MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 11:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 9:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
po pierwsze do pana KIELBIKA
prowadnice w OM 615 616 i 617 nie są wykonane z brązu jak sie juz pan tak przechwala i proszę mi to skomentować--wykonane są z jakiejś stali czy cos w podobie jak nie wierzysz to skocz do sklepu i sobie kup

i mógłbyś nie komentowac tak agresywnie innych

tak na marginesie bary to rozumiem twoje nerwy ale chyba faktycznie będzie dobrze-czego szczerze zycze(przy okazji świąt)

a w ogóle to chyba wszyscy zapomnieli ze silnik turbo ma denka tłoków chłodzone olejem co to oznacza niech kazdy pogłowkuje

myślę że barego uratowalo ze silnik nie jest pierwszej młodości

teraz jedynym problemem jest jechac przed barym bo patrzy sie na wskażniki a nie na drogę

taka dyskusja na forum jest przydatna ale wprowadza też zamęt w głowach ze względu na nieprawdziwe fakty

co do olejów to zawsze zdania były podzielone

swoje słowa poprę tym ze przez 3 i pół roku pracowałem w największym w regionie zakładzie obróbki mechanicznej silników a przez 2 lata na dziale GŁOWICE-- nie daje mi to prawa byc euGENIUSZEM i nie wykluczam pomylek ale jako jedyny nie napiszę co się stało z silnikiem barego bo po prostu nie wiem (bo niby skąd) CZAS POKAŻE <br>Dodano po 44 sekundach.:<br> po pierwsze do pana KIELBIKA
prowadnice w OM 615 616 i 617 nie są wykonane z brązu jak sie juz pan tak przechwala i proszę mi to skomentować--wykonane są z jakiejś stali czy cos w podobie jak nie wierzysz to skocz do sklepu i sobie kup

i mógłbyś nie komentowac tak agresywnie innych

tak na marginesie bary to rozumiem twoje nerwy ale chyba faktycznie będzie dobrze-czego szczerze zycze(przy okazji świąt)

a w ogóle to chyba wszyscy zapomnieli ze silnik turbo ma denka tłoków chłodzone olejem co to oznacza niech kazdy pogłowkuje

myślę że barego uratowalo ze silnik nie jest pierwszej młodości

teraz jedynym problemem jest jechac przed barym bo patrzy sie na wskażniki a nie na drogę

taka dyskusja na forum jest przydatna ale wprowadza też zamęt w głowach ze względu na nieprawdziwe fakty

co do olejów to zawsze zdania były podzielone

swoje słowa poprę tym ze przez 3 i pół roku pracowałem w największym w regionie zakładzie obróbki mechanicznej silników a przez 2 lata na dziale GŁOWICE-- nie daje mi to prawa byc euGENIUSZEM i nie wykluczam pomylek ale jako jedyny nie napiszę co się stało z silnikiem barego bo po prostu nie wiem (bo niby skąd) CZAS POKAŻE

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 6:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
kielbik pisze:
Jarzyn napisał:
Bary, masz silnik z turbiną i jeździsz na mineralnym?
No wlasnie?

Od zawsze myślałem,że robię dobrze, pamiętam jak kiedyś mechanik radził mi na nim jeździć i mimo namawiania przez ojca na półsyntetyk, dalej jeździłem na mineralu... Od teraz będzie półsyntetyk.
marcin280e pisze:
To mnie dziwi jak to spadł?

Nie mam pojęcia jak mógł się odkręcić, może jakiś gówniany gwint albo nakrętka od węża,bo jak próbowałem go zakręcić później to zerwałem całkowicie aluminiowy gwint, dlatego kupiłem nową chłodnicę...
Co do przyczyny to wiem,że ten silnik ma całkiem inne tłoki i na pewno inny obieg oleju,czy też olejem są smarowane inne elementy niż w zwykłym 300D... Coś mi znajomy wspominał,który robił remont takiego silnika [szalone]
marcin280e pisze:
Jezeli przytarły sie panewki to zacznie stukać kwestja czasu...


Czy to jest regułą, czy jest szansa, że zostanie tak jak jest,czyli ok?? :(

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 19, 2007 12:15 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
kondrix123 pisze:
prowadnice w OM 615 616 i 617 nie są wykonane z brązu jak sie juz pan tak przechwala i proszę mi to skomentować--wykonane są z jakiejś stali czy cos w podobie jak nie wierzysz to skocz do sklepu i sobie kup
Nie wiem z czego sa wykonywane prowadnice "ze sklepu", to nie jest skomplikowany element i mozna go wytoczyc z kawalka kazdego materialu. Oryginalne prowadnice sa wykonywane z brazu tak jak np. tloki z aluminium a tuleje cylindrowe z zeliwa sferoidalnego. Dobor materialow na w/w elementy nie jest przypadkowy i wynika z wymagan, ktore sa im stawiane - np. para prowadnica i trzonek zaworu nie moze byc smarowana olejem bo nie moznaby kontrolowac przedostawania sie oleju do kolektorow ssacego i wydechowego oraz do komory spalania (dlatego tez stosuje sie uszczelniacze na trzonkach zaworow), tloki musza byc lekkie ze wzgledu na ogromne przypieszenia jakim ulegaja i zwiazane z nimi sily bezwladnosci, tuleje musza miec dobre wlasnosci smarne (zeliwo sferoidalne, dzieki duzej zawartosci grafitu je ma). Ci co konstruuja silniki o tym wszystkim doskonale wiedza, ci co dorabiaja np. prowadnice juz niekoniecznie i potem zdazaja sie takie historie jak zacieranie zaworow w prowadnicach. W oryginalnych prowadnicach taka sytuacja sie nie zdazy.
kondrix123 pisze:
i mógłbyś nie komentowac tak agresywnie innych
A bo sie zdenerwowalem... [zlosnik]

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 19, 2007 8:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
a prowadnice i tak nie są z brązu bo sam wybijałem wiele z głowic i nie byl to brąz wystarczy wziąć nominalną głowicę

ps ja tez sie zdenerwowałem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 19, 2007 8:22 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
AndyS pisze:
Ale żeś "powiedział co wiedział" bo napewno nie "wiedział co powiedział"


Ne no niestety wiedział co powiedział. Obserwacje takie zostały przeze mnie przeprowadzone na kiilku autach, które zalane były mienerałami, a zalano w nie połsyntetyki i syntetyki. Fakt faktem, nie były to MB , wiec może po prostu, to co piszesz ty , czy kolega Kelbik jest tylko kolejnym dowodem na wyższość MB nad resztą świata. [cool] Nie kwestionuje przewagi syntetyków i połsyntetyków nad minerałami, tylko mimo wszystko jest ryzyko przy stosowaniu po mineralne.

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 20, 2007 7:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
dorobiłem kolejne 400km i jak na razie bez zmian... dziś przy -5 st. odpalił bez zająknięcia. Stuków nie stwierdzam...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob gru 22, 2007 9:57 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
STREETFIGHTER pisze:
bary123ce pisze:
Co z turbiną? Wydaje mi się, jakby teraz trochę gwizdała przy ostrym dodawaniu gazu... :(

Turbinką sie nie przejmuj jeśli jeszcze pracuje to pewnie tylko troche sie przytarła bez oleju i dlatego zaczęła gwizdać ale jest to normalny objaw zuzycia przy normalnej eksploatacji więc poprostu ja tylko trochę postarzyłeś :) I jeśli pojezdzisz troche i nic wiecej sie przy niej nie ujawni jakies turbo dziury itp. których wczesniej niebyło to niema co sie przejmować to jest praktycznie niezniszczalne urzadzonko pod warunkiem ze ma olej wiec jesli go nie bylo, a nadal pracuje to jest OK !

Będę polemizował czy turbina to takie niezniszczalne urządzenie... Jest bardzo czułe na bezmyślna jazde! Najgorsze co można zrobić dla turbosprężarki to zgasić silnik odrazu po ostrej bądż dlugiej jeżdzie. Nie wspomnę też o dynamicznej jeździe na zimnym silniku... Ciekawe czy kolega Bary o tym pamieta?

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 22, 2007 8:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 04, 2007 7:46 am
Posty: 152
Lokalizacja: Radom
PERZU wiem o tym wszystkim i tych zasad do przestrzegania jest jeszcze troche ale w temacie niechodziło o użytkowanie tylko o konkretny problem [zlosnik]

_________________
SUZUKI GSXR 750(streetfighter)'89
124 230 E'91 - EX, 124 300 E'93 - EX,123 280 CE'78 - EX,
123 230 CE'84 - wolałbym sprzedać nerkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 22, 2007 9:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
STREETFIGHTER pisze:
PERZU wiem o tym wszystkim i tych zasad do przestrzegania jest jeszcze troche ale w temacie niechodziło o użytkowanie tylko o konkretny problem [zlosnik]


Przepraszam :oops:

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 26, 2008 9:49 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Cytuj:
Jezeli przytarły sie panewki to zacznie stukać kwestja czasu...

niestety sprawdziło się:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 589#276589

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 26, 2008 12:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
bary123ce pisze:
niestety sprawdziło się:


uLLLAAALL :-?

nie fajnie współczucia chłopie.....

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl