MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 9:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 26, 2007 2:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 19, 2007 2:54 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
Witam kupiłem niedawno auto o którym mowa tu:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... &&start=15

Wszystko było pięknie, byłem bardzo zadowolony dopóki po 3tyś km od zakupu samochód zaczął palić jakoś strasznie dużo paliwa (strasznie dużo jak na silnik 1.5 i w stosunku do wcześniejszych ilości). Na początku jadąc średnio 80-90km/h spalał niewiele ponad 5l max 5.6l/100km. W mieście nie przekraczał NIGDY 9.5l/100km - nawet przy agresywniejszej jeździe. Teraz specjalnie jechałem UWAGA 70km/h cała drogę do domu unikając gwałtownych ruchów pedałem gazu i praktycznie nie używając hamulca i średnia spalania wyniosła aż 7.24l/100km;(((

Wszystkie filtry, olej, świece, przewody a nawet opony wymieniłem na nowe po 1000km więc to nie wina tych elementów.

Zastanawiając się co może być przyczyną zauważyłam że wskaźnik temperatury silnika w trasie praktycznie nie podnosi się w ogóle. Myślałem że się po prostu zepsuł, ale raz w korku o dziwo temp podniosła się do połowy skali. Wczoraj po nieprzerwanej jeździe specjalnie z rożnymi prędkościami średnia 80km/h (chwilami 150km/h) silnik po 100km nieprzerwanej jazdy był ciepły - znaczy miał z 50 może 60 stopni, tak że można go było ręką spokojnie dotykać - chłodnica też miała podobną temperaturę. Czy to tak ma być??? Czy przyczyną zwiększonego spalania jest ciągle nierozgrzany silnik??? Co muszę wymienić - termostat, czy coś innego??? Czy może w zimie to normalka. W poprzedniej fieście silnik był gorący i przy -20 stopniach. I w końcu ile kosztować będzie taka naprawa?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 26, 2007 2:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
Witam
1 HP jest od tego
2
Piroman pisze:
Czy przyczyną zwiększonego spalania jest ciągle nierozgrzany silnik?

Najprawdopodobniej i tu szukaj przyczyny zwiekszonego apetytu...
Pozdrawiam

_________________
MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 26, 2007 3:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Wymień termostat za ok 30-50zł i ciesz się koreańsko-japońskim dupowozem dalej.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 26, 2007 7:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
termostat na 99%


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 26, 2007 10:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
Obrazek

Termostat środka chłodzącego
4MAX
0212-02-0153.88
cena brutto: 18,36 PLN

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2007 10:44 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
gekonos pisze:
4MAX


No to chyba nie jest najlepszy wybór ;-) Wahler a w ostatecznosci vernet...

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2007 3:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
adi pisze:
gekonos pisze:
4MAX


No to chyba nie jest najlepszy wybór ;-) Wahler a w ostatecznosci vernet...


Dokladnie nigdy nie kupujcie 4max chocby to miala byc tylko podkladka pod srobe. Ta marka juz ma swoja legende wsrod mechanikow.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2007 4:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
może i przesadziłem, rzeczywiście Wahler kosztuje z 8 złociszy więcej :lol:

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2007 5:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
A jak ogrzewanie działa normalnie? Jeżeli jest dobre a auto jest na wtrysku, przyczyną może byc uszkodzony czujnik temp., przez co podaje zwiększoną dawke paliwa jak na rozruch.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2007 7:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Sorry za OT ale..

roadrunner pisze:
Dokladnie nigdy nie kupujcie 4max chocby to miala byc tylko podkladka pod srobe. Ta marka juz ma swoja legende wsrod mechanikow.


pewnie takie samo zdanie krąży o kagerze [zlosnik] W koncu to prawie to samo lecz pod inna nazwa :)

_________________
Pozdrowki

adi

W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2007 8:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
darus pisze:
a auto jest na wtrysku

autko autora wątku jest zasilane paliwem przez gaźnik

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2007 10:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 19, 2007 2:54 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
gekonos pisze:
darus pisze:
a auto jest na wtrysku

autko autora wątku jest zasilane paliwem przez gaźnik


tak przez gaźnik, a ogrzewanie działa, znaczy wieje tyle że zimne powietrze co nie dziwne skoro i silnik ledwo ciepły. W korku jak dochodzi do połowy już daje ciepłe. Jutro jadę kupić termostat - 40zł chyba oryginał w perfekt service. Ostatnio jak szukałem pasującego filtra powietrza to tylko tam mieli - i to do wyboru zamiennik i oryginał, nawet w aso nie mieli. A w innych sklepach już mi z escorta koleś chciał dopasować bo powiedział że prawie taki sam a podobieństwa jakoś nie widziałem:p <br>Dodano po 16 minutach.:<br> A przy okazji nie wiecie co może być przyczyną chwilowego szarpania przy nagłym dodaniu gazu z niskich obrotów? Objawia się to kilkoma szarpnięciami i potem jest OK. Nie ma tego problemu na wyższych obrotach lub gdy ciągle jeżdżę z gazem w pozycji 0-1. Najgorzej jest gdy w trasie przy 80km/h odpuszczę troszkę gazu a potem chce delikatnie przyspieszyć. Auto zaczyna szarpać przez kilka sekund. Gdy wcisnę gaz mocniej prawie natychmiast przestaje. Czy to może być zanieczyszczony filtr paliwa??? Bo tylko tego jeszcze nie zmieniałem i przy okazji wymiany termostatu bym i to zmienił.

_________________
Audi V8 4.2 Automat '92 - nowe hobby
Hyundai Pony 1.5 GLS '92 - aktualnie
VW LT35 2.5TDI '97 - służbówka:p
Nissan Skyline Estate 1.8 '86 - ex, na żyletki
Ford Fiesta 1.3 '93 - jeszcze jest
Fiat 126p '86 - wieki temu


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 28, 2007 8:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
W skodzie żony mam podobne objawy. Szarpanie i dławienie się na niskich obrotach po rozgrzaniu. Wymienione praktycznie wszystko...oprócz filtra paliwa :)
Mam nadzieję, że u mnie też chodzi o filtr...

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 28, 2007 8:42 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
Piroman pisze:
A przy okazji nie wiecie co może być przyczyną chwilowego szarpania przy nagłym dodaniu gazu z niskich obrotów? Objawia się to kilkoma szarpnięciami i potem jest OK. Nie ma tego problemu na wyższych obrotach lub gdy ciągle jeżdżę z gazem w pozycji 0-1. Najgorzej jest gdy w trasie przy 80km/h odpuszczę troszkę gazu a potem chce delikatnie przyspieszyć. Auto zaczyna szarpać przez kilka sekund. Gdy wcisnę gaz mocniej prawie natychmiast przestaje. Czy to może być zanieczyszczony filtr paliwa??? Bo tylko tego jeszcze nie zmieniałem i przy okazji wymiany termostatu bym i to zmienił.


W gaźnikowej cliówce miałem podobny objaw. Przyczyną był zasyfiona taka siateczka na przewodzie paliwowym przed samym gaźnikiem. Może w Hyundaiu też jest coś takiego?

_________________
el_diablo
c123 - sprzedany
s124 - rozbity


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 29, 2007 9:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 19, 2007 2:54 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
No i po wymianie - termostat 45zł i filtr 8zł + wymiana 40zł i autko śmiga jak nowe. Spalanie też spadło i przy baaaardzo dynamicznej jeździe (by sprawdzić czy wszystko jak należy i na odwrót się nie przegrzewa) średnio 100-120km/h a chwilami vmaxem, wyniosło 6,95l/100km:))) Szarpanie też ustało:)

_________________
Audi V8 4.2 Automat '92 - nowe hobby

Hyundai Pony 1.5 GLS '92 - aktualnie

VW LT35 2.5TDI '97 - służbówka:p

Nissan Skyline Estate 1.8 '86 - ex, na żyletki

Ford Fiesta 1.3 '93 - jeszcze jest

Fiat 126p '86 - wieki temu


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl