MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 12:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt wrz 18, 2007 9:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
dziś jade umówić sie z mechanikiem na regulacje zaworów, narazie silnik chodzi, zrobiłem ponad 300km i nic sie nie zmieniło, cisnienie oleju trzyma jak trzymał po tym wycieku oleju.
Mam jeszcze pytanie, bo podczas jazdy jak puszcze noge z gazu i wcisne sprzęgło to jeszcze przez jakąś chwile sa wysokie obroty jakbym ten gaz jeszcze miał wciśnięty, czy to jest zapóźny zapłon? też go dać do regulacji za jednym zamachem?

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...
W115 200D 76r - sprzedałem
W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115
W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 19, 2007 4:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
(me: how) pisze:
Najpierw luz zaworowy. Mało kto o tym pamięta. Jesli to właśnie zawory, gwarantuję, że zapalisz przy minusie, jeśli je wyregulujesz.

niestety ale to prawda [zlosnik]
grigorius pisze:
dopiero usłyszałem dziwny dzwięk silnika i go zgasiłem

prawdopodobnie już klawiatura nie dostała ciśnienia [szalone] ale z motorem powinno być ok.
(me: how) pisze:
No to już wiesz, że ten wskaźnik jest ważniejszy niż predkościomierz, widoki za oknem, czy nogi pasażerki.

Z nogami to przesada (można motor wyłączyć i się wskaźnikiem nie przejmować ;) )
grigorius pisze:
ale zrobięłm dopiero 6km

Zasuwaj na regulację zaworów i przy okazji tak jak chciałeś sprawdź początek wtrysku [wscieklosc]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 24, 2007 7:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
witam, silnik jest po regulacji zaworów i zapłonu, zapłon był spóźniony, zawory rozklekotane kazdy w inną strone.
Po regulacji jest o tyle lepiej że silnik po zapaleniu odrazu chodzi równiutko jak by był gorący i tak tez chodzi w czasei jazdy, wczęsniej był słabszy duzo jako zimny, lecz rozruch nadal nie jest taki lekki jak powinien być.
Mechanik powiedział że silnik jest dobry tylko końcówki wtrysków do sprawdzenia i pewnie wymiany, w tym tygodniu to załatwie.

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 26, 2007 12:34 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
kolego radziłbym jeszcze sprawdzić zawór przelewowy z pompy wtryskowej. Nie może on swobodnie wypuszczać paliwa, dopiero po osiągniąciu pewnego ciśnienia. Innymi słowy jak to powiedzial pewien stary mechanik, "jak dasz rady go przedmuchac ustami to rzuć nim o ziemię" [zlosnik]
jeśli przepuszcza paliwo, to przez takie nocne stanie paliwo ucieknie z pompy wężem powrotnym i trzeba rano trochę pokręcić zanim się odpowietrzy.
Do samodzielnej wymiany potrzebny jest sprawny zawór i 5min. możesz np. podmienić na próbę z drugiego auta...
Co do jazdy bez oleju; olej wygłusza pracę silnika i gdy go zaczyna brakować silnik będzie głośniej - dziwniej pracował, co nie oznacza, że już się zaciera, bo pompa ssa olej z najniższego punktu silnika.

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 26, 2007 7:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
dzięki za rady
W poniedziałek jestem umówiony na sprawdzenie i pewnie wymiany wtrysków, mechanik powiedział że zakłada tylko BOSCHa bo na innych silnik głośno chodzi (chodziło mu o mercedesa silniki konkretnie), bynajmniej tak to powiedział.
co do rozruchu to jest o niebo lepiej po regulacji zaworów i zapłonu, tylko rozrusznik musi zrobić na ucho 3 obroty i silnik łapie, nie musze go wtedy tez gazować do podłogi, tylko naciśnięcie troche gazu wystarcza, po 2sekundach trzymania na gazie silnik równo chodzi sam, więc jest lepiej
Co do zdazenia z olejem to jak narazie silnik sie kręci, zrobiłem juz ponad 500km i jakoś zmian nie widze, ciśnienie oleju trzyma jak trzymał, a i co mnie zaskoczyło to nie zauwazam ubytku oleju na bagnecie, co w poprzednich moich 115stkach było standardem.

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 26, 2007 8:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Jak juz zostana wykrecone wtryskiwacze to polecilbym sprawdzenie cisniena sprezania. Jezeli luzy zaworowe ustawione sa prawidlowo to na podstawie wynikow tego badania bedziesz wiedzial o silniku praktycznie WSZYSTKO.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 6:59 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
jasne, taki jest plan :)

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 7:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
więc tak auto po sprawdzeniu wtrysków, sprawa wygląda w ten sposób że:
- dwa pierwsze wtryski był dobre, ciśnienie miały ponad 115bar, dwa ostatnie sikały, zero rozpylania, końcówki te były nieoryginalne chyba polskie, mechanik doradził żeby zmienić te dwa co leją a tamte zostawić skoro są dobre, wiec dwa mam dobre stare polskie i dwa oryginalne boscha i moje pytanie... czy dobrze zrobiłem że zostawiłem tamte końcówki? czy lepiej było wymienić wszystkie?
ciśnienia nie zmierzył, nie było czasu bo musiałby ostygnąć silnik a mi auto było potrzebne.
A teraz efekty, z tego co na szybko zauważyłem to auto zupełnie inaczej pracuje, może jest troszke mocniejsze, ale kto to wie, moze to tylko złudzenie, natomiast zapala bez podgrzewania na dotyk jak jest ciepły silnik, tzn. postoi 10min i raz i chodzi bez kręcenia. Dziś rano też zapalił bez zarzutu, nie dusił się, lekko noga na gaz żeby sie rozchodził i wszystko gra, co będzie dalej się okaże.
prosił bym o sugestie dot. tych wtrysków

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 19, 2007 10:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
witam ponownie,
kompresje mam jak to pisałem w innym poście 16,18,20,15 - auto już praktycznie nie zapala, planowałem wymienić silnik ale bardzo trudno o dobry motor w rozsądnej cenie, wiekszość co ogladałem to padaki.
Jedna rzecz mnie jeszcze niepokoi SILNIK WOGÓLE NIE WIDZE NA MIARCE ŻEBY POBIERAŁ OLEJ, NIC NIE UBYWA. Mój mechanik twierdzi ze sama zmiana pierścieni nic nie da, bo napewno tłok jest już luźny i próg w tulei, ale czy wtedy nie powinien dość znacznie pobierać olej?
Drógi mechanik mi powiedział ze skoro oleju nie pobiera to głowica nieszczelna, i ze głowice cała obrobić i zażucić oryginalne pierścienie i będzie dobrze, a ja sam już nei wiem co mam myśleć, prosze o jakies rady sugestie, moze ktos miąlpodobny przypadek.

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 13, 2007 8:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
dokończę temat...
auto właśnie odebrałem po remoncie, wymienione zostały:
-pierścienie
-panewski korbowodowe
-uszczelniacz wału
-zawory
-frezowanie gniazd zaworów
-uszczelniacze zaworów
-szpilki głowicy (były poprzeciągane)
-uszczelki
- no i olej i płyn chłodnicy
cały koszt 1500zł
Wg zapewnień mechanika tulej nie była bardzo wypracowana, próg był podobno na 4 cylindrze tylko.
Narazie silnik ładnie chodzi, dzis zapalił bez kręcenia, jak będzie dalej to się okaże.

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 14, 2007 9:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
grigorius pisze:
dzis zapalił bez kręcenia


:o

Gdzieś Ty zrobił taki remont??!! [zlosnikz]

P.S. Oby ładnie chodził..

Pozdrawiam
paweł

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 14, 2007 10:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 04, 2006 10:15 am
Posty: 91
Lokalizacja: Płock
na takiej wiosce pod sierpcem, no narazie chodzi ladnie, ale to za wcześnie żeby cokolwiek oceniać, jedyne co widze to ciśnienie oleju trzyma bardzo wysoko, poniżej 2,5 nie zchodzi,a w mieście 2,8 i 3. a jak będzie dalej ... kto wie

_________________
W115 200D 74r czarna strzała - dawno temu...

W115 200D 76r - sprzedałem

W201 200D 87r - sprzedałem - to jednak za małe auto i daleko mu do w115

W115 200D 74r - aktualnie dopieszczany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl