MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 5:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 30, 2007 5:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Witam! Mam możliwość zakupienia opla vectrę 2.0 16V z '97. Samochód został sporowadzony z Belgii i stoi u ojca mojej dziewczyny w warsztacie blacharskim. Jest delikatnie uderzony przodem, a do wymainy jest przedni zderzak, reflektory i troche malowania. Przekonuje mnie cena - jakieś 6500-6300 zł + naprawa...gdiześ 7500-8000 zł byłby do zwięcia po remoncie, do tego opłąty...czyli, powiedzmy za 9500-10000 byłby do jazdy:) Z tego co obserwuję cto ceny tych opli oscylują w okolicach 11 000 + koszty rejestracji w Polsce. Ten egzemplarz to hatchback co osobiście bardzo mi się podoba zarówno z przyczyn estetycznych jak i praktycznych - własciwie za takim nadwoziem się rozglądam. Ma klimę, szyby i lusterka na prund, wnętrze ładne, skórzaną kierownicą i jeszcze coś pewnie. Wadą albo i zletą jest to, żę jest on koloru białego. NIby wada - no bo biały...ale to jednak '97 czyli lubi sbie zardzewieć, ale nawet jak coś wyskoczy to będę mógł szybko zadziałać, a taki biały kolor w sprayu można kupić. Czytam sobie w necie róne opinie - i są takie, żę rdzeiweje (trudno), zużywa się zawieszenie i że silnik 2.0 16V jest taki sobie, osprzęt lubi siadać i takie tam. Jeślibym go kupił to obowiązkowo muszę założyć gaz - wiecie jaki kolektor tam jest - czy da sięwsadzić zwykłą instalację, czy trzeba montować sekwencję? Ile to może palić? (w cyklu mieszanym 9l Pb/100 km i jakieś 1-12 LPG?). A ceny części z tego co słyszałem sąjedne z niższych jeśli chodzi o auta niemeickie...
Generalnie sylwetka mi się podoba i jako "dupowóz" czy pojazd uniwersalny może byc. Zastanawia mnie ogólna trwałość. Co o tym sądzicie?

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 6:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Szwagier przerabial taki silnik... wymienil w nim chyba caly osprzet bo po kolei wszytsko siadalo - przeplywka, czujnik polozenia walka, zawor krokowy, przewody swiec, cewka 2 razy, czujnik polozenia przepustnicy itd.. generalnie auto calkiem calkiem gdyby nie to... plastik no bo plastik. spalanie mial ok 9 - 10 w mieszanym. Z oplami niestety jak i w zasadzie z wieloma autami z obecnej epoki jest tak ze na jaki egzemplarz trafisz taki bedziesz mial..

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 7:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Ten silnik to dziadostwo,awaryjny jak cholera, jeśli vectra b w benzynie to 1.8 z oznaczeniem XE1-125koni, chodzi zdecydowanie lepiej niż 2.0,tylko niektóre części nie są tanie, z tego co pamiętam termostat powyżej 250zł, listwa na świece(nie ma osobnych przewodów tylko 4 cewki w listwie)ok.600zł, miałem taką i z początku chodziła super ale,że przychytrzyłem na sekwencji(wtedy ok.4000) to instalacja II generacji ją osłabiła, moja była też biała,kombi,czarna skóra, krajowa,po liftingu,lipiec 99r,alu,2pp,abs,2el i w ubiegłym roku sprzedałem ją za 14.200zł

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 7:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Miedzy 1999 a 2003 ojciec i jego wspolniczka mieli takie auta (Vectry B kombi po faceliftingu, 2,0 16V - czyli 136 koni tam bylo)...w jednym z tych aut jeszcze na gwarancji wymieniono pompe olejowa bo padla, trzeba bylo dosc czesto regulowac tylne zawieszenie bo zabkowaly opony (na koniec okazalo sie - juz po gwarancji - ze trzeba wydluzyc zakres regulacji)...poza tym naprawde nic sie nie dzialo, w tym czasie nie mielismy oznak rdzy (lekko zaczelo sie tylko utleniac aluminium na relingach dachowych w 2 czy 3 punktach). Autem jezdzilo sie super choc przy dynamicznej jezdzie na trasie wynik 10 litrow to byla norma, a i w miescie przy korkach i cisnieciu z 12 nie zaskakiwalo.

Bardzo dobrze do dzis wspominam to auto...co wazne bardzo dlugo wnetrze w tych autach zachowuje swiezosc...Po 160 tys km na kierownicy (skorzanej) nie bylo sladu zuzycia, podobnie welurowe wykonczenie siedzen bylo w swietnym stanie...

...a z denerwujacych rzeczy bylo tylko to ze ciezko wchodzila jedynka, ale to przypadlosc wiekszosci skrzyn w Oplach...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 9:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
termostat do silnika 2.0 16V ( x20xev ) to +- 75zł

nie wiem czy wszystkie, ale te które widziałem i miałem sposobność coś tam przy nich robić miały jedną cewkę zapłonową i z niej kable do każdej świecy oddzielnie

części moim zdaniem są tanie, bardzo dużo części (te które oczywiście można) z demontażu (angliki)

ale sądzę, że awaryjność większa niż przeciętna :(

a wygląd zew i wew to kwestia gustu, mi osobiście się podoba

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 10:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Termostat do starego 1.8 kosztował ok.80zł(wiem bo omyłkowo kupiłem)ale xe1 to zupełnie inna bajka,silnik ten z mocą podniesioną do 140koni robiony jest do dziś

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl