MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 12:58 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw sty 24, 2008 7:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Tak, tak szukam do wersji 60 konnej.
Wersja wzmocniona, jak to fajnie brzmi w zestawieniu z 60 kucami.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 24, 2008 4:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Z tą wymianą oleju i uszkodzeniem motoru to czysty przypadek...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 24, 2008 4:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Ja nigdy nie zalewałem w Dieslu filtra oleju przed wymianą. Z resztą napinacz na tyle napina łańcuch, że nawet bez oleju nie powinien przeskoczyć.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 24, 2008 7:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
Jeśli to przypadek to wymiana oleju jest wyjątkowo pechowa, mi ostatnio w trakcie wymiany 'przetarł' się bezpiecznik od zegarów,kierunków i światła stopu :) Nie był pęknięty i wyglądał ok, namęczyłem sie żeby to zlokalizować...

_________________
W123 200 Automatic
~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 24, 2008 9:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 07, 2006 8:21 pm
Posty: 159
Lokalizacja: Ze stolicy.Najstarszych gór.
Witam ,
holyfido pisze:
Mechanik, jeszcze bez rozbierania stwierdził, że na napinaczu zabrakło oleju i przeskoczył łańcuch

napinacz jest tak skonsrtuowany ,że nie może się cofnąć.

_________________
Mówić prawdę ,jak czekista czekiście!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 12:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
napinacz jest tak skonsrtuowany ,że nie może się cofnąć.

No to co może być przyczyną?
Nie chciałbym, żeby po założeniu drugiej głowicy znów coś klękło.
Ustalmy fakty.
Wiele osób nie zalewa filtra i im silniki przeżywają.
Napinacz nie puścił z powodu braku oleju, nie wiadomo czy w ogóle puścił
Łańcuch nie powinien przeskoczyć, nawet jeśli napinacz puścił.

Mech obiecał, że w poniedziałek otworzy silnik.
Zobaczymy.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 30, 2008 9:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Ponieważ mechanik mnie olał postanowiłem sam zajrzeć do silnika.
Oto co ustaliłem.
- Przeskoczył łańcuch o 1 oczko.
- Napinacz nie napina łańcucha.

Łańcuch ustawiłem jak się należy (wg wskazań na wale korbowym i wałku rozrządu). Martwi mnie ten napinacz. Poczytałem sobie o tych napinaczach (w wątku o remoncie M110) i tam stoi, że napinacz nie powróci nawet jeśli zabraknie oleju. Mój napinacz, tymczasem, cofa się prawie o całą długość trzpienia.
Z wyglądu jest to zupełnie inny napinacz niż w M110 stąd moje pytanie,
czy mam szukać innego napinacza, czy z moim wszystko jest okej?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 30, 2008 9:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
holyfido pisze:
czy mam szukać innego napinacza


Od tego zacznij, sprawdz tez jak wygladaja listwy slizgow lancucha- czy nie sa popekane.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 30, 2008 10:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Dzięki za odpowiedź chyba połapałem się o co chodzi z tym napinaczem. Ma taką konstrukcję, że jak w nim jest olej, to rzeczywiście nie cofnie się bo wypłynięciu oleju zapobiega zaworek kulowy z tyłu napinacza.
Jeśli oleju nie ma to powietrze nie przepchnie kulki i dlatego napinacz swobodnie pracował. Pytanie jest takie, dlaczego zabrakło oleju w napinaczu, czyżby nieszczelność, bo cały zaciekał olejem po trzpieniu.

Tymczasem napełniłem napinacz olejem, sprawdziłem czy się nie cofał, poskładałem silnik do kupy, zalałem olejem i...odpaliłem i nic nie stuka. Odpalił bez problemu pracuje chyba normalnie.

powraca światełko w tunelu ;)

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 30, 2008 10:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
holyfido pisze:
powraca światełko w tunelu

Powiem szczerze że czytam obserwuję temat od początku i trzymam kciuki :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 02, 2008 1:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Silnik poskładany, zawory poustawiane, chodzi raczej dobrze.
Zdecydowanie ograniczył dymienie po ustawieniu zaworów,
większość była za ciasna, w tym jeden dolotowy bardzo ciasny.
Mam wrażenie, że stracił trochę na mocy, ale już tak zostawię.

Tak więc dziękuję za info o głowicy, mój pośpiech był spowodowany sugestiami ze strony mechanika, który ostatecznie nawet nie zajrzał
pod pokrywę zaworów.

Przy ustawieniu zaworów naszła mnie mała refleksja.
Nie jestem mechanikiem, a grzebanie w Mercedesie traktuję jako hobby,
praktyczne hobby. Dumałem nad luzem zaworowym i wyszło mi, że jeśli luz jest zbyt mały, to zawory się nie domykają, a jak jest zbyt duży, to nie otwierają się odpowiednio no i poza tym stukają. Dobrze kombinuję?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 02, 2008 8:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
holyfido pisze:
Dumałem nad luzem zaworowym i wyszło mi, że jeśli luz jest zbyt mały, to zawory się nie domykają, a jak jest zbyt duży, to nie otwierają się odpowiednio no i poza tym stukają. Dobrze kombinuję?

Dobrze kombinujesz.
Zarówno zbyt mały jak i za duży luz zaworowy jest szkodliwy dla silnika.
Jeśli luz jest za mały, to zawory (które nagrzewają się mocno - szczególnie te wydechowe) nie oddają wystarczająco dużo ciepła do głowicy, ponieważ nie stykają się odpowiednio z gniazdami zaworowymi. Wówczas może dojść do wypalenia się zaworu. Również w przypadku za małych luzów może wystąpić utrata ciśnienia w cylindrach, spadek mocy i utrudniony zapłon mieszanki.
Jeśli luz zaworowy jest za duży (w Mietkach to rzadziej się zdarza), to zawory otwierają się słabiej i później i zamykają się wcześniej (otwarcie każdego zaworu trwa krócej / o mniejszy kąt obrotu wału korbowego). Wymiana ładunku w cylindrach jest słabsza i w efekcie moc silnika spada. Układ rozrządu pracuje też głośniej.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl