MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 11:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 25, 2003 11:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam tęgie głowy!

Mam do Was 3 nurtujące mnie pytania, jednakże umieszczę je jako 3 różne posty bo bym zdębiał od tej sieczki informacyjnej. Ten sposób zapewni mi właściwe zinterpretowanie Waszych odpowiedzi.

Pytanie niniejszego postu to: Co należy zrobić aby odpalić i nie uszkodzić silnika po 2 letniej przerwie w życiorysie??

Jak pisałem Wam wcześniej kupuję z parkingu strzeżonego W115 200D seria II. Policja dała tej biednej furze spokój i kładę na niej łapę. Z pobieżnych oględzin tego autka i wywiadu wśród pracowników parkingu wynika, że auto w momencie odstawiania go na parking było sprawne lecz bite (błotniki, grill połamane, szkła reflektorów zbite) lecz reszta ocalała (chłodnica też, silnik nietknięty).

Jest więc duże prawdopodobieństwo, że motorynka zagada. Tylko co zrobić?. Wiem, wiem sprawdzić poziom oleju, podpompować paliwo, zalać chłodnicę wodą itp.
Co do oleju w tym aucie to nie wiem czy po 2 latach postoju na dworze olej zachował swoje właściwości smarne. Może na sam odpał wystarczy.

Jeśli już silnik odpali to oczywistym jest aby go nie gazować (tylko przez jaki czas?).
Czy pozwolić mu się zagrzać do normalnej temperatury pracy i obserwować ciśnienie oleju? Czy też po odpaleniu starać się go jak najszybciej wyłączyć?


Napiszcie proszę co należy zrobić, a czego nie należy aby go nie uszkodzić i aby go w ogóle odpalić?? (zakładając, że jest oczywiście sprawny)

Z góry dziękuję za okazaną pomoc

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2003 6:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Witaj,
Na początek radzę wykręcić wtryskiwacze i wlać do cylindrów nafty.
Niechaj sobie postoi tak kilka godzinek, następnie ręcznie przy pomocy klucza pokręcić wałem (korbowym rzecz jasna [zlosnik] ).
Wymienić olej! Nie dość że stary to do tego już przyprawiny naftą czyli rzadki jak woda.
Po posprawdzaniu wszystkiego co pisałeś, odpalamy...

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2003 9:06 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
hmmm ja u siebie oproczy wskazanych czynnosci dolalem jeszcze troche uszlachetniacza do ropki (ponoc mialo mi przeczyscic wtryski) no ale... moje auto stalo 18 lat bez odpalenia i jak w koncy odpalilem i pochodzilo to nawet przestalo chodzic jak transit ........ o reszcie nie bede mowil bo skonczylo sie kapitalka silnika hehe :)
pozdrawiam i powodzenia

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl