeba go naturalnie zwymiarować, w celu ustalenia czy już był szlifowany, jeśli nie, szlifujemy na wymiar "pierwszy szlif"
Panewki sa w ten sposób robione, wymiary i tolerancje szlifów są gdzieś opisane, do danego silnika .
Laik raczej nie zrobi takiej operacji, gdyż sama maszyna jest dość skomplikowana w obsłudze, jak również ustawienie wału i cała operacja wymaga doświadczenia.
Panewki kupujemy na pierwszy,drugi czy trzeci szlif.Albo nominalne,jeśli powierzchnia robocza wału nie wymaga szlifu, a panewka jest koloru fiolet :)

Wynajem lawety w stolicy na 24 godziny to 120zł, przynajmniej w Komorowie w czwartek rano tyle było.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl