MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 1:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 9:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
ALPAq pisze:
Jakie masz dokładnie te felgi ?? jaka szerokość i ET?


Mam 15" o numerze B66470086
rozmiar 7J x15 et41

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 9:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
Cytuj:
po takim stwierdzeniu mysle, ze sa tu tacy co by nie tyle sie z toba klucili ale by cie nawet udusili

Niech duszą, ale na temat. Kłótnia, która tu rozgorzała nie ma nic wspólnego z tematem wątku.

_________________
Pozdrawiam - Bartek

MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.
Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.
VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 9:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
bartekmw pisze:
Kłótnia, która tu rozgorzała nie ma nic wspólnego z tematem wątku.


tak jest zazwyczaj! to jak w gluchym telefonie! zawsze na koncu wyjdzie co innego niz w temacie... [zlosnikz]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 11:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Kielbik dziorkowana a co?

hmmm co do tych opon bieznikowanych to zdania sa mocno podzielone... :) mozna by sprobowac przeprowadzic test takiego wynalazku... ale nie chce tego robic ta mojej qp ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 06, 2007 11:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
ALPAq pisze:
Kielbik dziorkowana a co?
perforowana, czyli taka jak w Sportline. To moze zawieszenie tez masz sportowe? Chociaz wtedy w katalogu nie byloby tej opcji ze zwyklym zawieszeniem...

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 09, 2007 3:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmm ja już nic nie rozumiem :D .. moze to jakiś kradziony egzemplarz złóżony z 3ech ;p
Da sie to wszystko jakos sprawdzic?? co jest naprawde i co musi i co powinno?
a przygoda z zimówkami skonczyla sie tak ... że wsadziłem z przodu dystance i felgi 6 1/2 15" z oponkami 196/65 15 i śmiga ok tylko coś dziwnie chlupie .. musze ogarnać jak tam ten lewyprzedni amortyzator bo to tam u niego coś..

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 09, 2007 8:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Nie rob scen, auto masz zgodne z VIN i fajnie by bylo zeby takie pozostalo... :)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 09, 2007 9:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Witam,

Ja w swojej 114 jeździłem na nalewkach i mam takie spostrzeżenia:

1. Trochę piszczały na zakrętach, ale to chyba wina mieszanki gumowej,
2. Sądzę, że zauważalnie się szybciej zużywały niż normalne opony.
3. Co do głośności to nic nie zauważyłem, żeby były głośniejsze i raczej twierdzenie, że są głośniejsze należy obalić z prostego powodu: hałas opony zależy od rzeźby bieżnika w szczególności, zatem trzeba by porównać opony o tej samej rzeźbie nalewane i fabryczne, a wtedy można coś o tym powiedzieć więcej.
4. Po sprzedaniu całych kół znajomej do W123, która woziła nią kegi z piwem do baru na jednej oponie zrobił się balon - puściła osnowa z powodu przeładowania.
5. Zimówki jakie miałem sztuk 2 sprawowały się super.

I to tyle, co spostrzegłem. A Ci co mówią, że nalewki nie wytrzymują prędkości niech sobie przypomną co to jest indeks prędkości i niech sprawdzą jaki indeks prędkości mają nalewki, a ile na nich śmigali, a wtedy też będzie można coś obiektywnego na ten temat powiedzieć.

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 15, 2007 8:23 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 12, 2007 9:26 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Płock
And pisze:
Znajomemu kiedyś przy 160 dwie takie naraz pękły :o

dzwiwisz sie? bieżnikowane mają max indeks V do 160km/h
Tak jest na moich, jeżdżę na bieżnikowanych oponach 185/60 R14 i sprawują się dobrze(zimówki). :)
Co do głośności to NA PEWNO są dużo głośniejsze od zwykłych nie bieżnikowanych zimówek.
Ponadto jak czytam, że komuś przy 160 czy 200 się opona bieżnikowana rozleciała, to się nie dziwię. Poza tym ko w zimę rozwija takie prędkości?? Idioci i szaleńcy chyba :o .
Co do letnich opon bieżnikowanych również bym ich nigdy nie założył, ze względu na niewielki indeks prękości, w zimie jeździ się dużo wolniej, takie jest moje zdanie.
A co do tego, co niektórzy Forumowicze piszą:" ja kiedyś", "ja 8 lat temu", "za komuny", Panowie!! Technologia bieżnikowania opon zmieniła się mega istotnie od dawniejszych czasów! Ja na swoje bieżniki dostałem 12 m-cy gwarancji, nawet nie napiszę, ile mnie kosztowały, bo nie uwierzycie, ponadto należy pamiętać, że ciśnienie w oponie bieżnikowanej powinno być o 10% większe, niż ciśnienie w nowej oponie nie bieżnikowanej.

_________________
Skoda Favorit 1,3 1991r:)
Fiat Bravo 1,9 TD 100, 1997 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 15, 2007 8:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
embejo pisze:
max indeks V do 160km/h

V jest do 240km/h więc..., do 160 - to jest Q.
Oprócz przypadku "za komuny" opisywałem sytuację całkiem nie tak odległą czasowo, więc pomimo zmian technologii nadal się to zdarza. Może kumpel kupił kiepsko wykonane, trudno mi ocenić. Oponiarzem nie jestem, a może i szkoda, bo to niezły fach. Cieszę się, że jezdzisz bezproblemowo na tych oponach.
A co do osiąganych prędkości, nie bardzo kumam z tymi szaleńcami. Jak latem ktoś wali 200 km/h to nie jest szaleńcem, a jak zimą jest. Czym się różni sucha droga zimą od suchej latem. No dla motoru nie powiem, tam faktycznie temperatura asfaltu ma ogromne znaczenie dla przyczepności opon. Przecież nikt tu nie pisze, że sadził 160 w największą śnieżycę, po nieodśnieżonej drodze szerokości 2m biegnącej przez wieś w środku gór.

A inna sprawą jest to, że byłem w tym tygodniu na etapie zakupu zimówek do mojej Qp 320 i w rozmiarze 205/60/15 nie było większego indeksu niż H. A auto buja się szybciej zdecydowanie. Potem, jakby co, jest jazda z ubezpieczycielem, że opona była niewłaściwa, bo indeks za mały.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 15, 2007 9:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
W CH auto nie przejdzie przegladu, jezeli indeks opony jest za niski.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony czw lis 15, 2007 10:07 am przez TReneR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 15, 2007 9:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
embejo pisze:
Co do letnich opon bieżnikowanych również bym ich nigdy nie założył, ze względu na niewielki indeks prękości, w zimie jeździ się dużo wolniej, takie jest moje zdanie.

Ja w ogóle nie jeżdżę po niemieckich autostradach, więc dla mnie opona bieżnikowana jest idealnym wyjściem - 120 - 130 km / h to maksymalna prędkość, jaką osiągam i to tylko w porywach. Z regóły jeżdżę poniżej 100 km/h. Czy ktoś miał jakiekolwiek przykre doświadczenia z oponami bieżnikowanymi przy takich prędkościach? Oczywiście nie mówię tu o rozwarstwieniu, bo jak już pisałem to zdarza się również w oponach niebieżnikowanych, a na opony bieżnikowane, w zakładzie w którym ja się zaopatruję, dostaję gwarancję, że do końca bieżnika nie będę miał żadnych bąbli, czy rozwarstwień.
Oczywiście, jeśli ktoś sporo jeździ po niemieckich autostradach i często osiąga prędkości typu 160 - 200 km/h, to powinien dobrze zastanowić się nad wyborem opony i to nie tylko bieżnikowana / niebieżnikowana, ale również wybór spośród najlepszych producentów jst ważny. Tutaj zaleciłbym już nawet dobór odpowiedniej rzeźby bieżnika do dużych prędkości i młode opony, bo stare, to nawet najlepsze mogą wystrzelić przy takich prędkościach. I jeszcze jedno: pompujemy już wtedy nie zwykłym powietrzem, tylko specjalnym gazem, który nie zmienia swojego ciśnienia wraz ze zmianą temperatury. To ważne, bo przy takich prędkościach, to opony się bardzo rozgrzewają.

Tak że wszystko zależy od tego jak jeździcie. Jeździsz wolno i spokojnie - dobre opony bieżnikowane, jeździsz szybko - bardzo dobre opony nowe.

_________________
Pozdrawiam - Bartek



MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.

Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.

VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 15, 2007 10:00 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
TReneR pisze:
WCH auto nie przejdzie przegladu, jezeli indeks opony jest za niski.
Przejdzie, pod warunkiem, ze w polu widzenia kierowcy (na szybie, nad zestawem skaznikow, na desce rozdzielczej) umieszczona jest specjalna naklejka informacyjna, ze opony maja nizszy od wymaganego indeks predkosci i w zwiazku z tym nie wolno przekraczac okreslonej predkosci (najczesciej zimowe opony maja indeks T czyli do 190 km/h).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 15, 2007 10:13 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
kielbik pisze:
TReneR pisze:
W CH auto nie przejdzie przegladu, jezeli indeks opony jest za niski.
Przejdzie, pod warunkiem, ze w polu widzenia kierowcy (na szybie, nad zestawem skaznikow, na desce rozdzielczej) umieszczona jest specjalna naklejka informacyjna, ze opony maja nizszy od wymaganego indeks predkosci i w zwiazku z tym nie wolno przekraczac okreslonej predkosci (najczesciej zimowe opony maja indeks T czyli do 190 km/h).


A o tym nie slyszalem - wiec nie potwierdze. Jak nie zapomne to spojze na indeks predkosci moich zimowek. <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
bartekmw pisze:
pompujemy już wtedy nie zwykłym powietrzem, tylko specjalnym gazem, który nie zmienia swojego ciśnienia wraz ze zmianą temperatury. To ważne, bo przy takich prędkościach, to opony się bardzo rozgrzewają.


Nie ma takiego gazu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 15, 2007 10:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
Cytuj:
Nie ma takiego gazu.

Tak sądzisz? No w sumie, to pewnie masz rację, bo wzrost temperatury zawsze zmienia objętość, ale jest gaz, który zmienia tą objętość, a za tym idzie również ciśnienie jeśli jest zamknięty w oponie, o bardzo niewielką wartość. Te wartości są na tyle niewielkie, że mówi się, iż ten gaz nie zmienia ciśnienia przy wzroście temperatury. To takie potoczne określenie. Nie pamiętam jak ten gaz się nazywa, ale jak zapytasz jakiegokolwiek gumiarza, to powinien Ci coś powiedzieć o tym specyfiku.

_________________
Pozdrawiam - Bartek



MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.

Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.

VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl