MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 3:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 16, 2007 8:09 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
witam
gdzie w 240D jest coś do regulacji obrotów bo po rozgrzaniu są stanowczo za wysokie

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 16, 2007 10:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
A nie masz takiego płaskiego pokrętełka po lewej stronie kolumny kierownicy, pod zegarami? Mogłeś go nie zauważyć, bo zasłania je kierownica...

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 16, 2007 11:09 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
o tym pokretełku wiem i jest na minimum nawet linke poluzowałem ale dalej są za wysokie obroty

_________________
MB 123 220D 80r 6lat

MB 123 240D 82r 3lata

MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 16, 2007 11:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Tak myślałem, chciałem się tylko upewnić :)
U mnie są dla odmiany za niskie, więc też jestem ciekaw odpowidzi innych forumowiczów...

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: wt paź 16, 2007 5:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 25, 2007 10:09 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Skoczów
...a jaka moze byc przyczyna ze przy odpaleniu zimnego silnika 200D po przekreceniu pokretla na max gasnie,jak go uruchamiam to musze dodac gazu bo nie pojdzie.Jak jest cieply to idzie elegancko bo ustawialem obroty.Czy nie powinno mu wystarczyc na rozruch to ze reczny gaz jest na max??


Na górę
Post: wt paź 16, 2007 9:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
jac3k pisze:
...a jaka moze byc przyczyna ze przy odpaleniu zimnego silnika 200D po przekreceniu pokretla na max gasnie,jak go uruchamiam to musze dodac gazu bo nie pojdzie.Jak jest cieply to idzie elegancko bo ustawialem obroty.Czy nie powinno mu wystarczyc na rozruch to ze reczny gaz jest na max??

No właśnie! Mam dokładnie tak samo w 240D. Czy ktoś wie czy tak powinno być? Jeżeli nie to czy może być tego inna przyczyna niż źle ustawione wolne obroty?

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 16, 2007 11:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
jesli pompa ma regulator mechaniczny to obroty biegu jałowego ustawia sie sruba na pompie (miedzy pompa a blokiem przy cięgle)

jesli pompa ma regulator pneumatyczny to obroty ustawiamy cieglem i sruba regulacyjna nad kolektorem dolotowym

jac3k pisze:
...a jaka moze byc przyczyna ze przy odpaleniu zimnego silnika 200D po przekreceniu pokretla na max gasnie

moze nalezy wyregulowac skok jalowy linki???


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 12:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
oj przy regulatorze mechanicznym to raczej reguluje sie srubka z glowka imbusowa (wyglada jak imbus - bez lba - chyba klucz 6mm) ona jest na na gorze pompy i patrzy w strone sciany ogniowej

_________________
W123 240D - 78


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 1:12 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
A czy była jakaś reguła odnośnie montowania w poszczególnych modelach regulatora mechanicznego bądź pneumatycznego?
Czy zależy to od silnika (u mnie OM616), czy może roku produkcji?
Z tego co wiem to w 80 roku OM616 został wzmocniony do 72 KM, więc może przy tej okazji zmienił się ów regulator?

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 6:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 25, 2007 10:09 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Skoczów
no wlasnie obroty jalowe ustawilem manipulujac linką pokrętła,nic nie ustawialem na pompie

_________________
Mercedes-Benz 200D '81 sahara yellow


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 7:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
teope pisze:
jesli pompa ma regulator mechaniczny to obroty biegu jałowego ustawia sie sruba na pompie (miedzy pompa a blokiem przy cięgle)

jesli pompa ma regulator pneumatyczny to obroty ustawiamy cieglem i sruba regulacyjna nad kolektorem dolotowym


@teope można prosić jakiekolwiek poglądowe foto? Nie jestem mechanikiem... i niewiele się na tym znam, a szpece w zakładzie twierdzą że wszystko jest OK i nic nie chcą wyregulować. Chciałbym prosić więc o jakąś fotkę bo opis jest ;) ale ja i tak pewnie przekręcę nie to co trzeba i narobie sobie syfu [zlosnik]

Także mam (moim zdaniem) troszkę za wysokie obroty po nagrzaniu się silnika.

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT
BMW E32 750iA '91 magia V12 8)
Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)
Honda VT 1100 SHADOW
Ex: MB W123 300 d '79
Ex: BMW E32 735i '87
Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 9:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
olgierdo pisze:
i patrzy w strone sciany ogniowej

???



olgierdo pisze:
oj przy regulatorze mechanicznym to raczej reguluje sie srubka z glowka imbusowa

zgadza sie - zapomniałem o tym, pompy typu MW z regulatorem mechanicznym reguluje sie tak jak opisalem to wczesniej a pompy typu M/RSF równiez z regulatorem mechanicznym regulujemy tak jak napisal kolega olgierdo
fullsize pisze:
A czy była jakaś reguła odnośnie montowania w poszczególnych modelach regulatora mechanicznego bądź pneumatycznego?
Czy zależy to od silnika (u mnie OM616), czy może roku produkcji?

zależne jest to od pompy


amatox pisze:
Chciałbym prosić więc o jakąś fotkę bo opis jest

niestety moja 123 obecnie zamieszkuje w garazu kilkanascie km ode mnie wiec nie mam sposobnosci zrobienia foto od reki -=> zrob od gory foto swojej pompy i calego silnika to zaznacze Ci co i jak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 3:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
wielki3333 pisze:
gdzie w 240D jest coś do regulacji obrotów bo po rozgrzaniu są stanowczo za wysokie

na przepustnicy są dwa zderzaki jeden do minimalnego otwarcia przepustnicy, drugi do max otwarcia jej tam też możesz p[odregulować wcześniej zrzucają cięgno pośrednie do pompy wtryskowej [zlosnik]
miłej zabawy
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 3:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
teope pisze:
zależne jest to od pompy


A od czego zależny jest w takim razie rodzaj pompy? [zlosnik]
Mogłeś się liczyć z tym, że na Twoją odpowiedź padnie takie pytanie ;)

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 17, 2007 3:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
fullsize pisze:
A od czego zależny jest w takim razie rodzaj pompy?

od roku produkcji i pojemnośći motoru [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl