(me: how) pisze:
Czytam w instrukcji, że z fabryki skrzynia wyjechała z nieco ponad sześcioma litrami oleju, a przy zmianie należy wlać już tylko niecałe 5. Czy może ktoś to wyjaśnić i ew. podać dokładne ilości (mam nieczytelny egzemplarz). Czy cześć oleju po prostu zostaje w skrzyni?? Silnik 240D.
1. Pojemnosc silnika nie ma znaczenia.
2. Przy wymianie oleju musisz spuscic CALY olej.. trza wiedziec, gdzie jest drugi spust
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)
- a jest z przodu skrzyni, za taka kratka.. dosc wazne, bo nawet nie kazdy mechanik o tym wie - i potem wydaje sie, ze do skrzyni 2-3l wchodza na max (mi tak raz wymienili, myslalem ze lby powyrywam fachowcom
![[szalone]](./images/smilies/szalone.gif)
)
3. Powinno wejsc mniej wiecej 5,5l
4. Filtr i uszczelke tez sie wymienia, jakby co
5. Uwazaj na dobre dokrecenie srub mocujacych pokrywe.. jak za slabo dokrecisz, to bedzie kapac/sie lalo; jak za mocno - to mozesz przeciac uszczelke
6. Wymienia sie co (wg instrukcji) 60-65kkm.. ale ja robie to co 40-50kkm, tak na wszelki wypadek
7. Moze sie zdarzyc, ze sruba sie zapiecze i trza ja bedzie ukrecic.. ale to nic - mozna przewiercic dziurke i zastosowac srubke z nakretka (u mnie tak sie wlasnie stalo..)
8. Tyle samo oleju (no i cala procedura identyczna) wlazlo do ASB w w201
_________________
Pozdrawiam,
Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/