MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 6:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 31, 2003 2:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
[quote="kubol"]Koledzy,
po niedzieli zmieniam olej - znajomy namawia mnie na Castrol GTX 3 - podobno dość dobry, co wy na to?

Podobno dobry, ale dla MB z roku '88 z przebiegiem xxx.000 km raczej polecał bym mineralny, najlepiej Quaker State (z ropy pensylwańskiej). O Quaker State poczytaj tu:

http://www.lr.pl/quaker_state.html

Znam osobiście autora tego opracowania i wiem, że pod bzdurami i marketingowym bełkotem by się nie podpisał i nie umieściłby tego na swojej stronie. Tą osobą jest Piotr Kowal, właściciel krakowskiego Land Serwisu, alfa i omega Land Roverowców, jeden z najlepszych w Polsce kierowców rajdowych off-road.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 31, 2003 2:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
kubol pisze:
to GTX 3 nie jest mineralny?



:oops: :oops: :oops: :oops: masz rację - jest (zasugerowałem się tym, że GTX na ogół jest Magnatec), wg Castrola: GTX 3 Protection 15W-40 Najbardziej zaawansowany technologicznie olej silnikowy, bazujący na olejach mineralnych. Olej przeznaczony do silników benzynowych i wysokoprężnych samochodów osobowych; również turbodoładowanych i z katalizatorem.
Specyfikacje: API SJ/CF, ACEA A2/B2, VW 505 00, MB 229.1

Źródło: ulotka warsztatowa Castrol Lubricants

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw lip 31, 2003 3:09 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
kubol pisze:
Koledzy,
po niedzieli zmieniam olej - znajomy namawia mnie na Castrol GTX 3 - podobno dość dobry, co wy na to?


Ja ostnio slyszalem kiepskie opinie o Castrolu i ze zostawia sporo osadow:)

Bukol pisze:

Podobno dobry, ale dla MB z roku '88 z przebiegiem xxx.000 km raczej polecał bym mineralny, najlepiej Quaker State (z ropy pensylwańskiej). O


Hmmm, a czym sie charakteryzuje ropa pensylwanska:)

Co do oleju to uwazam ze trzeba sie trzymac specyfikacji producenta i to wystarczy. Szczegolnie ze obecne oleje sa o klase lepsze od tych sprzed 20 lat:) Co nie znaczy ze jesli uspakaja to kogos to nie ma lac najlepszego i najdrozszego wyrobu na rynku. Jak masz dobry olej to to ile silnik wytrzyna zalezy juz tylko od paliwka i Twojej nogi. A te gadanie o braku zuzycia po 200kkm to trzeba miedzy bajki wlozyc, bo kazda maszyna ma swoj scisle okreslony cykl zycia. Tarcie mozna zmiejszac, ale te materialy, z ktorych zrobiono nasze silniki nie zejda po nizej pewnej granicy:) Co do opini o olejow to jedna z nich przytoczylem na gorze, w sumie to jest tak samo, ze jeden woli blondynki, a drugi brunetki. Wlasnie zapytaj sie po czym znajomy poznal ze ten olej jest dosc dobry:)

_________________
w123


Na górę
Post: czw lip 31, 2003 4:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
laudan pisze:
Wlasnie zapytaj sie po czym znajomy poznal ze ten olej jest dosc dobry:)


Jeśli chodzi o Piotrka Kowala i Land Serwis to dałem link na ich stronę, tam jest napisane jak długo zajmują sie naprawą samochodów. Myślę, że jego twierdzenia opierają się na doświadczeniu, setkach rozebranych silników.
Co do twierdzenia, że wystarczy trzymać się zaleceń producenta: nie zgadzam się, o ile nie chodzi o auto nowe. W przypadkach naszych aut, z gigantycznymi przebiegami normy fabryczne nie mają zastosowania. Tutaj lepiej zdać się na opinię niezależnych fachowców, a na opinii Piotra polegać można - pamiętajcie, że specjalizuje się on w Land Roverach, samochodach wystawianych na najcięższe próby, jeżdżące w rajdach i na wielotysięcznych wyprawach. W Land Serwisie jest przygotowywanych większość polskich LR na tego typu imprezy, auta mają niejednokrotnie 300 - 500 tyś przebiegu przed wyprawą, w takich sytuacjach olej w silniku to podstawa. Stąd moje wnioski i zaufanie.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw lip 31, 2003 4:59 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
W takich sytuacjach olej w silniku to podstawa

W kazdej sytuacji to podstawa [zlosnik]


Kiedys uslyszalem, ze dobry rozrusznik nie zastapi remontu i podobnie jest z olejem:) Nie mowie, ze kazdy, ale jak lejesz renomowanych producentow to za duzo roznic nie ma w oleju.

Jesli chodzi o duze obciazenia samochodow to juz inna bajka. Jak bys dostal ksiazeczke obslugi samochodu, ktory zostal sprzedany w Afryce to zobaczysz, ze wymiana np filtra powietrza powinna odbywac sie 5 razy czesciej. Zalecenia producenta dotycza normalnej eksploatacji samochodow. Zupelnie inaczej przygotowuje sie wozy do rajdow itd.

Co do tego linku Quaker State, to jest dokladnie reklamowka tej firmy. Zdjecia tego Cadillaca z 928.000 km, bylo na reklamie produktow tej firmy okolo 10 lat temu w Motorze, podobnie ten test. Nie chce polemizowac z autorytetem Piotrka Kowala i Land Serwis, bo na pewno jest swietnym specjalista, ale to co jest napisane o oleju Quaker State to jest reklamowka producenta, jaka jeszcze kilka lat temu mozna bylo zobaczyc w motorze. Nie wiem kiedy sie to skonczylo, bo dawno nie kupowalem juz tej gazety [zlosnik] Co nie znaczy ze ten olej jest zly.

_________________
w123


Na górę
Post: czw lip 31, 2003 5:00 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
laudan pisze:
Wlasnie zapytaj sie po czym znajomy poznal ze ten olej jest dosc dobry:)


Jeśli chodzi o Piotrka Kowala i Land Serwis to dałem link na ich stronę, tam jest napisane jak długo zajmują sie naprawą samochodów. Myślę, że jego twierdzenia opierają się na doświadczeniu, setkach rozebranych silników.


Apropo tego znajomego to chodzilo o tego kolege od Castrola:), bo w sumie skoro dobry, to dlatego tylko dosyc:)

_________________
w123


Na górę
Post: czw lip 31, 2003 5:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
laudan pisze:
Co do tego linku Quaker State, to jest dokladnie reklamowka tej firmy. Zdjecia tego Cadillaca z 928.000 km, bylo na reklamie produktow tej firmy okolo 10 lat temu w Motorze, podobnie ten test. Nie chce polemizowac z autorytetem Piotrka Kowala i Land Serwis, bo na pewno jest swietnym specjalista, ale to co jest napisane o oleju Quaker State to jest reklamowka producenta, jaka jeszcze kilka lat temu mozna bylo zobaczyc w motorze. Nie wiem kiedy sie to skonczylo, bo dawno nie kupowalem juz tej gazety [zlosnik] Co nie znaczy ze ten olej jest zly.


Oczywiście, że to tłumaczenie reklamówki - na nią się ten artykół powołuje, jest nawet link do oryginalnej strony. Zmierzam jednak do tego, że firma i osoba mająca w określonym środowisku dużą renomę jako fachowiec, nie może sobie pozwolić na reklame byle czego. Zgadzam się natomiast z Tobą co do tego, że oleje renomowanych producentów niewiele się od siebie różnią, ważne jednak jest gdzie są rozlewane. Większość producentów rozlewa oleje w Polsce (te na nasz rynek), n.p. Mobil czy Texaco - niestety spotyka go ten sam los co paliwa na stacjach (taka jest opinia wielu pracowników i właścicieli warsztatów), nagłe pogorszenie jakości względem oryginału. Castrol jest jednym z nielicznych producentów, który olej przysyła do Polski w beczkach i butlach - czyli rozlewany w fabryce.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw lip 31, 2003 5:11 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Nie wczytalem sie do konca, bo mi sie przypomnialy reklamowki [zlosnik], choc na pewno olej jest niezly. Co do Castrola to slyszalem sporo narzekan warsztatowcow, ale nie wiem czy wynikalo to z polityki cenowej, czy innych przeslanek. W sumie co do tego rozlewania w PL to jezdze na polskim oleju i mam nadzieje, ze jego nie chrzca:) Jedyny powod, dla ktorego leje lotos to jego cena i apetyt na ten specyfik mojego autka:) Jak juz zrobie remoncik, badz zmienie motorek to wleje olej kupiony w Niemczech i bedzie mozna zrobic maly test porownawczy. Kontrolka cisnienia oleju prawde Ci powie [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
Post: czw lip 31, 2003 5:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
laudan pisze:
Jak juz zrobie remoncik, badz zmienie motorek to wleje olej kupiony w Niemczech i bedzie mozna zrobic maly test porownawczy. Kontrolka cisnienia oleju prawde Ci powie [zlosnik]


Z niecierpliwością czekam na wyniki - trzymam kciuki za udany remoncik.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw lip 31, 2003 5:16 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
Z niecierpliwością czekam na wyniki - trzymam kciuki za udany remoncik.


Trzeba bedzie troche poczekac, bo do remonciku mi nie spieszno :lol: , ale jak znow straci cisnienie na ktoryms z cylindrow :cry: to sie nie obejdzie przyjanmniej bez remontu glowicy.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 31, 2003 6:38 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
kubol pisze:
to sobie koledzy pogadali... [lulu]


Kazdy powod jest dobry [cool]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 31, 2003 11:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 25, 2003 12:53 am
Posty: 438
Lokalizacja: Opole/Wrocław
ale panowie......co Wy wiecie o olejach ....Kubol lej VATa ..jest najlepszy
[zlosniki]

_________________
W123 280 E '77 "Merlin"
W123 250
W201 2.0 '85


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl