MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 9:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 01, 2007 11:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
Powiedzcie co o tym sądzicie,widziałem oba takie samochody z bliska i byłem zaskoczony po obejrzeniu tego filmu.


http://youtube.com/watch?v=P0XPbydQPIo

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 11:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
troszke mi sie cielo na tym starym laptopie ... ale z tego co widze modus wyszedl troszke lepiej ;)
hmm ... ale mimo wszystko ... wiem jak by wyglądał crash test powiedzmy 17 letniej super utrzymanej W124 i powiedzmy nowej pandym fiata 600 czy nawet nowego bravo ....
ma ktos moze probe powiedzmy w126 i nowszej Ski albo E :P??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 11:57 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Była już kiedyś rozmowa na ten temat na forum... zdominowana poglądem, że stare, "pancernie" budowane mercedesy są bezpieczniejsze niż współczesne auta kompaktowe. I jeśli dobrze pamiętam, nie udało się wtedy obalić tego zabobonu.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
Post: czw lis 01, 2007 12:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
przyznam sie ze jestem bardzo rozczarowany tym wynikiem i jak spojrzalem na kandydatow,tj.maly plastikowy Modus i Volvo 940, ktore to slynie jako symbol bezpieczenstwa, to liczylem na "wygrana"Szweda,tym bardziej, ze Volvo jest dwa razy ciezsze,a jak wiadomo masa zawsze wygrywa.A tu jednak maly modus "kasuje"vovlo jak puszke po piwie.Na prawde "czapki z glow" przed inzynierami d.s.bezpieczenstwa w dzisiejszych czasach.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 12:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Wiadomo, bezpieczeństwo kierowcy w nowych samochodach jest bezsprzecznie większe niż w starych, nawet pancernych, ALE. Wyobraźcie sobie takie zderzenie powiedzmy przy łącznej prędkości 30 km/h (co wydaje mi się, że zdarza się częściej niż takie skrajne przypadki) wynik takiego zderzenia byłby dla renault taki sam, natomiast volvo zapewne spokojnie dojechałoby jeszcze do domu :-) ale to tylko taka ciekawostka :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 1:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
faktem jest ze technika idzie do przodu ... a sprawy bezpieczenstwa są coraz ważniejsze .... jednak zawsze lepiej jeździć starym pancerniakiem niż nowym kartonem [zlosnik]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 1:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Wedlug mnie filmik i dobranie aut zrobione pod publike- propaganda przeciwko starszym. Wiadomo jest , ze nowe auta wykonane sa w calkiem innej technologi, laczonych ze soba roznych materialow i zmiennych grubosciach blach w jednym profilu. Stare auta to jeden rodzaj materialu o jednej grubosci na danym elemancie. Poza tym Volvo w filmiku przyjelo cale uderzenie na lampe, dluga podluznice z fartuchem i kolo, a silnik umieszczony wzdluz zostal ominiety. Modus ma silnik poprzecznie ustawiony i widac po wypadku , ze uderzenie jest bardziej centralne (dodatkowa masa do przejmowania sil).
Niestety nie moglem wysluchac argumentacji goscia z filmika (nie dzialal glos), ale zastanawia mnie fakt, dlaczego nie podstawili do testu tak samo starej 850 z 5 cylindrami poprzecznie albo uzywanej 10-letniej S80 - wtedy byloby ciekawie [zlosnik] . Auto jest tak twarde, ze przy naprawach blacharskich trzeba miec spejcalnie utwardzany rozwiertak do zgrzewow.
Jeszcze inna sprawa jest przeszlosc wypadkowa. Tam w UK tez naprawiaja auta wypadkowe, wiec......


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 4:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
Stomek Właśnie to mnie też zastanowiło,czy aby te volvo nie miało wcześniej podobnego crash testu...Jak patrze na mache volvo,a później na tą maseczke w modusie,to aż wierzyć się nie chce,jest jeszcze inna teoria,pamiętacie zderzenie smarta z w210,na którym smart nie ucierpiał,za to okular nie miał przodu,możliwe że postawili w tym modusie na twardość i dlatego tak dobrze wygląda,a co do masy własnej te wozidełko waży pewnie podobnie tyle,co te volvo,pozory mogą mylić...Jak ktoś widział grubość drzwi starego volvo,to ciężko mu będzie uwierzyć w ten crash test,ja nie wierze...


Obrazek


Obrazek

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 5:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Wiadomo, że to jest pod publikę!!
Ja i tak wybieram VOLVO!!
I można bo na tym zakończyć, ale:
-> Mało kiedy auta zderzają się prostopadle. Zazwyczaj jest jakiś kąt, a każde nawet kilka stopni odchylenia powoduje, że ogromna ilość energii rozprasza się na boki. Do tego EURO NCAP przeprowadza testy przy 40% czołówki, podczas gdy zazwyczaj albo "walisz" całym przodem (względnie ponad 70% przodu i więcej) i wtedy jest już zupełnie inaczej, a takie uderzenie typu 40% w większości da się uniknąć i wtedy kończy się w rowie.

DUŻE STARE ZAWSZE BĘDZIE LEPSZE NIŻ MAŁE (FRANCUSKIE) NOWE!!



PS Pamiętacie tą reklamę W126, co jest tak pokazany od tyłu taki złoty z totalnie rozpiepszonym przodem i cała rodzinka stoi obok, a narrator mówi o bezpieczeństwie S-klasse? To mi wystarcza za odpowiedź!! 8) 8) 8) 8)

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 6:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
broneq pisze:
PS Pamiętacie tą reklamę W126, co jest tak pokazany od tyłu taki złoty z totalnie rozpiepszonym przodem i cała rodzinka stoi obok, a narrator mówi o bezpieczeństwie S-klasse? To mi wystarcza za odpowiedź!!



Nieee. Proszę o sznureczek. [zlosnikz]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 9:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Sratatata, tak mozna podsumowac ten filmik.

Wyobrazcie sobie taka sytuacje na drodze krajowej nr 7. Modus wyrzucony na przeciwlegly pas zostanie momentalnie rozjechany przez ciezarowke :D

Rozlozenie sil jasno wskazuje, ze Volvo przyjelo udezenie na blache, a Modus na silnik, ktory o wiele lepiej rozlozyl sily. Sadze, ze gdyby Volvo przyjelo udezenie na srodek to przejechalo by przez modusa niczym czolg po gasiennicy.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 9:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
holyfido pisze:
Rozlozenie sil jasno wskazuje, ze Volvo przyjelo udezenie na blache, a Modus na silnik, ktory o wiele lepiej rozlozyl sily.


nie zmienia to faktu ze ty bedac kierowca volvo zostales zmiazdzony przez wlasna kierownice i do tego nie moga cie wyciagnac, bo sie drzwi nie chca otworzyc,a kierowca Modusa wychodzi najwyzej ze wszczasnieniem mozgu. <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
holyfido pisze:
Sadze, ze gdyby Volvo przyjelo udezenie na srodek to przejechalo by przez modusa niczym czolg po gasiennicy.


gdyby babka miala wasy...! sa roznego rodzaju wypadki i nei mozna tu ukladac takiego scenariusza "dzwonu" tylko dlatego bo to volvo.ja tez lubie ta marke ale nie ma co.auto jest stare,a technika sie posuwa w zadziwiajacym tempie.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 9:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
aegm pisze:
wszczasnieniem

a nie wstrząsem ?
co do filmu no to powiem tak :
po pierwsze technika idzie do przodu
po drugie wygląda to jak reklama tego małego autka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 9:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
gdyby babka miala wasy

Masz racje. Moze rzeczywiscie nie chce przyjac do wiadomosci, ze male moze byc bezpieczniejsze.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 9:51 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
holyfido pisze:
Sadze, ze gdyby Volvo przyjelo udezenie na srodek to przejechalo by przez modusa niczym czolg po gasiennicy.


No to przy okazji dowiedzieliśmy się w końcu po cholerę w Mercedesie celownik. W sytuacji krytycznej ostatnią rzeczą, którą trzeba zrobić, to przyjąć przeciwnika możliwie najbardziej centralnie.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl