MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 1:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob gru 01, 2007 4:45 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2007 2:16 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Mirowice, MAZOWIECKIE
W moim 123 200D nie ma obrotomierza, ale wiem że mógłby być. Dobrze wiem? Podłącza się go do alternatora, do specjalnego wyprowadzenia, tak?

Zasadnicze pytanie: jak obrotomierz mierzy obroty? Impulsy tam latają czy napięcie wzrasta? Mam alternator oryginalny i żadnego dodatkowego wyjścia na nim nie ma, ale na innym zapasowym już jest taki dodatkowy pin nie wiem od czego. Od obrotomierza właśnie? Jeśli tak to czy ktoś wie jak wykorzystać ten dodatkowy pin? Nie chcę od razu zakładać obrotomierza, bo to dość trudny w zdobyciu rarytas, ale może choć dla włsnej satysfakcji da się zbadać obroty silnika jakimś miernikiem.

_________________
Może kiedyś się tu podpiszę...
No dobra niech będzie
MB W 123 rocznik 1977, prawie taki jak na obrazku...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 5:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Witam
masz diesla i (osmiele sie napisac, choc pewnie zaraz ktos na mnie wiadro pomyjow wyleje) w tym silniku nie ma nic elektrycznego ani tym bardziej elektronicznego.
Swiece (ŻAROWE) i rozrusznik, jak juz by kogos reka swiezbila...

Mowisz o obrotomierzu, ktory czyta jakies sygnaly elektryczne, a ktorych twoj silnik nie daje... te rzeczy pochodza z roznych swiatow.

Wiec nie zakladaj obrotomierza ze wzgledu na to ze to rarytas - po prostu nie zakladaj go bo jest to rarytas do benzyny ;) .

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 10:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Diesele mialy obrotomierze przede wszystkim w USA - w Europie prawie nie wystepowaly, jak juz to w max wypasionych wersjach z 2 i 3 serii, glownie 300 TD Turbodiesel. Byly dwa rodzaje:
- takie jak w silnikach benzynowych (co do zasady dzialania bo cyferblat zawsze byl do 6000 obr/min i bez czerwonego pola), zliczajace impulsy z czujnika umieszczonego w obudowie skrzyni biegow (nie wszystkie skrzynie mialy gniazdo na ten czujnik);
- takie jak w wiekszosci dieselow innych marek, czyli zwykle woltomierze, zasilane z zacisku "W" alternatora (to ten wolny zacisk, ktory nie wiesz do czego sluzy :)). Zaqcisk "W" mozna dorobic w kazdym alternatorze, nie pamietam jak. Pewnie odezwie sie ktos, kto jest bardziej kumaty w elektryce.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 10:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Lub ktos, kto wie, że wystraczy wpisać OBROTOMIERZ w wyszukiwarce.

Sprawę "W" opisał Gerri:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... brotomierz

Jak poszukasz głębiej, znajdziesz dokładną instrukcję, jak obrot z benzyny zaadaptować do diesla. Tylko czy jest sens, kiedy dolar kosztuje dziś tanio jak nigdy?

UWAGA: Obrotomierze dieslowskie różnią się w zaleznosci co czytają: czujnik, czy "W".

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 10:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
(me: how) pisze:
Lub ktos, kto wie, że wystraczy wpisać OBROTOMIERZ w wyszukiwarce.
A ja nie wiem i dlatego nie wpisalem :P.

Cos mi sie kolatalo, ze "W" bierze sie ze srodka gwiazdy ale poniewaz nie jestem wielkim elektrykiem to nie chcialem palnac glupoty. Poza tym Piotr B W123 napisal, ze ma zapasowy alternator z "W" wiec pewnie tak naprawde nie jest zainteresowany jego wyprowadzaniem :P.

(me: how) pisze:
Tylko czy jest sens, kiedy dolar kosztuje dziś tanio jak nigdy?
Czy w ogole jest sens zakladania obrotomierza w dieselu? Rozpedzenie OM615 do jego maksymalnej predkosci obrotowej to nielada sztuka a jej przekroczenie, jak w kazdym dieselu, jest dzieki regulatorowi odsrodkowemu niemozliwe.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 11:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Ja tylko zachęcam zainteresowanego, do lektury postów archiwalnych.

Kiedyś bardzo chciałem mieć obrotkę w 240D. Dzisiaj znowu doceniam duży, piękny i prosty zegar. Ten w obrotce, taki jakiś jak z Opla wyjęty.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 11:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
A ja sie znowu czegos nauczylem.
I znowu dostalem nauczke.

[zlosnik]

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 02, 2007 1:11 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2007 2:16 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Mirowice, MAZOWIECKIE
Oj nie kłóćcie się, nie ma o co ;-) Nie chcę zakładać obrotomierza, przynajmniej narazie, tylko chciałem się dowiedzieć czy można zmierzyć obroty diesla po zamianie alternatorów. Tak dla ciekawości tylko.

W wolnej chwili zamienię alternatory i sprawdzę co wylatuje z "W". I będzie jasność.
Dzięki i pozdrawiam

_________________
Może kiedyś się tu podpiszę...

No dobra niech będzie

MB W 123 rocznik 1977, prawie taki jak na obrazku...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 02, 2007 11:48 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Chodzi o obroty silnika czy alternatora? [zlosnik]
A resztę też już kiedyś opisywałem, tyle co wiedziałem.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 08, 2007 10:38 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Orinalnie byly obrotomierze tylko pod czujnik walu. Mozna dorzucic pod wyjscie W z alternatora lub jak go nie ma to poprostu wyprowadzic je z uzwojenia. W przypadku obrotomierza pod czujnik trzeba dorzucic kondensator, aby pokazywal dobre obroty. Mozna tez przerobic obrotomierz od benzynki, ale to juz troche wiecej lutowania. Wszystko jest opisane i przetestowane (sprawdz faq na www.mb.org.pl/forum co prawda opis jest od w201, ale z w123 bedzie to samo).

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl