MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 5:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Co lepsze na codzień?
W123 21%  21%  [ 15 ]
W126 19%  19%  [ 13 ]
W124 60%  60%  [ 42 ]
Liczba głosów: 70
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2008 3:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A ja uwazam, ze Hammer jest leszy... ale czy nadaje sie do codziennej jazdy po zakorkowanym miesice?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2008 5:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Już pisałem że nie mam problemów z poruszaniem się W126 po ciasnej Łodzi, to kwestia wprawy i przyzwyczajenia...

Proszę więc bez takich wypowiedzi:
TReneR pisze:
A ja uwazam, ze Hammer jest leszy... ale czy nadaje sie do codziennej jazdy po zakorkowanym miesice?

bo tylko zaśmiecają temat... <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
Janfocus pisze:
od tygodnia jeżdżę 126 500se - i jest to najlepsze auto jakie kiedykolwiek prowadziłem, nie licząc tylko MB

A czy jesteś w stanie wypowiedzieć się na temat kosztów użytkowania tego modelu? Wydaje mi się że po tygodniu to chyba nie bardzo ;)


Kubitus pisze:
Voytas...miałem W126 w dieslu jak wiadomo. koszty utrzymania na poziomie kosztów utrzymania beki. Nie licząc o litr większego spalania ON/OR .

Jestem zdecydowanie za 2 seryjnym W126 z dieslem na pokładzie

Dzięki, o takie wypowiedzi mi właśnie chodziło :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2008 6:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
voytas: U mnie koszty utrzymania moga być znacznie większe niż u innych (chociaż celujesz cenowo w podobne egzemplarze), bo ja mam egzemplarz, który trzeba mocno doinwestować, zaletą jego jest to, że nie psuje się nic poważnego, tylko pierdoły. Z ostatnich wydatków u mnie to było ponad 2kpln na przednie zawieszenie, wcześniej jakieś 200pln na pompę wody, jeszcze wcześniej robiłem zamek bagażnika za 200pln, silnik za 3kpln, wymiana szybki po włamaniu to 30pln plus przesyłka ubezpieczenie to zawsze około 1kpln w moim przypadku, wizyta w ASEKO kiedyśtam 300pln i wizyta (nie wiem po co) u Pana Borowskiego 410pln, wymiana oleju w silniku to jakieś 180pln (jakoś tak zapłaciłem za olej, filtr i wymianę) i doliczyłbym jakieś 500pln na to o czym już zapomniałem... jak to zsumujesz i podzielisz na 2.5 roku jak mam to auto, będziesz miał średnie koszty utrzymania bez paliwa... U mnie spalanie 15l/100km to standard.

W126 z dieslem od W123 ma być w utrzymaniu na poziomie bekolota? Trochę tego nie widzę... Ale ja nie miałem W126 z klekotem pod maską, więc tylko dywaguje... może Kubitus napisze coś więcej o remontach tego co nie jest w tym samochodzie z W123?

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2008 7:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
harrier pisze:
jak to zsumujesz i podzielisz na 2.5 roku jak mam to auto, będziesz miał średnie koszty utrzymania bez paliwa..

No to wychodzi tyle ile chce osiągnąć, czyli 100-150zł miesięcznie...
harrier pisze:
U mnie spalanie 15l/100km to standard.

U mnie średnio też tak wychodzi.

Swoją drogą po ostatnim telefonie do gościa od W126 z OM617 mam poważne wątpliwości co do zakupu takiego zestawu. Max spalanie określił na 13 litrów i jak znam życie to tyle by mi palił po mieście. Takie spalanie mi zdecydowanie nie odpowiada, bardziej się opłaca jeździć moim M110 (17 PB w mieście) i oszczędzić na OC i utrzymaniu drugiego. Chyba najlepszym wyborem będzie znienawidzone przez większość (w tym także i mnie) LPG. Nigdy nie miałem auta napędzanego gazem, nie mam złych doświadczeń, mogę spróbować.

Tu chyba wybór jest prosty:
1. W123 200 - gaźnik, czyli najlepszy wybór, względnie małe spalanie (potwierdzi to ktoś?)
2. W123 230E - niestety nie gaźnik, ale silnik popularny, więc w razie awarii spowodowanej przez LPG prosty i tani w naprawie...
3. W126 260/300SE - M103 to chyba lepszy wybór niż M110. Łatwiej znaleźć dobre części używane i mechanika który to naprawi.
4. W124 200/260E/300E, jak wtrysk to wolę mieć 6 zamiast 4 garów ;)

Jeśli weźmiemy koszty paliwa przy moim rocznym przebiegu 25-30 tysięcy, to chyba LPG będzie najlepszym wyborem:
- W123 300D spali średnio 8-9l ON (w zależności od skrzyni), co daje 8-10 tys zł rocznie.
- W123 LPG spali średnio ok 11-13l LPG, co daje 6-8.5 tys zł rocznie.
- W126 LPG spali średnio 14-16l LPG, co daje 7,7-10,5 tys zł rocznie.
- W124 LPG spali średnio tyle co W123

Jeśli chodzi o spalanie LPG to są to wartości wygooglane, absolutnie się ich nie trzymam, jeśli ktoś uważa że znacznie odbiegają od reality to proszę o uwagi.

W tym zestawieniu najlepiej wypadłyby pewnie W124 diesle, ale na nie mnie nie stać raczej. Z racji słabych osiągów odpadają OM615/616. Roczny koszt jazdy na LPG maksymalnie wyrówna się z kosztem jazdy 300D, ale ma szanse być mniejszy. Niezaprzeczalnym faktem jest jednak to że benzynowe silniki dają dużo więcej frajdy niż stary klekot (zwłaszcza M103/M110).

Pytania do użytkowników zakazanego LPG:
- ile kasy wydajecie na konserwację instalacji?
- ile droższy przegląd?
- ile kasy wydajecie na utrzymanie instalacji WN silnika?
- jakie jest zużycie Pb zimą / latem (chodzi mi o rozruch i czas do przełączenia na LPG), dziennie robię 2 razy po 7km po mieście...

Użytkowników diesli nie pytam, bo w obydwu dieslach jakimi jeździłem kosztów konserwacji silnika praktycznie nie ma ;)

PS
Błagam, nie piszcie mi o wymianie oleju / klocków / tarcz / łożysk i innych rzeczy zużywających się w takim samym stopniu w każdym aucie. No chyba że któryś model ewidentnie wymaga większych nakładów na tego typu elementy.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2008 10:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
voytas pisze:
4. W124 200/260E/300E, jak wtrysk to wolę mieć 6 zamiast 4 garów


voytas pisze:
W124 LPG spali średnio tyle co W123

powiem ci tak. Jak chcesz 300E gazować to tylko 12 zaworów M103. Rozwalić to go gaz rozwali jak bedzie chciał ale za to duzo łatwiej kupic czesci (te ktore od razu leca przy gazie) do M103 niż do M104 z 300E 24V....
Druga sprawa to taka, że mi 300e 24v faktycznie wychodzil podobnie jesli chodzi o koszta jak beczka (beczka palila ok 7-8 l ropy + sporo oleju, ten palil 15 LPG...) jednak przekonałem sie ze to złudzenie po tym jak wydalem w naprawe juz prawie 3000zł [zlosnik]

Przeglad lpg 2x w roku wychodzi ok 150zł (jak niema nic do roboty).
przelgad kosztuje bodaj 120 (140?) a nie 100zł....
Do mojego pajezda dałem za przewody WN 595zł + 140 kopułka (ceny 4 razy wyższe niz do innych :P )
Podsumowujac ... hmm ja się mocno zraziłem do LPG .. moze to moj przykład (i przypadek) ale jednak ... tak wyszło <br>Dodano po 5 minutach.:<br> hmm a co do frajdy na benzyniaku i na bocianie .. to jak kto woli ;)
A jak juz LPG to szukaj elektronicznego wtrysku (tj silniki 220-320) z LPG sekwencja :) <br>Dodano po 34 sekundach.:<br> ale niestety nie za 5000zł .. i tu sie juz troszke zagubilismy ...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2008 11:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
ALPAq pisze:
powiem ci tak. Jak chcesz 300E gazować to tylko 12 zaworów M103. Rozwalić to go gaz rozwali jak bedzie chciał ale za to duzo łatwiej kupic czesci (te ktore od razu leca przy gazie) do M103 niż do M104 z 300E 24V....

No chyba jasne jest że w tym przedziale cenowym 6 garów to tylko M103...
ALPAq pisze:
Do mojego pajezda dałem za przewody WN 595zł + 140 kopułka (ceny 4 razy wyższe niz do innych )
Podsumowujac ... hmm ja się mocno zraziłem do LPG .. moze to moj przykład (i przypadek) ale jednak ... tak wyszło

Co do części, to sam już napisałeś że nie opłaca się gazować M104
ALPAq pisze:
A jak juz LPG to szukaj elektronicznego wtrysku (tj silniki 220-320) z LPG sekwencja

Bez komentarza...

Konstruktywne opinie... czy tak ciężko dziś o nie?

ALPAq pisze:
Przeglad lpg 2x w roku wychodzi ok 150zł (jak niema nic do roboty).
przelgad kosztuje bodaj 120 (140?) a nie 100zł....

OK, to na plus. Wiemy że jakieś 200zł trzeba przeznaczyć na konserwację.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 01, 2008 12:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
stary .. jezeli chcesz jezdzic po miescie 2 x dziennie po 7 km .. to wiecej pzrejezdzisz na benzynieniz na gazie .. szczegolnie zimą ...
ja bym juz wolał diesla.

Po drugie .. ja bym kupil tylko 200-250D w 124, ewentualnie 300D ale manual bez klimy i do 1989 roku .. wąska listwa .. wujek ma taką sztukę, pali mu w trasie do 7 L (wiem wiem tez w to nei wierzę)

Ale z tego co widzę na zadbane w124 cię nei stać .. to zostań przy 405 ..

Zadzwon do mariusza 504347806, cos przebąkiwał ze chce sprzedac to w124 300D małopalące ;) nie wiem ile za niebo bedzie chcial .. auto po malowaniu boku (szef naczepą tira mu zawadził , ale juz polakierowane)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 01, 2008 12:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
a w201 nie bierzesz pod uwagę,za 5tys da sie juz cos porzadnego wygrzebac,zawsze to mercedes?

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 01, 2008 12:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
voytas pisze:
No chyba jasne jest że w tym przedziale cenowym 6 garów to tylko M103...

lecz w tym przedziale cenowym cieżko jest dostać nawet 300e z m103
voytas pisze:
Bez komentarza...

hmm tak trodno zrozumieć cheć pomocy?
Grzesiek87 pisze:
a w201 nie bierzesz pod uwagę

a włąśnie? za 5 tys juz latwiej dorwać jakas 190tke z powiedzmy 250D...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 01, 2008 1:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Grzesiek87 pisze:
a w201 nie bierzesz pod uwagę,za 5tys da sie juz cos porzadnego wygrzebac,zawsze to mercedes?

ALPAq pisze:
a włąśnie? za 5 tys juz latwiej dorwać jakas 190tke z powiedzmy 250D...

Jak dla mnie 405 to o niebo lepsze auto niż W201, prędzej kupię lepszego Peugeota...

ALPAq pisze:
lecz w tym przedziale cenowym cieżko jest dostać nawet 300e z m103

260E wpada w ten przedział, nie za często ale czasami coś można znaleźć...

Temat wyższości któregoś modelu nad pozostałymi oczywiście nadal aktualny. Nie mniej jednak na razie poszukiwania zawężam tylko do wyjątkowych okazji, a w między czasie dopieszczam swoją 405tkę...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 01, 2008 2:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
voytas pisze:
Temat wyższości któregoś modelu nad pozostałymi oczywiście nadal aktualny. Nie mniej jednak na razie poszukiwania zawężam tylko do wyjątkowych okazji, a w między czasie dopieszczam swoją 405tkę...


Tak naprawde za 5k to mozesz myslec o w miare fajnej 123, albo 201. Nie wiem dlaczego 201 to dla Ciebie gorsze auto od peugeota? Jezdziles kiedys? I zastanawiam sie czego od nas oczekujesz? masz juz troche opinii o kazdym z aut, a tak naprawde za 5k nie masz mozliwosci wybrzydzac, bo to bo tamto. Auto za takie pieniadze to loteria, szczegolnie 124 i 126. Mozesz trafic dobry egzemplarz, albo ruine pod ladnie wygladajaca skorupa i kazde wyliczenia kosztow, ktore forumowicze Ci podali beda tylko abstrakcja. Albo trafisz albo sie utopisz. Moze rzeczywiscie zostaw 405, doprowadz ja za 3k do na prawde dobrego stanu i poczekaj na przyplyw kasy.

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 01, 2008 3:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
azamat pisze:
Jezdziles kiedys? I zastanawiam sie czego od nas oczekujesz? masz juz troche opinii o kazdym z aut, a tak naprawde za 5k nie masz mozliwosci wybrzydzac, bo to bo tamto.

Oczekiwałem że Ci co zagłosowali na W124 wykażą że to auto jest mniej awaryjne i tańsze w utrzymaniu niż pozostałe modele. Nie doczekałem się...
To że ktoś pisze że auto wg niego ładniejsze albo że W126 nie nadaje się na miasto to akurat subiektywne odczucia, zero obiektywnej oceny.

azamat pisze:
Nie wiem dlaczego 201 to dla Ciebie gorsze auto od peugeota?

Nie mówię że gorsze, po prostu nie lepsze... Czemu uważasz że lepsze? Jeździłeś kiedyś 405? ;)

azamat pisze:
Auto za takie pieniadze to loteria, szczegolnie 124 i 126.

Co do W124 loterii nie ma: raczej będzie to auto na wykończeniu. Co do W126 loterii tez nie ma, bo na pierwszy rzut oka można ocenić że to trup albo cacko. Pośrednich stanów raczej nie widziałem...

azamat pisze:
Moze rzeczywiscie zostaw 405, doprowadz ja za 3k do na prawde dobrego stanu i poczekaj na przyplyw kasy.

Nie mam zamiaru wydawać większej kasy na nic innego niż zadbany SEC, ale to dopiero za 5-6 lat. Co do 405 to rzeczywiście decyzja na dzień dzisiejszy to usunięcie wszystkich usterek (dużo tego nie ma), poprawienie uszkodzeń zewnętrzych i użytkowanie aż się rozsypie...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 01, 2008 4:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kolego Voytas, przebolej według Ciebie wysoką ceną i kup sobie W-123 z silnikiem 102.
Kup 200, z gaźnikiem zagazowaną, albo sam zagazuj.
Taka samą jak ma\miał kolega Kubitus, podrapana lekko podrdzewiałą, w sam raz na miasto.

Nie kupuj 230E, gdyż lpg w połączeniu z mechanicznym wtryskiem może okazac się katastrofą .
Zdarzają się takie które dobrze współpracują a gazem np. mój , ale to auto żeby jeździło musi dużo spalać, nie sztuka jest go zakręcić także spali w mieście 12, ale po jakimś czasie silnik na złom.Ma jeździć ma palić.
Dlatego radzę 123 z gaźnikiem.
Do k-jeta brak fachowców, do stromberga zresztą też.
Podam Ci taki przykład.
Stromberg 150 tysięcy odpalania i jazdy tylko na lpg, 7 lat.
K-Jet krótkie trasy ew. duże miasto realnie do 20 litrów gazu.
Odpalanie i rozgrzewanie na PB itp.
230E jest drogie w utrzymaniu, bo nie oszukujmy się ale dużo pali.

Stromberg spali max 15 litrów, na krótkich trasach zima czy w duzym miescie z butem w podłodze.

Po co Ci dojechane 124 czy 126 ?
124 można trafić po taksie za jakieś 5 tysięcy , ale to będzie awaryjny sprzęt.
126 co by nie miał pod maską tak czy inaczej będzie drogi w nieprzewidzianych naprawach.
Ja bym kupił stara dobrą beczkę , technicznie utrzymaną na poziomie, olałbym blachy ,wnętrze i to czy bagażnik cieknie.
Lepszy starszy model, ale utrzymany w stanie pozwalającym na trasę 1000km bez tygodniowych przygotowań , niż nowszy w stanie pozwalającym na atak serca, przy wyprawie na zakupy.
Ustal budżet na 3 koła auto , 2 koła poszukiwania.
Acha i jeśli 200 to tylko manual, w razie czego nie ma kosztów związanych z asb.

Tak w ogóle to zostawiłbym sobie 405, na tłuczenie się po mieście , to dobry traktor wbrew niektórym opiniom.

Miałem 200, mam 230E i dużo jeździłem 405.
Kolega ma 126 z 300D z beczki i stoi a nie jeździ, kilku kolegów ma 124 i sami mówią , że lepszy stary 123 w stanie ok, niż 124 w stanie do ciągłych poprawek napraw itp.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 01, 2008 4:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
THC pisze:
Kup 200, z gaźnikiem zagazowaną, albo sam zagazuj.

Taki też jest głowny cel poszukiwań...
THC pisze:
Tak w ogóle to zostawiłbym sobie 405, na tłuczenie się po mieście , to dobry traktor wbrew niektórym opiniom.

405 to bardzo dobry traktor, wpakowałem się po uszy bo teraz moje wymagania dotyczące auta znacznie wzrosły ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 01, 2008 8:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
voytas pisze:
Janfocus napisał:
od tygodnia jeżdżę 126 500se - i jest to najlepsze auto jakie kiedykolwiek prowadziłem, nie licząc tylko MB

A czy jesteś w stanie wypowiedzieć się na temat kosztów użytkowania tego modelu? Wydaje mi się że po tygodniu to chyba nie bardzo

użytkowania nie, ale spalania owszem :) -miasto 20-22l gazu ale przyjemność bezcenna :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl