MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 5:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 16, 2007 12:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Witam

zainstalowałem obrotke u siebie, zgodność cylindrów naturalnie jest. Podłaczyłem ją wg schematu zapodanego niegdyś przez kolege (me: how):

Obrazek

czyli plus pod bezpiecznik a drugi kabelek pod cewke, tak jak na 1szym od lewej obrazku.

Obrotka działa, jednak:

- po wlaczeniu silnika pokazuje bardzo wysokie obroty, średnio 2500
- pisze średnio, poniewaz wskazowka obrotki caly czas plywa, jest bardzo bezwladna nawet na luzie
- po przegonieniu wozu, obroty na luzie sa w granicach 1500-1700, znowu srednio :(

Pytania:

- czy w zwiazku z wiekowym urzadzonkiem, obrotka moze sie tak zachowywac ?
- moze zle cos podpiete jest ?
- jakie obroty na luzie koledzy macie w M110 ?

Z gory dzieki za pomoc !

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 16, 2007 9:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Marv pisze:
jakie obroty na luzie koledzy macie w M110 ?


na luzie mam około 850-900 obr


Marv pisze:
a drugi kabelek pod cewke,


oryginalnie podpina sie pod kostkę jak na rysunku poniżej:

Obrazek

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 11:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
No wlasnie: nie pod cewke a do zacisku z sygnalem z czujnika polozenia walu.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 8:27 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
No wlasnie to jest ten knif, bo z pierwszego schematu wynika ze pod cewke, w kazdym razie juz dziala jak powinien (Y)

podziękował

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 11:17 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
howser pisze:
na luzie mam około 850-900 obr


Za wysokie, powinny być 700-800.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 12:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
kielbik pisze:
No wlasnie: nie pod cewke a do zacisku z sygnalem z czujnika polozenia walu.


Drogi *kielbiku Robercie,

czy to nie z Tobą rozmawiałem na temat kilku rodzajów obrotomierzy i różnych sposobów ich podłączenia?

Schemat u góry, prynajmniej ja to tak widzę, pokazuje dwa rodzaje tego urządzenia. Prawy ma wyraźnie zazanczone wyjście TD i takie też wyjście zakreślił kolega z niemieckiego forum rozbiąc zdjecie swojego nadkola.

To teraz pytanie do marv'a: czy miałeś na plecach swojego obrotomierza TD, czy nie? :lol:

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 1:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
Ze względu na to , że obrotka marv'a ,, przewinęła się'' przez moje ręce [zlosnik] pamiętam , że na plecach obrotomierza był napis określający ilość impulsów. Potwierdzam teorię kolegi (me: how) na temat różnej budowy obrotomierzy i różnych sposobów ich podłączenia. Swego czasu dość mocno drążyłem temat obrotomierza do diesla. Na rynek USA stosowano dwa rodzaje. Pierwszy z napisem na odwrocie określającej ilość impulsów (jestem przekonany , że brał sygnał z czujnika na wale ) , drugi natomiast z oznaczeniem W i podaną wartością w Hz. Obrotomierz drugiego typu udało mi się sprowadzić z USA i zamontować w swoim aucie. Podłączony jest do wyjścia W alternatora i działa prawidłowo. <br>Dodano po 23 minutach.:<br> znalazłem coś takiego http://www.schmidt-richter.de/Fotos/Dre ... gleich.htm

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 5:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
@ *beczka* moglbysprzetlumaczyc te pierwsze kilka zdan ze strony co linka dales ?

@ (me:how) nie wiem co tam jest napisane, a sprawdzal juz nie bede, przynajmniej do nastepnego wyjecia zegarow :) schemat podlaczenia byl taki malutki ze nie za bardzo skumalem te oznaczenia.

co oznacza TD?

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 11:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Drogi (me: how) Michale,

to wlasnie ze mna rozmawiales o obrotomierzach - pamietam jeszcze nawet okolicznosci tej rozmowy :). Ale obrotomierze podlaczane zgodnie z lewym schematem na rys. 11 stanowia moze 0,05% wszystkich. Tak podlaczano je w samochodach z konwencjonalnym ukladem zaplonowym z przerywaczem (M115) na poczatku pierwszej serii w czasach kiedy DZM oficjalnie nie wystepowal nawet na liscie extrasow. Poniewaz w poscie pada pytanie o podlaczenie w M110 zalozylem z gory, ze rozchodzi sie o obrotomierz z "TD" na grzbiecie i poradzilem, podobnie jak howser, podlaczyc go do zacisku czujnika polozenia walu. Jak sie zreszta okazalo, calkiem slusznie:
Marv pisze:
No wlasnie to jest ten knif, bo z pierwszego schematu wynika ze pod cewke, w kazdym razie juz dziala jak powinien (Y)

@ *beczka*: ostatnio o obrotkach do klekotow bylo tutaj.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl