MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 11:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 21, 2008 10:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 10, 2005 12:34 pm
Posty: 254
Lokalizacja: Wrocław
Koledzy,

czy i gdzie się zbiezność/geometrię kół tylnych w W123 (w znaczeniu mechanicznym, a nie miejscowym- "W warsztacie u diagnosty"). ;)

Pytanie od Holyfido, który stoi na stacji diagonstycznej i obsługa twierdzi, że program komputerowy wskazuje na konieczność takiego ustawienia, ale oni nie wiedzą jak to zrobić. [zlosnik]

Dzieki.

_________________
ex W123, '82, 240D
ex W123, '82, 230E
ex W126, 84, 500SE
ex W124, '89 300D
ex W126, '88 300SE
ex W126, '87 300SDL
ex W126, '91 420 SEC
W107, '80 450SLC (w spółce ze szwagrem)
W123, '81 230CE (w spółce z żoną)
W163, ML 350


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 21, 2008 10:39 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
laudan pisze:
Zbierznosc z tylu w123 mozna regulowac wlasnie poprzes wstawienie mimosrodowych tulejek (ponoc sa takie zestawy dostepne w ASO).


W książce Etzotla tez stoi, że reguluje sie tył.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 21, 2008 10:59 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
kalach pisze:
wskazuje na konieczność takiego ustawienia, ale oni nie wiedzą jak to zrobić.

Z tego co pamiętam, to podkładkami regulacyjnymi, tak jak w polskim BMW 126p [zlosnik] ,
THC pisze:
laudan napisał:
Zbierznosc z tylu w123 mozna regulowac wlasnie poprzes wstawienie mimosrodowych tulejek (ponoc sa takie zestawy dostepne w ASO).

coś mi się bzdura, że od 190 w górę :-? , tam gdzie jest wielowahaczowe zawieszenie a nie zwykłe wahacze.
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 21, 2008 12:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Kalach kliknij, proszę, ładnie kolegom, że pomogli.
Tył został tak jak jest, na jednym kole okej, na drugim pochylenie niecały jeden stopień (50'). Geometrię z przodu udało się ustawić do wartości w granicach tolerancji. Badanie wykazało nierównoległość osi coś z tym można zrobić? (poza wyrzuceniem auta;)). Przesunięta jest przednia oś lewym kołem lekko do przodu.

Bardzo miły człowiek ustawiał geometrię, koszt 210 PLN, po zniżce 140 (szkoda, że nie 123, albo 115 ;))w ASO Fiata, razem ze zbieżnością.
Po wymianie całego przedniego zawieszenia jedzie się o niebo lepiej i regulacji geometrii, jeszcze tylko czekam na przekładnie kierowniczą z mniejszymi luzami ;)

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 21, 2008 12:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
holyfido pisze:
Przesunięta jest przednia oś lewym kołem lekko do przodu.


Czy tego własnie nie ustawia się na drążkach reakcyjnych idących od dolnego wahacza do podłużnicy??

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 21, 2008 2:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Monter pisze:
holyfido pisze:
Przesunięta jest przednia oś lewym kołem lekko do przodu.


Czy tego własnie nie ustawia się na drążkach reakcyjnych idących od dolnego wahacza do podłużnicy??



Jak najbardziej.
Ten element jest czesto wyrobiony i objawia się to stukiem przy hamowaniu, później już ostro ściąga na tą stronę.
Kiedyś to wymieniałem, i koszt częsci z dobrej firmy około 200zł.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 21, 2008 3:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
holyfido pisze:
Przesunięta jest przednia oś lewym kołem lekko do przodu.

Bardzo miły człowiek ustawiał geometrię, koszt 210 PLN, po zniżce 140 (szkoda, że nie 123, albo 115 )w ASO Fiata, razem ze zbieżnością.


THC pisze:
Jak najbardziej.

niech miły pan w aso poprawi wykonaną usługę, bo kąt wyprzedzenia zwrotnicy jest do du...y [zlosnik]
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 060&SGN=02
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 21, 2008 8:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
holyfido pisze:
Tył został tak jak jest, na jednym kole okej, na drugim pochylenie niecały jeden stopień (50'). Geometrię z przodu udało się ustawić do wartości w granicach tolerancji. Badanie wykazało nierównoległość osi coś z tym można zrobić?

Sprawdź poduszki gumowe tylnych wahaczy (te zewnętrzne przy progach). Miałem podobny przypadek - przy pomiarze geometrii osie wykazywały nierównoległość o ok. 1.5 stopnia. Po wymianie tych tulei wszystko wróciło do normy.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 21, 2008 9:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Czy tego własnie nie ustawia się na drążkach reakcyjnych idących od dolnego wahacza do podłużnicy??

Na przegubach drążka reakcyjnego ustawia się kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Jakby tego było mało, to kąt pochylenia koła i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy są od siebie zależne regulując jedno przestawiasz drugie.
Koleś znalazł takie ustawienie dla którego wszystkie parametry osiągnęły wartości katalogowe (w granicach tolerancji). Tak mnie wytłumaczył;)
Mówicie, że ściemniał i że można cofnąć to jedno koło?
Ja się nie upieram, że auto jest proste bo jego historii to pewnie nikt nie zna
a podłużnice na bank były spawane. Ucieszyłem się, że w ogóle ustawił te parametry.

Ten element jest czesto wyrobiony i objawia się to stukiem przy hamowaniu, później już ostro ściąga na tą stronę.
Kiedyś to wymieniałem, i koszt częsci z dobrej firmy około 200zł.


Oj był wyrobiony paskudnie po stronie pasażera, a po stronie kierowcy rozleciał się kołnierz osłaniający przegub, wymieniłem oba. Przegub drążka reakcyjnego Febiego bez zniżki 190 PLN w auto zatoce we Wrocławiu.

Sprawdź poduszki gumowe tylnych wahaczy

Miałem lekką przygodę w postaci przewrotki na bok tą mercedes. Dostało właśnie to koło, które ma teraz odchyły. Uznałem więc, że koło ma prawo nie trzymać się prawidłowo. Jak tylko mój portfel odczuje poprawę po wymienie całego przodu zabiorę się za tył.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 21, 2008 9:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
holyfido pisze:
Jak tylko mój portfel odczuje poprawę po wymienie całego przodu zabiorę się za tył.

Te poduszki Febi kosztują chyba 120-140 zł za dwie strony, jednak wymiana ich jest małym wyzwaniem. Potrzebne będą narzędzia ciężkie, u mnie nie obyło się bez cięcia tych tulei szlifierką, bo nie dało się ich zbić ze śrub mocujących.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 22, 2008 3:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Obrazek
O takie mam auto :)
Coś można poprawić? Jest sens, porozciągać czy coś?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 22, 2008 5:00 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jeśli go nie ściąga podczas jazdy czy hamowania i jeśli opony zużywają się równo to zostaw.
Uderzony w przód był kiedyś?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 22, 2008 8:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Uderzony na pewno był, bo podłużnice są spawane, ale już za mocowaniem koła, to znaczy miedzy zderzakiem a mocowaniem. Ale historii auta nie znam.

Delikatnie ściąga w prawo, przynajmniej tak mi się wydaje, ale teraz mocno wieje, ale nie wiem czy to nie ta zła zbieżność tyłu bo akurat prawe tylne koło jest wychylone w prawo za mocno.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 23, 2008 10:39 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
holyfido pisze:
Tył został tak jak jest, na jednym kole okej, na drugim pochylenie niecały jeden stopień (50'). Geometrię z przodu udało się ustawić do wartości w granicach tolerancji. Badanie wykazało nierównoległość osi coś z tym można zrobić? (poza wyrzuceniem auta;)). Przesunięta jest przednia oś lewym kołem lekko do przodu.


Można naciągnąć - u nas na mieście [palacz] kosztuje to 250 zł/oś (łącznie z ustawieniem potem geometrii).

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 23, 2008 3:49 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Pochylenie tylnego koła poprawisz przez wymianę wahacza. Zbieżnaość tyłu - jeśli tuleje sąok, to można było kiedyś kupić opcjonalne tuleje z mimośrodem, umożliwiające regulację zbieżności tyłu.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl