MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 9:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lip 19, 2003 4:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 25, 2003 12:53 am
Posty: 438
Lokalizacja: Opole/Wrocław
Mój merlin ma problem z zapaleniem na benzynce. Już kiedyś wspominałem, że poprzedni właściciel katował go tylko gazem i nigdy nie śmigał na etylince. Gdy kupowałem fuuure to w ogóle nie chciał odpalic na benzynie a na gazie działał normalnie. Teraz gdy remont blacharski się kończy chciałem uruchomić go na benzynce. Poprzeglądałem instalację, pompka działa, wtryski podają paliwo a fuuura nawet nie kichnie.
Troszke pogrzebałem i okazało sie, że w ukladzie zasilającym silnik w powietrze mambrana chyba źle działa.
Gdy mam zdjęty filtr powietrza i w trakcie odpalania, nacikam recznie na membrane to samochód odpala lecz gdy tylko ją puszcze to od razu gaśnie. Sądze, że to przyczyna podciśnień ale ja sie na tym nie znam , gdyż nigdy wcześniej nie robiłem takiego układu zasilającego.
I tu pytanie do znawców tego tematu...co mam z tym fantem zrobić ? [usmiech]

_________________
W123 280 E '77 "Merlin"
W123 250
W201 2.0 '85


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 19, 2003 7:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Cześć
mi się wydaje, że silniczek dostał kilka wystrzałów i stracił ustawienia mieszanki paliwowej. Mój silnik chodził elegancko do pierwszego wystrzału gazu, w tejk chwili chodzi tylko na wysokich obrotach, jak puszczę pedał gazu to od razu gaśnie, też mnie czeka regulacja przed zimą, mam tylko nadzieję że nie muszę kupować rozdzielacza paliwa.
Sam jestem ciekaw "co ludzie napiszą"!
Pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 19, 2003 11:10 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
georem pisze:
Sam jestem ciekaw "co ludzie napiszą"!


Na gazie powiadasz? Wystrzały? Hmm... Mam taką teorie, ale chyba wszyscy juz ją znają [szalone] [zlosnik] [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 20, 2003 12:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
Oj te wystrzały !!!
Dawno u mnie nic nie wystrzeliło ...a tak na powarznie .
Moje autko pali RAPTEM 15 LITRÓW BENZYNKI a gazu około 13.
Smieszne ,wiem mam zle ustawiona mieszanke , na paliwie kopci a na gazie nie. Jak dosteje wystrzał to spod spodu kolektora ssacego wyskakuje podciśnienei i auto nie jedzie i gasnie.
Cieżko mi go zapalić na benzynie jak jest gorący lub letni super zapala jakjest zimny nawet fest mrozy. Ale prze tą zimą musze ustawić skład mieszanki co by juz normalnie palił a nie jak smok.

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 20, 2003 10:39 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Co do wystrzałów w silnikach z KE-Jetronik to chyba jest dla nich "lepiej", elektrochydrauliczne sterowanie ciśnieniem powinno chyba sobie samo regulować ilość mieszanki, ale tego nie jestem pewien. Miałem W201 2.0 i W124 2.6 i oprócz spadających gum nic się nie działo, a w tym M110 z K-Jetronik po prostu oprócz spadających wężyków przestaje chodzić na paliwie mimo że wężyki się zakłada. Ale podkreślam, że wystrzały przytrafiały mi się tylko do momentu wymiany przewodów WN i jeżeli chce się zaoszczędzić na świecach. To tymczasem borem lasem.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2003 12:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 25, 2003 12:53 am
Posty: 438
Lokalizacja: Opole/Wrocław
hmmmm no tak, ale dalej nie uzyskałem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Ja chce fuuure na benzynce odpalac normalnie, bo na gazie jest mniej wiecej ok...jak jest cieplo to pali od pierwszego strzala.....ale ja chce czuc zapach etylinki a nie junkersa :)

_________________
W123 280 E '77 "Merlin"

W123 250

W201 2.0 '85


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2003 12:18 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Jezeli zalozymy, ze wszystkie filtry paliwa sa drozne, pompa paliwa sprawna, wtryskiwacz rozruchowy wlacza sie prawidlowo, to moze poprostu zacina mu sie rozdzielacz paliwa?

Sprawdz:
1) Dzialanie wtryskiwacza rozruchowego
2) Cisnienie paliwa przed rozdzielaczem (czyli ile daje pompa paliwa)
3) Cisnienie paliwa za rozdzielaczem (czyli na wtryskiwaczach)
3a) Ew. podmien rozdzielacz paliwa na "na pewno" sprawny.

PS. Oczywiscie klapka przeplywomierza nie moze byc pogieta, uszkodzona, nie moze zawadzac o cokolwiek itp ;-)

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2003 12:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 25, 2003 12:53 am
Posty: 438
Lokalizacja: Opole/Wrocław
Dobra zrobiłem tak:

przeczyściłem wtryskiwacze & przewody
klapkę przepływomierza wyprostowałem (była lekko pogięta)
wszystkie podciśnienia sprawdziłem
wtryskiwacz rozruchowy tez sprawdzałem
i kilka jeszcze innych zrobiłem ale...
niestety nie mam jak sprawdzić ciśnienia paliwa...chyba, że do tego nie trzeba jakiś urzadzeń specjalnych...jak to zrobić najlepiej?

Fuuura niestety dalej nie pali....nie podoba mi sie praca pompki paliwa, gdyż czasem jak włacze to bzyczy przez moment a po chwili ustaje jakby silniczek padał (nie wyłłacza sie gwałtownie tylko powoli "przygasa") a kiedy indziej bzyczy mi cały czas. W nowszych autach wyłacza sie po chwwili i chyba tu też tak powinno być. Aha ...zaznaczam że w zbiorniku jest paliwo :)

_________________
W123 280 E '77 "Merlin"

W123 250

W201 2.0 '85


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 27, 2003 10:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Uwaga - pompa chodzi tylko do momentu kiedy w rozdzielaczu będzie na tyle duże ciśnienie że podniesie tą "pokrzywioną" klapę, wtedy ona odcina pracę pompy, po odpaleniu ta klapka odchyla się do dołu i włącza pompę i steruje ilością dostarczanego paliwa do wtryskiwaczy. I tu jest bardzo ważne żeby ta klapka była prosta i swoim obwodem nie dotykała gardzieli. Proponuję regulację mieszanki śrubą do tego przeznaczoną, ale wydaje mi się że samemu jest to bardzo trudno zrobić, przynajmniej bez analizatora spalin. Miejmy nadzieję że nie uszkodził Ci się rozdzielacz przy wystrzale lub nie wygięło to ramię pod klapką, powodzenia.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2003 12:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 25, 2003 12:53 am
Posty: 438
Lokalizacja: Opole/Wrocław
Dzięki georem....podłubie troszke i będe informował o poczynaniach i efektach :)

_________________
W123 280 E '77 "Merlin"

W123 250

W201 2.0 '85


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2003 2:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Witam!!

Pozostaje tylko pompa paliwa. Ona może pracowac ale nie dając pełnego ciśnienia auto nie chce odpalić czy jechac nawet jak odpali. Do pomiaru cisnienia jest specjalny aparat który wpina sie w obieg układu paliwowego najlepiej przed wtryskiwaczem. Musisz sobie zaufundowac wizyte w warsztacie. Miałem taki problem w W114 280CE padła pompa i jest to czesta usterka a przy naszych paliwach i ich jakościach widomo czego można sie spodziewać.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2003 3:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 25, 2003 12:53 am
Posty: 438
Lokalizacja: Opole/Wrocław
sebi pisze:
Witam!!

Pozostaje tylko pompa paliwa. Ona może pracowac ale nie dając pełnego ciśnienia auto nie chce odpalić czy jechac nawet jak odpali. Do pomiaru cisnienia jest specjalny aparat który wpina sie w obieg układu paliwowego najlepiej przed wtryskiwaczem. Musisz sobie zaufundowac wizyte w warsztacie. Miałem taki problem w W114 280CE padła pompa i jest to czesta usterka a przy naszych paliwach i ich jakościach widomo czego można sie spodziewać.


No tak warsztat mam ale ciśnieniomierza takowego nie, sprobuje może innym jakimś zmierzyć.....albo poszukam w okolicznych warsztatach, a nuż się trafi ...dam znać

_________________
W123 280 E '77 "Merlin"

W123 250

W201 2.0 '85


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 03, 2006 9:39 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 8:32 pm
Posty: 4
Witam!

Mam problem i polega on na tym, że mam W123 280SE z 79. Jednak to auto nie było ruszane przez dwa lata i stało przez ten czasu w murowanym garażu. I nadszedł najwyższy czas aby je uruchomić. Więc poszedłęm dziś do garażu kluczyk w stacyjkę i kręcimy. hymmmm tylko jakieś przepały na którymś cylindrze ale odpalić nie chce. Paliwo jest świece są przewody WN trzeba by wymienić bo z jak chciałem je zdjąć to w przypadku drugiego cylindra fajka została na świecy a kabel w ręku :( . Kopułka z palcem jest nowa (tzn. nowa była dwa lata temu tak jak świece). Jutro chcem dokonac pomiaru kompresji wszystkich cylindrów. I stąd moje pierwsze pytanie, jaka kompresja powinna być prawidłowa??? I teraz następne pytania, po przełączeniu kluczyka w stan zapłonu cały czas pracuje pompka paliwa i w rozdzielaczu (jest to jest to urządzenie z którego wychodzą przewody na wtryskiwacze tak zrozumiałem z poprzednich postów) cały czas szumi. Czy tak powinno być?? Czy układ ten może trzeba w jakiś sposób odpowietrzyć jeśli stał przes długi czas??? HHHYYYyyy Co jeszcze sprawdzić ew. zrobić żeby uruchomić silnik w tym aucie???

Pozdrawiam
Wojtek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 04, 2006 8:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
swirek1 pisze:
Paliwo jest świece są przewody WN trzeba by wymienić bo z jak chciałem je zdjąć to w przypadku drugiego cylindra fajka została na świecy a kabel w ręku :( . Kopułka z palcem jest nowa (tzn. nowa była dwa lata temu tak jak świece). Jutro chcem dokonac pomiaru kompresji wszystkich cylindrów. I stąd moje pierwsze pytanie, jaka kompresja powinna być prawidłowa??? I teraz następne pytania, po przełączeniu kluczyka w stan zapłonu cały czas pracuje pompka paliwa i w rozdzielaczu (jest to jest to urządzenie z którego wychodzą przewody na wtryskiwacze tak zrozumiałem z poprzednich postów) cały czas szumi. Czy tak powinno być?? Czy układ ten może trzeba w jakiś sposób odpowietrzyć jeśli stał przes długi czas??? HHHYYYyyy Co jeszcze sprawdzić ew. zrobić żeby uruchomić silnik w tym aucie???


Witaj, a kto ciągnie za przewód żeby zdjąć fajkę ze świecy?? Zawsze w taki sposób uszkadzasz przewód zapłonowy. KARYgodne!!! [szalone] Paliwo jeżeli ma 2 lata to lepiej je chyba wymienić na świeże. Kompresja minimum dla M110 to chyba 8,5 i róznica między sąsiednimi cylindrami nie większa niż 1,5. Jak bedzie ponad 10 to jest BDB. Nie wiem czy nie powinien tam już być przekaźnik pompy paliwa, jeżeli nie to jest jakiś problem w tym rozdzielaczu, może wygięta klapa, wtedy pompa paliwa się nie wyłączy jak napompuje paliwo w układ i może zalewać Ci silnik, automatycznie auto nie odpali. Generalnie iskra w odpowiednim momencie + paliwo = zapalanie. Zacznij od sprawdzenia czy jest iskra, najlepiej zdjąć filtr i zobaczyć co z klapą pod nim. Powodzenia.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 04, 2006 12:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:54 am
Posty: 482
Lokalizacja: Ruda Śląska/Katowice
Może być nieszczelnośc w klapie spiętrzajacej na gazie odpali na bezynie nie miałem takie objawy wymieniłem klape i ok klapa w aso 44zł

_________________
www.mbfans.pl
W123 450TE "beżuch"
R129 500SL "Czarnuch"
W114 280C 73 "Miami Blue"
W126 300SE "koksik"
W123 230CE"kaleson"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl